Jace, the Mind Sculptor

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Saint schreef: +2: Look at the top card of target player's library. You may put that card on the bottom of that player's library.

Je kijkt wat je opponent zal gaan pakken, is het nuttig activeer je een ability van een creature die één of meerdere kaarten van je opponent's library zijn graveyard instuurt, dat bedoelde ik er mee, is het enige nuttige wat ik er mee kan verzinnen.
Maar onderop zijn library leggen lost dan toch al het probleem op? Een kaart onderop een library is voor veel decks minder toegankelijk dan in hun graveyard.

Dragonheart, kijkend naar de abilities, denk je dat hij beter is dan bv een ajani, garruk of tezzeret? Ik heb moeite met een reden te zien waarom hij zoveel meer zal worden dan andere planeswalkers (anders dan het valide argument dat ze zeldzamer zijn).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Zelf heb ik ze toch maar besteld voordat ze Baneslayerische proporties aannemen.
4 stuks ook? Ik heb er twee gekocht op e-bay voor een okay prijs. Denk je dat het een 4-of wordt?

Ik zat te bedenken dat je de eerste ability ook op jezelf kan gebruiken. Dat kan ook best nuttig zijn.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

pi schreef:
Maar onderop zijn library leggen lost dan toch al het probleem op? Een kaart onderop een library is voor veel decks minder toegankelijk dan in hun graveyard.
Kan ook maar je kan er ook voor kiezen om hem te millen dan, voor het geval je tegenstander met bijv. Demonic Tutor's speelt bijvoorbeeld, dan kan hij indien het echt een kaart was waar zijn/haar deck op draait hem alsnog gewoon opzoeken. Dat bedoelde ik er mee, maar je kan hem ook gewoon onderop liggen de keuze is aan jezelf.

@Wilt ja klopt kan voor jezelf ook makkelijk zijn :) als je bijv genoeg landen heb en weer een land zou moeten gaan pakken ofzo.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Voor de sterkte van een kaart wordt ook altijd eerst gekeken naar de mogelijkheden in Vintage inderdaad... :?

Standard heeft imho op dit moment geen tutors.. En dat is toch het formaat waar wél als eerste naar wordt gekeken..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oh ja dat is waar, ja sorry ik speel geen standaard xD haha ik ga dus eigenlijk altijd automatisch uit van de mogelijke opties in Vintage, Extended en Legacy :p
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Dragonheart, kijkend naar de abilities, denk je dat hij beter is dan bv een ajani, garruk of tezzeret? Ik heb moeite met een reden te zien waarom hij zoveel meer zal worden dan andere planeswalkers (anders dan het valide argument dat ze zeldzamer zijn).

mazzel

pi
Ik denk dat Jace beter is dan Tezzeret aangezien die een hogere casting cost heeft. In sommige formaten is het verschil tussen 4 en 5 erg groot. Wat de abilties betreft vind ik de genoemde planeswalkers gelijk aan Jace. Ajani, Garruk en Tezzeret kunnen zichzelf beschermen. Garruk haalt zijn kaartvoordeel uit de gemaakte tokens. In ideale omstandigheden zullen dit er namelijk meerdere zijn. Dit is meteen ook de ability waarmee het ding zichzelf kan beschermen. Ajani is op het punt kaartvoordeel duidelijk minder aangezien alleen de toch niet heel eenvoudig te bereiken ultimate dat voordeel geeft. Misschien dat je wel zou kunnen stellen dat de mogelijkheid bestaat dat meerdere beesten door 1 Ajani sterven of dat er meer burn spells nodig zijn om iemand te doden vanwege de lifegain. Tezzeret heeft eveneens kaartvoordeel en bescherming in 1 ability door het zoeken van relevante artifacts. Ik denk dat het er in het geval van deze Jace meer mee te maken heeft dat zijn abilities zo goed aansluiten bij wat blauwe decks over het algemeen willen doen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Rode Panda
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 7:25 pm

Bericht door Rode Panda »

kek wat is dit dan, normaal heeft een monster 4/4 of 2/3, in ieder geval 2 cijfers onderin.. Wat is dit dan?
Why fight the world when you know who will win?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dit is een Planeswalker, is niet zo lang terug geïntroduceerd dus voor oude spelers misschien een beetje raar, het werkt met loyalty punten (dat is dat nummer dat je in de hoek ziet staan) de abilities die je gebruikt geven + of - loyalty punten (counters) aan je planeswalker. Je planeswalker is een permanent maar hij kan gezien worden als "speler" aangezien je mag zeggen dat je hem target (dus je zegt ik val met mijn beestjes jouw planeswalker aan ipv. jou) de schade die je doet met creatures of dergelijke zullen de loyalty punten verlagen tot hij op 0 staat en dus dood is (de beste verdediging hiertegen is op dit moment Vampire Hexmage aangezien je in één keer alle loyalty punten laat verdwijnen)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dragonheart schreef:Als je Jace kunt krijgen voor 25 euro max. dan is hij het waard. Deze kaart gaat het worden en niet zo'n beetje.
Lekker mezelf quoten :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb je wel gelijk in hij zal wel in prijs verhogen :P of er moet iets veel beters in eldrazi zitten ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Nog hoger van prijs, de shop hier verkoopt deze kaart al voor 55 euro, als ze nog meer waard word, gaat ze dan nog gekocht worden?
Ik heb ze zelf liggen, zou ik dan wachten met ruilen tot ze meer waard is?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ruilen..... verkopen!!!:P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

wie zou deze willen kopen, en voor hoeveel?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ik wel 10tje per stuk :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

wat versta je onder 10tje? 10 cent, 10 euro, 10 000 magic kaarten..
keuze genoeg xD
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Plaats reactie