Lullige kaarten

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Rode Panda
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 7:25 pm

Lullige kaarten

Bericht door Rode Panda »

Afbeelding

Kwam deze net tegen op google en verdomme wat lullig :D zijn er meer kaarten die echt vies vervelend zijn?
Why fight the world when you know who will win?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

nou deze is meer vervelend voor jezelf, tenzij je hem op een zeer listige manier gebruikt
een kaart die op die manier vies vervelend voor de vijand is is platinum angel
Zelf had ik een leuke vervelende setting tegen mn broertje, bestaande uit lullmage mentor met meer dan genoeg merfolk om te tappen en aan de andere kant mindleech mass die unblockable is. Hij had geen kaarten meer in zijn hand dus elke kaart die hij in handen kreeg, counterde ik als hij hem speelde en pakte hem af met de mindleech als hij het niet deed xD
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Oh, maar deze is echt vervelender voor je tegenstander. Een turn-4 6/6 flying trample doet te makkelijk heel veel schade. Daarnaast heeft zwart meer dan genoeg mogelijkheden om creatures kwijt te raken, met als mooiste voorbeeld natuurlijk Bone Splinters, voor 1 mana.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

of vampire aristocrat :wink:
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Fewtger schreef:Oh, maar deze is echt vervelender voor je tegenstander. Een turn-4 6/6 flying trample doet te makkelijk heel veel schade. Daarnaast heeft zwart meer dan genoeg mogelijkheden om creatures kwijt te raken, met als mooiste voorbeeld natuurlijk Bone Splinters, voor 1 mana.
+1


En daarbij, Platinum Angel is èn vrij duur èn met een beetje removal zo weer pleite.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik kan anders wel een aantal kaarten bedenken die ook vrij sterk zijn + goedkoop en een minder nadelige ability hebben
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Ik heb deze kaart uit een boostertje gehaald van de pre-release van worldwake. als je ze op beurt 4 kan spelen of mss al beurt 2... namelijk met dark ritual is het zéer snel een pijnlijke overwinning. Zo nadelig is de ability immers niet omdat zwart genoeg mogelijkheden heeft om z'n eigen creatures op te blazen. sacrifice a creature, draw a card, vampire aristocrat, ...
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

en aangezien deze kaart vrij veel waard is (op gebied van geld) zou ik ze niet direct lullig noemen... Gaat ze niet rond de 25-30 euro of vergis ik me?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Jibz schreef:Ik kan anders wel een aantal kaarten bedenken die ook vrij sterk zijn + goedkoop en een minder nadelige ability hebben
Ja, ik ook. Dat is het punt niet. Er zijn zat hele goede kaarten.

Maar zo nadelig is die ability van onze Persecutor niet.

Fewtger geeft al een mooi voorbeeld. Het handige van die Bone Splinters is (omdat het sacrificen een cost is) dat Bone Splinters counteren in dit specifieke geval vrij weinig zin heeft (omdat je Persecutor dan toch al gesacrificed hebt).

Het mooie van Magic is dat je inderdaad altijd wel kaarten bij elkaar moet zoeken die goed met elkaar samenwerken.

Die Platinum Angel lijkt leuk (om die nog even als voorbeeld te nemen) maar als je tegen een beetje tegenstander speelt, mag je blij zijn als die een hele beurt blijft liggen... ;)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

true. Progenitus is een van de weinigen waar echt niet veel te bedenken valt, hoewel je met een enorme meerderheid ook daar wel langskomt. Of gwoon unblockables.
Idd persecutor is niet slecht, maar toch ziet hij er op het eerste gezicht vrij nutteloos uit. Nadeel van iets als Platinum angel is dat je der de duvel op kan zeggen dat de tegenstander hem met alle mogelijke middelen zal mollen. Waarom haat je tegenstander altijd goede kaarten (tenzij hij ze zelf heeft)?:P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Abyssal Persecutor >>> Platinum Angel

Ik heb iemand horen beweren dat er vergelijkbare beesten zijn met minder drawbacks. Er is daar vast wel iets te verzinnen. Maar vergeet niet: dit beest heeft een zeer goede power/toughness voor de manacost. Bovendien krijg je daar nog eens evasion en trample bij... Ik weet niet... Er is zo'n djinn van lang geleden, je weet wel: 5/5 voor 4 verlies iedere beurt een leven. Deze zorgt ervoor dat je niet kunt winnen, maar in ruil zorgt het ding er niet voor dat je daadwerkelijk verliest.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

verliezen aan die oude djinn gebeurde denk ik ook niet zo heel veel ;). Zeker niet omdat mensen het vaak nodig vonden om er een spirit link bij te gooien.

Deze is wel leuk om te doneren aan je tegenstander op het juiste moment ;). Bazaar tradr ftw.

Maareh, ja, er zijn wel meer kaarten die echt vies vervelend zijn. Maar meestal zijn ze zo vervelend omdat er een deck omheen is gebouwd. Denk bijvoorbeeld aan het trix deck, dat min of meer draait rond donate en illusions of grandeur: elke kaart op zich is niet zo bijzonder, maar samen is het gain 20 life, doneer de illusions aan je tegenstander en als die de upkeep niet meer kan betalen verliest die 20 life. Dit zat dan in een deck dat levens om kon zetten in kaarten pakken en met alle goeie counterspells die je maar kon verzinnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

@dragonheart, ja ik ben er inmiddels achter dat ik iets te snel was in mijn oordeel, zoals altijd

Toch is zijn ability ook in je voordeel te gebruiken. Als je eerst je persecutor summonet, vervolgens een creature die die aankan (supreme exemplar ofzo), en dan met een van de kaarten die pi beschreef de persecutor aan je tegenstander schenken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Void Dragon
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 2:25 pm

Bericht door The Void Dragon »

Haha, die heb ik :)
Ik ben mischien van plan om hem in mijn deck te stoppen. Moet ik er wel vanaf kunnen. Mischien in combie met mijn vampire aristocrat
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

kaarten waarvoor je moet saccen zijn niet lastig te vinden, zorg wel dat je er genoeg hebt, en anders genoeg kaarten om degene die je nodig hebt uit je deck te pikken (harbingers, cycling of transmute)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie