Set 3 - Rise of the Eldrazi

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Set 3 - Rise of the Eldrazi

Bericht door Elvish Preshley »

Afbeelding

Algemeen:
Rise of the Eldrazi is de derde set uit het Zendikar block. In dit topic kun je kwijt wat je hoopt of verwacht van deze set. Ook kan je hier alle geruchten en spoilers kwijt.
Eventueel is dit topic na het verschijnen van de set ook nog in gebruik als nabespreking :wink:

Data:
Aantal kaarten: 248 (waarvan 20 landjes)
Verschijningsdatum: 23 april, 2010

Geruchten:
MTG Salvation Forum schreef:Rise of the Eldrazi is going to be a set built around the Eldrazi Titans, all of which have no color and are huge. For example, there are two Eldrazi at uncommon, the smaller of which is 7/7. All of the Eldrazi have a new ability called Annhilate. Creatures with Annihilate have a number; whenever a creature with Annhilate: X attacks, the defending player must sacrifice that many permanents. The Eldrazi are very expensive but there are artifacts that can create 0/1 tokens called Brood Lineage that can be sacrificed to add one colorless mana to your mana pool and will help you be able to cast the Eldrazi. In addition, the set has a new keyword called Level Up. You may spend mana on creatures with Level Up to improve their stats and abilities. This Limited environment is much slower than the one in Zendikar.
Via: MTG Salvation Forum Thread

Links:
Aankondiging op Wizards.com
Spoiler overzicht bij Gathering Magic
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik heb een startpost gemaakt over de derde set van het Zendikar block, Rise of the Eldrazi. Kunnen we lekker roddelen.

Zelf vind ik het "Level Up" principe wel vaag. Als de geruchten op MTG Salvation waar zijn lijkt het dat er een soort Multikicker ability komt die je later nog kan activeren :o

Ben verder wel benieuwd naar die enorme beesten :evil:
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Gaat dit allemaal niet erg snel? Het lijkt wel gister dat Zendikar uitkwam. Ondertussen is Worldwake net begonnen, en saat de volgende alweer klaar.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Eind april is nog behoorlijk ver weg.
Heb eigenlijk geen idee of deze sets elkaar sneller opvolgen dan de vorige.

Begin juli zit je alweer aan M11 :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

WoTC zit ook om geld te springen lijkt mij dus er worden sets op razendsnel tempo uitgegeven (kijk ook naar al de special editions in de laatste 2 jaar zegmaar, Elves vs Goblins, Devine vs Demonic, Garruk vs Liliana, From the Vault: Exiled, From the Vault: Dragons, Premium Sliver Deck, nu strax Phyrexian vs nogwat, en volgensmij vergeet ik er zelfs een paar) :P ik vind het ook een beetje snel gaan als je het mij vraagt, om nu standaard te spelen kost het je een godsvermogen :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

In Standard is er niets veranderd hoor... Er zijn zelfs minder kaarten dan de environments hiervoor (Time Spiral / Lorwyn bvb). Al die extra producten die uitkomen, zijn niet standard-legal, tenzij er kaarten in die decks zitten die ook in een set zit die nu T2 is.
Daarnaast komen de sets al jaren rond dezelfde data uit, dus ook dat is het argument niet. Het enige dan wat er wel extra bijkomt, is dat er nu elk jaar een core set uikomt, ipv om de twee jaar.

Maar met het feit dat het een godsvermogen kost om standard te spelen, dat ben ik wel met je eens ;)
Van mij mag het op zich ook wel wat langer duren voordat nieuwe sets uitkomen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

OnTopic: ik ben wel erg benieuwd naar Rise of the Eldrazi.. Het is ondertussen bijna een legendarische set geworden, alleen al om al die geruchten die er over rondgaan... Heb het idee dat dat bij andere sets nog nooit zo erg is geweest..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Offtopic: Ja ok maar ik doelde ook meer op die nieuwe core serie die er nu ook al weer aan zit te komen en dus M10 meteen weer uit de T2 knikkert, daarnaast over hoe snel de series uitkomen ja meestal één set in een jaar maar ze hebben het naar mijn mening wat dichter op mekaar gedaan maar dat kan aan mij liggen (het feit dat het minder kaarten zijn als in voorgaande sets is wel weer zo maar nu met de belachelijk dure mythics en Planeswalkers is Type 2 spelen prijzig ja, speel zelf wel lekker extended of legacy lol)

On topic, vraag me wel af wat ze in de nieuwe serie proppen, het gaat denk ik verder op artifacts maar dat is maar een gok :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zolang als ik speel komt er ongeveer een heel block per jaar uit en kwam er ongeveer een core set per 2 jaar uit. Vaak kwam er dan in het jaar zonder core set een speciale set uit. Ten tijde van de portal sets kwam er zelfs meer per jaar uit.

Geruchten over het time shifted deel van time spiral bestonden sinds voor de set er voor uit kwam. De geruchten die we nu krijgen gaan lang niet zo ver.

Voor wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt de set erg cool!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Klopt toen de portal series er waren kwamen er veel meer series tegelijk uit, je had als T2 speler alleen het voordeel dat je dan 2 jaar de tijd had met je core set in T2 (ik persoonlijk vind ook dat ze nu 2 coresets in T2 toe moeten laten en met extended 3 omdat je dan ongeveer met de zelfde T2 speeltijd periode zit als voorheen normaal was (nu blijf je core sets kopen elk jaar))

Over de nieuwe serie het klinkt allemaal erg goed, zien wat ze er van maken. :D
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

WotC spoilen al een kaartje aan ons.
Zie hier
Niet vergeten op het oogje te klikken :wink:
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Vandaag maakte WotC de namen van de intro packs en hun rares bekend.
Zie hier
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Wat mij betreft hangt het allemaal af van de M11 set. Wordt dat opnieuw een grotendeels nieuwe set, of juist een set met 50% kaarten van de M10 set aangevuld met 25% nieuwe kaarten en 25% reprints uit het afgelopen Standard Block? Er valt bv. wel wat te zeggen om Path to Exile te reprinten in M11.

Kortom als ik door M11 weer heel veel nieuwe kaarten bij moet ruilen vind ik dat er te veel nieuwe kaarten per jaar bijkomen, maar als dat niet het geval is, vind ik het wel meevallen met 3
expansions per jaar en 1 core set. Enerzijds hoop ik dus dat de
M11 set veel (nieuwe) reprints heeft, anderszijds is dat wel weer
erg saai als je gaat draften. Het nodigt niet echt uit tot draften als er weinig nieuwe kaarten bij zitten. Though choice! :twisted:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Gerucht gaat dat WotC niet zuinig gaat zijn met planeswalkers in de serie.
Plaatjes van Sorin Markov, Nissa Revane en Sarkhan Vol zijn te zien bij de spoilers.

Verder denk ik zelf Tezzeret the Seeker te spotten bij de nieuwe booster spoilers.
Zie zelf: hier
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er zijn meer sets die 4-5 planeswalkers hadden, da´s toch niet zo gek?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

danm ga er echt een boosterbox van kope! hij word vast leuker dan Worldwake
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Plaats reactie