Jace, the Mind Sculptor

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Dat is wel hetgene wat er bij mij iig het meest uitblinkt, iig als het zon mooie is als die van Jace 2.0. Als je dat bedoelt heb je me idd goed begrepen. Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat het beetje "goedheid" wat hij wint met zijn aandachttrekkende ultimate is hij zo weer kwijt als je bekijkt hoe weinig kans je hebt om hem te gebruiken. Dit staat allemaal los van zijn kwaliteit als planeswalker door zijn andere abilities
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Eerlijk gezegd heb ik al menig potje gewonnen door het gebruiken van de ultimate van Jace. Jace kan zichzelf beschermen, en zit ook vaak in controldecks die uitstekend in staat zijn om Jace te beschermen. In één van mijn T2 decks is de ultimate van Jace, naast de Celestial Collonades, de manier om te winnen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Tja, dat staat uiteraard los van de discussie tussen mij en dragonheart, als het je lukt je Jace goed te beschermen (niet dat er veel manieren zijn om een Planeswalker te mollen, als er genoeg creatures omheen staan,volgens mij) en je kan die ultimate gebruiken, is het een mooie manier om een easy win te scoren.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Je kan non-combat damage die je aan een speler doet, redirecten naar een van zijn planeswalkers.

Dus lekker Lightning Bolten die planeswalkers.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Dragonheart, wrm vind je garruk z'n ultimate zo goed? het is toch gewoon een overrun die wat goedkoper is?...
En waarom heb je liliana niet vermeld ?? xD
tenzij je tegenstander natuurlijk niet met een creature deck speelt... :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Je kan non-combat damage die je aan een speler doet, redirecten naar een van zijn planeswalkers.
Egt? is dat een officiele regel? kan je dat gwoon met elke schade die op een speler gericht is doen? Zo ja, ook met life loss? Wordt de Garruk van mn broer een stuk minder irritant door
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat kan met elke schade en niet met life loss.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Je moet in 't begin van combat wel zeggen wie je aanvalt, toch?
of de planeswalker of de speler zelf
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Yup, dus als ik 3 creatures heb, kan ik zeggen:

"Deze twee vallen jou aan, en de laatste valt Garruk aan". Let wel; de tegenstander mag nog gewoon blocken.

Damage kan je wel redirecten, maar life-loss niet. Dus het effect van bv. Ghost Council of Orzhova kan je niet doorsturen. Maar Lava Spike dus wel.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

met corrupt kun je wel een planeswalker dood krijgen hé?

@fewtger, wat bedoel je precies met "de tegenstander mag nog gewoon blocken"?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ja, corrupt doet schade, en schade is door te verwijzen.

Ik bedoelde meer, dat het voor de tegenstander niet echt een verschil maakt, met wat je de planeswalker aanvalt. Hij kan het feitelijk gewoon beschouwen als 3 aanvallende creatures.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Fewtger schreef:Ja, corrupt doet schade, en schade is door te verwijzen.

Ik bedoelde meer, dat het voor de tegenstander niet echt een verschil maakt, met wat je de planeswalker aanvalt. Hij kan het feitelijk gewoon beschouwen als 3 aanvallende creatures.
Inderdaad boeit het pas op het moment dat de schade door komt. Dan verliest of de speler zo veel levens of de planeswalker zo veel loyalty.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

als je planeswalker nog maar 2 counters heeft...
en ik val aan met 3 1/1 tjes en ik 2/2 flying en ik zeg dat de 2/2 de planeswalker aanvalt... dan maakt het toch veel uit?

je planeswalker kan immers dood zijn !

je doet precies ofdat het niet geeft met hoeveel je de planeswalker of speler aanvalt, maar ik denk dat je je daar in vergist !
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Jibz schreef:
Je kan non-combat damage die je aan een speler doet, redirecten naar een van zijn planeswalkers.
Egt? is dat een officiele regel? kan je dat gwoon met elke schade die op een speler gericht is doen? Zo ja, ook met life loss? Wordt de Garruk van mn broer een stuk minder irritant door
Hier de relevante regel:
306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.
Stel, jij speelt een Corrupt en target daarmee je tegenstander (de speler; niet de planeswalker want die kan niet getarget worden door Corrupt).

Corrupt resolvet en zou schade doen aan je tegenstander, maar door bovenstaande regel mag je op dat moment ervoor kiezen om die schade niet aan hem te doen, maar aan 1 van zijn planeswalkers.


(Wat de rest al zei, lifeloss is niet hetzelfde als damage, dus daar gaat het niet voor op.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Chaos schreef:als je planeswalker nog maar 2 counters heeft...
en ik val aan met 3 1/1 tjes en ik 2/2 flying en ik zeg dat de 2/2 de planeswalker aanvalt... dan maakt het toch veel uit?

je planeswalker kan immers dood zijn !

je doet precies ofdat het niet geeft met hoeveel je de planeswalker of speler aanvalt, maar ik denk dat je je daar in vergist !
En dan block ik die 2/2 of speel wat removal op hem. En dan?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie