Jace, the Mind Sculptor

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Jace, the Mind Sculptor

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Nou, de hype kaart van het moment is natuurlijk Jace, the Mind Sculptor (en iets mindere mate Abyssal Persecutor). Op Nedermagic en Manamaze kost hij al tegen de 40 euro!8O Maar wat vinden we nu van deze kaart? Ik zit een beetje te twijfelen, want als Jace in menig toernooideck opduikt en ik moet ze er later nog gaan bij ritselen, gaat dat waarschijnlijk erg veel kosten. Anderzijds als ik ze nu koop, en ze blijken later veel minder goed dan gedacht, heb ik een behoorlijke miskoop gedaan. Ik heb echt geen idee hoeveel een Jace over pakweg 2 maanden waard is. :?

Afbeelding
Luck never gives, it only lends
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Mijn persoonlijke mening is dat hij niet zo goed is.

Ability 1. Een goed deck heeft geen enkele kaart die je bovenop wilt hebben liggen, dus kan situationeel leuk zijn, maar niet echt boeiend en de enige manier om zijn loyalty op te pompen.

Ability 2. Wel erg leuk, maar je krijgt er geen loyalty mee.

Ability 3. Is een aardige ability, maar kost je loyalty. Is vooral goed als iemand creatures van jou afpakt, dan kan je ze weer terug halen naar jou hand.

Ability 4. Is natuurlijk goed, maar mag je best een tijd voor sparen voordat deze werkt. En de ander ziet hem aankomen en zal dus nog een aantal beurten iets kunnen doen.

Multiplayer zie ik er wel mogelijkheden voor, maar 1 tegen 1 compentatief niet echt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in multiplayer zou ik hem juist niet willen spelen. De eerste 3 abilities zijn bijna irrelevant als 4 andere spelers veel meer kaarten aan het pakken zijn dan jij. De 4e is wel relevant als dreigement, maar geen multiplayer tafel gaat je die laten halen.

Voor single player zie ik wel mogelijkheden, want de 1e en 3e abilities zijn dan wat relevanter. Plus de 2e hoeft ook niet op te boxen tegen een hoop andere kaarten die gepakt worden. Dat in aanmerking genomen zie ik hem niet beter zijn dan de meeste andere planeswalkers. De prijs lijkt me dus te hoog nu, maar het lijkt me niet dat dat zich in 2 maanden oplost.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mijn mening hierover:

Ability 1: Kun je gebruiken als je een licht mill element in je deck hebt zitten waarmee je 1 of enkele kaarten van de bovenkant van zijn library kan begraven (bijvoorbeeld Drowner of Secrets of iets dergelijks er is genoeg 2 card milling etc.)

Ability 2: Altijd leuk als je kaarten nodig hebt, jammer alleen dat het geen loyalty punten geeft.

Ability 3: Leuk tegen decks die controle nemen over jou creatures en gewoon voor het feit als je iets wilt blocken om schade te beperken en hem dan naar je hand terugstuurt ipv. de graveyard (er ontstaat dus een fictieve blocker dan), alleen jammer dat hij zoveel loyalty kost (had van mij +1 of 0 mogen zijn maargoed)

Ability 4: Goed maar duur, als je er van uitgaat dat je geen -loyalty abilities gebruikt duurt het 6 beurten om hem op 12 te krijgen in de hoop dat hij dan nog niet dood is enzovoort.

Kaart is naar mijn mening redelijk maar ze hadden wat mij betreft wel wat meer uit de planeswalkers mogen halen in deze serie.

Ben het er trouwens mee eens dat het multiplayer niet echt wonderlijk zal zijn..
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Mijn mening? Lightning Bolt.
In het ergste geval is het een ponder voor 4 mana.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Fewtger schreef:Mijn mening? Lightning Bolt.
In het ergste geval is het een ponder voor 4 mana.
Nou, dat vind ik wel erg negatief. Ten eerste als je hem speelt en meteen zijn eerste ability gebruikt (die je trouwens ook kan gebruiken op jezelf) kan hij dus al niet meer gebolt worden. En om nou te zeggen dat deze kaart in het ergste geval een ponder is voor 4 mana. Ik heb met de originele Jace gespeeld en die was ook echt niet steeds meteen dood. Sterker nog, ik heb zijn ultimate meer dan eens kunnen spelen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ben ik het mee eens, het is niet dat je zomaar een Planeswalker kan 1-hitten (misschien met een fireball etc. maar that's it), ik ben het er wel mee eens dat ze nog niet perfect zijn maar zolang bestaan ze nog niet, kijk naar bijvoorbeeld artifacts, hoelang heeft het niet geduurd voordat ze Indestructible te maken, er zal later heus nog wel iets komen om Planeswalkers meer power te geven, of shroud te geven of wat dan ook.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Saint schreef:Mijn mening hierover:

Ability 3: gewoon voor het feit als je iets wilt blocken om schade te beperken en hem dan naar je hand terugstuurt ipv. de graveyard (er ontstaat dus een fictieve blocker dan), alleen jammer dat hij zoveel loyalty kost (had van mij +1 of 0 mogen zijn maargoed)
Je moet de ability toch in je eigen beurt gebruiken? of bedoel je dat als iemand een creature neerlegd je hem in jou beurt teruggeeft in zijn hand, zodat hij summoning ziek blijft en dus nooit zal attacken?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik bedoel, jij valt aan, hij blocked, hij pompt zijn creature inenen jij zou dood gaan, jij activeert de ability, terug naar je hand :) creature gered :P

Maar wat jij zegt kan ook, als hij geen haste heeft bijv. kun je hem in jouw beurt terugsturen en gewon attacken etc.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De abilities van Planeswalkers mag je alleen op sorcery-speed gebruiken... Jouw plannetje gaat dus niet op.

Imho is deze Jace een vrij matige planeswalker, die door die hele zoektocht over de wereld enzo, overhyped is geraakt.. Of er moet iets gigantisch broken achter zitten..

De enige echt goede ability die hij heeft, is de brainstorm.. Maar dat zou dus betekenen, dat je continu bezig bent om je Jace in leven te houden, alleen om dat te kunnen gebruiken.. Heb je nog niets aan je kaartvoordeel..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ohjah damn dat is waar ook heb ik helemaal niet bij stil gestaan je mag ze niet als instant of interrupt gebruiken dat lukt dus niet nee, jammer had één van de enige echt goeie abilities geweest :( dan kan je hem dus alleen gebruiken voor minimale milling (zodat je weet welke kaart je uit zijn deck discard) en voor zijn brainstorm wat zoals quiz al zegt vrij lang duurt. Het drawen van kaarten is nogsteeds wel grappig maar je krijgt er geen loyalty voor dus dat is een nadeel. Verder kun je hem gebruiken in combinatie met kaarten die abilities hebben die resolven als ze op de battlefield komen, dan returnen dan opnieuw spelen enzovoort.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

interrupts bestaan niet meer. Ik zou vermoeden dat je ability 1 misschien niet helemaal goed leest, want ik zie weinig interactie met milling.

Ik vind de kaart niet heel spectaculair, maar hij is wel geinig. Hij is in ieder geval overhyped.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ja, als je maar lang genoeg zoekt, zal je cast iets met de nieuwe Jace kunnen doen. Maar ja, dat geldt wel voor alle kaarten, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

pi schreef:Oy,

interrupts bestaan niet meer. Ik zou vermoeden dat je ability 1 misschien niet helemaal goed leest, want ik zie weinig interactie met milling.

Ik vind de kaart niet heel spectaculair, maar hij is wel geinig. Hij is in ieder geval overhyped.

mazzel

pi

+2: Look at the top card of target player's library. You may put that card on the bottom of that player's library.

Je kijkt wat je opponent zal gaan pakken, is het nuttig activeer je een ability van een creature die één of meerdere kaarten van je opponent's library zijn graveyard instuurt, dat bedoelde ik er mee, is het enige nuttige wat ik er mee kan verzinnen.
Fewtger schreef:Ja, als je maar lang genoeg zoekt, zal je cast iets met de nieuwe Jace kunnen doen. Maar ja, dat geldt wel voor alle kaarten, natuurlijk.


Daar draait het hele spel toch ook om, vooral in toernooien, verzin een goeie combo ermee, hou je mond erover en laat hem schitteren in een aankomend toernooi :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als je Jace kunt krijgen voor 25 euro max. dan is hij het waard. Deze kaart gaat het worden en niet zo'n beetje.

Eerst een blik op de abilities:
1) Geen 100% zekerheid met deze ability. Alleen indien de kaart bovenop zo slecht is dat je hem daar wil laten. Dit is bijvoorbeeld wanneer je tegenstander in topdeck-mode is. Altijd lekker om te weten dat het volgende dat hij pakt niks schokkend doet. Imo de slechtste ability, maar helaas dan weer wel de enige + ability.

2) De kaartvoordeel-ability. Zeker met fetchlanden en nieuwe kaarten zoals Treasure Hunt een zeer lekkere ability. Kost geen loyalty. Stel dat mijn tegenstander niet van de Jace kan afkomen. Dan speel ik iedere beurt een Brainstorm voor de rest van het potje. Ik denk niet dat ik in dat geval veel slechte kaarten op handen ga hebben.

3) Deze ability geeft de kans om Jace te beschermen tegen aanvallen. Het is juist dit punt dat Jace een van de betere planeswalkers maakt. Stel je tegenstander heeft maar 1 beest. Dan weet ik redelijk zeker dat dat beest volgende beurt mijn Jace niet gaat doden.

4) Sterke ability. Te gebruiken als finisher. Helaas kost deze ability gewoon te veel om echt bruikbaar te zijn. Iedere planeswalker moet toch een ultimate hebben. Ik heb slechtere gezien.

Een paar andere redenen waarom Jace wel eens een goede investering kan zijn:
- Hij is blauw. Blauw is een kleur met een grote schare aan fans.
- Hij is mythic. Dit maakt hem behoorlijk zeldzaam.
- Hij zit in de kleine uitbreiding na Zendikar. Dit betekent dat er relatief weinig Jaces geopend gaan worden (Zendikar wordt gewoon veel meer gedraft omdat het formaat van Zen-Zen-Zen naar Zen-Zen-Wwk gaat).
- De volgende uitbreiding (Rise of the Eldrazi) hoort bij Zendikar-block maar zal standalone gedraft worden. Dit betekent dat er vanaf de volgende set nagenoeg geen Worldwake geopend gaat worden.

Zelf heb ik ze toch maar besteld voordat ze Baneslayerische proporties aannemen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie