Set 3 - Rise of the Eldrazi

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Maccius schreef:(...)

Hoe gaat dit dan helpen? Het is een witte spell. En hij heeft protection van wit dus je kan hem niet targeten.
Dat zei ik net... :?

Emrakul heeft protection from colored spells.

Oblivion Ring is alleen een spell op de stack (geldt overigens in het algemeen). Als hij eenmaal op de battlefield ligt, is het geen spell meer maar een permanent. En Oblivion Ring's ability triggert pas als hij op de battlefield ligt. Dus heeft Emrakul pech gehad.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Werken Wrath of God, Planar Cleansing of Day of Judgment niet? Ik had begrepen, dat dat recht door protection heen gaat?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ja, zulke mass removal werkt ook.

(Door de protection kun je hem niet targetten en wordt damage geprevent. Maar de kaarten die je noemt, targetten niet. En "destroy" is wat anders dan damage, dus dat kun je met damage preventen ook niet tegenhouden.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

instant speed is dus bv rout, of anders iets als venser, shaper savant, good ol' dups met winding canyons werkt ook wel.

Persoonlijk zou ik ensnaring bridge proberen als het daadwerkelijk een probleem wordt. Of anders meekstone. Wing shards is ook wel cool, hoewel niet helemaal trefzeker.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Huh?
Wrath of god gaat toch niet door protection heen? Ik dacht dat het met Protection ging om DEBT, Destroy/Damage, Equip/enchant, Block, Target?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is eigenlijk DABT:

Damage
Attachment
Blocking
Targeting

Destroy is er in ieder geval geen onderdeel van, en dat is waarom een kaart als wrath werkt.

Waarom attachment en niet enchantment of equipment? Nou, er is zoiets geprint als een fortification en fortify is niet met een E. De algemene term is attach, dus het acroniem moest daarom wijzigen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Wat Pi zegt.

(Lethal) damage leidt tot destruction, maar verder zijn het dus twee verschillende dingen.

(Net zoals het onderscheid bij spelers tussen damage en lifeloss.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

ok
even iets zodat ik weet dat ik dit goed heb:
Een indestructible creature gaat over het algemeen niet dood, maar is wel met -1/-1 counters dood te krijgen (wither ofzo)
klopt toch?
(aangezien ik er met dat protection ook al naast zat)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ja, klopt.


Indestructible zijn werkt tegen lethal damage en destroy effecten.

Lethal damage is als het creature minstens zo veel damage krijgt als zijn toughness. (Let wel: Zijn toughness wordt daardoor niet nul, maar hij heeft gewoon meer schade dan wat zijn toughness aan kan.)


Met -1/-1 counters krijg je de toughness daadwerkelijk op nul en dat is dus wat anders dan lethal damage of destroy. Dus werkt indestructible zijn niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

altx schreef: Dat zei ik net... :?

Emrakul heeft protection from colored spells.

Oblivion Ring is alleen een spell op de stack (geldt overigens in het algemeen). Als hij eenmaal op de battlefield ligt, is het geen spell meer maar een permanent. En Oblivion Ring's ability triggert pas als hij op de battlefield ligt. Dus heeft Emrakul pech gehad.
Ja zie het nu. hij heeft geen protectie tegen alle kleuren, maar tegen alle kleuren spells. Had ik even overheen gelezen. En Pi bedankt dat zijn een leuk setje oplossingen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

respect als iemand hem met een big game hunter dood maakt. Dat is pas echt "big game" :). Dominating licid zou ook wel een geinige oplossing zijn :). Of jat hem met gilded drake.

Maar ik doe net alsof er veel oplossingen zijn, maar de meeste oplossingen voor zulke grote beesten zijn normaal wel spells. Dat ik nou de neiging heb om veel permanent based oplossingen (meestal creatures) in mijn deck te gebruiken wil niet zeggen dat dat heel normaal is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik ben niet zo weg van Rise of the Eldrazi. Zendikar en Worldwake vond ik daarentegen leuke sets. Rise of the Eldrazi is natuurlijk nog lang niet in het geheel gespoild, maar de spoilers tot nu toe spreken mij niet zo aan.

Ik vind de Eldrazi namelijk lelijke dingen. Ik vind ze te futuristisch. Ze doen me denken aan aliens, Cloverfield etc. De art van Lorwyn vond ik geweldig, dit staat daar nagenoeg haaks op. Ik vind de grafische lay-out van de Level-kaarten ook niet mooi. Ik had het liever op de manier gezien zoals Future of Destiny (geweldige kaart btw). Ik vind het niet zo Magic-like.

Wat ik wel leuk vind, is dat het formaat wat trager wordt. Zendikar was rammen, rammen en nog eens rammen. Ik ben met name benieuwd naar hoe RotE zal draften.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ga nou niet een kaarten serie vergelijken met een film die met een handy cam gefilmd is :P (en daardoor nog gewaardeerd word ook, hoe simpel zijn we tegenwoordig..) dan zakt de serie wel heel er in aanzien lol

Maar ieder zijn eigen smaak qua art natuurlijk, als je alleen al naar je Avatar en naam kijkt doet het elfish thema je duidelijk wat ;) terwijl er rijen met mensen op Halo achtige dingen zitten te wachten (wat mij persoonlijk ook niets interesseert)

Ik wil eerst maar eens afwachten wat deze serie in petto heeft :) er zal vast nog wel wat leuks tussen zitten :) (ik lees trouwens geen spoilers dus ik ben helemaal clueless lol)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Saint schreef:Maar ieder zijn eigen smaak qua art natuurlijk, als je alleen al naar je Avatar en naam kijkt doet het elfish thema je duidelijk wat ;) terwijl er rijen met mensen op Halo achtige dingen zitten te wachten (wat mij persoonlijk ook niets interesseert
Alleen Kozilek vind ik op z'n eigen manier nog wel esthetisch verantwoord, maar die andere Eldrazi zien er uit als een stel bij elkaar geraapt orgaanvlees. :) Maar zoals gezegd iedereen zijn eigen smaak. :wink:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik heb het zelf ook meer op de art uit de Lorwyn serie. Toch is de art van RoE ook wel te verklaren als je het verhaal een beetje leest. De Eldrazi zijn als het ware in een fysieke vorm gevangen, maar dat ging niet zo soepel, vandaar de enorm wazige art.

Verder zijn er ondertussen al 2 planeswalkers bekend gemaakt.

Gideon Jura
Afbeelding
en
Sarkhan the Mad
Afbeelding
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Plaats reactie