Scars of Mirrodin

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

pi schreef:Oy,

als mijn salaris binnen is 2 boxen.

mazzel

pi
Als je er 2 koopt... ben je dan bijna zeker dat je alle kaarten van de set hebt?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dan is 3 beter.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ga er vanuit dat ik dan een common playset heb en een eind ben met de uncommons. Verder geen garanties. Heb wel eens 2 bijna identieke boxen geopend, zelfs inclusief dezelfde foil rare. Had dus vrijwel alle kaarten die ik wilde 0, 2 of 4x van die set.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Prerelease SOM

Bericht door wizardofoss »

Hoe ging jullie prerelease? Ik heb zelf met mijn zonen Lars en Roel in Den Bosch gespeeld. Ik ben met 10 punten uit 6 matches 16e geworden van de 48 deelnemers, Lars is derde geworden met 15 punten en Roel is helaas met 1 gewonnen pot in de achterhoede geeindigd.

Lars speelde een zwart/groen poison deck, flink geholpen door Skithyrix, the Blight Dragon. Hij kon dan ook zijn tegenstanders regelmatig aan 10 poison counters helpen. "Gewone" overwinningen boekte hij diverse keren dankzij een ongelooflijk nuttige Golem Artisan.

Ik had ook een bom: Hoard-Smelter Dragon. Met die kaart stond vast dat ik rood zou spelen, hoewel mijn vuurwerk matig was: alleen Turn to Slag, en verder nog een Shatter.
De keuze voor een tweede kleur was lastig. Een paar goede witte vliegers, maar geen Arrest. Zwart was niks, in groen had ik Tangle Angler, een kaart die ik van harte kan aanbevelen, ook als je niet met infect speelt. In blauw had ik Grand Architect, Stoic Rebuttal, een paar prima vliegers en een Volition Reins.
Verder had ik nog een ongelooflijke hoeveelheid artifacts; oa 4 mana myrs en 2x Perilous Myr, een berg (matige) equipments en een erg fijne Sylvok Replica.

Met al die artifacts had ik zelfs mono-rood kunnen spelen, maar het is rood/blauw met een stuk of 10 artifacts en de Tangle Angler geworden. Ik kon die laatste gemakkelijk splashen omdat ik het rood/groene dubbellandje had en 2x de groene mana myr. Ik heb 'm een aantal keren kunnen gebruiken om met een gedwongen block toughness 1 creatures te killen, bijv de enorm irritante Vedalken Certarch. Verder heeft hij me BIJNA nog een ongelooflijke overwinning bezorgd in de 5e match. Zometeen meer daarover.

De ster van de avond voor mij was natuurlijk de draak, die bij wijze van tijdverdrijf artifacts sloopt en zichzelf daarbij oppompt tot soms wel 10 power. Eigenlijk kwam het er zo'n beetje op neer dat ik alle potten waarin ik de draak op tafel kreeg won, en de andere potten verloor. Hij werd 1 keer gearresteerd, maar bevrijd door mijn Sylvok Replica, en 1 keer vastgelegd door Bonds of Quicksilver (het lijkt op het plaatje van die kaart ook echt mijn draak te zijn!). Hij ging ondanks die bonds echter vrolijk door met artifacts opstoken, wat voldoende was voor de winst.

Zonder draak verloor ik potten door Koth of the Hammer (met emblem) en Molten-Tail Masticore. Geen schande lijkt me. Geen enkele pot op poison verloren. In de epische pot waar ik het al over had deed een Scrapdiver Serpent me de das om. Dat ging als volgt:
Opponent begint goed, en legt dan Grindclock op tafel, legt er op 4 counters op, en begint te millen. Mijn Shatter is al verbruikt, mijn draak wordt gemilled. We hebben beide een legertje op tafel, er is geen doorkomen aan. Nog een paar beurten en mijn deck is weggemilled. Hopeloos? Nee, want ik trek mijn Volition Reins, steel zijn grindlock en begin meteen hem te millen. Op gegeven moment heeft hij nog 7 kaarten in zijn stapel, dus nog 2x millen en de koek is op voor hem. Dan legt hij een unblockable Scrapdiver Serpent terwijl ik sta op 5 levens sta... Maar ik heb een truc achter de hand: ik dwing de serpent mijn Tangle Angler te blocken, door de -1/-1 counter slinkt de slang naar 4/4. Ik mill hem naar 3 kaarten. Zijn laatste beurt. Hij verklaart dood te zijn tenzij hij 1 bepaalde kaart trekt. Hij trekt en begint te juichen: Sword of Body and Mind. De slang krijgt +2/+2, ik ben eraan...
Omdat dit potje 3 kwartier duurde kost het meteen ook de match. Tja, shit happens.

Lars won 7 boosters met zijn 3e prijs, waarin 2 mythics zaten. Samen met de 2 mythics in zijn toernooi boosters en de prerelease promo heeft jij nu al 5 van de 15 mythics, niet slecht.
Geen mythics voor mij behalve de promo, ik ben wel blij met de Architect die ik wel erg koel vind (8 mana voor artifacts mogelijk in turn 3!) en met het dubbellandje. Roel was happy met de nieuwe elfen-lord voor zijn elfendeckje, en met de Indomitable Archangel die uit de extra booster kwam (bij de Dobbelsteen krijgt iedere deelnemer een booster kado).

Dat was het dan, ik hoor graag ook wat van jullie prerelease!
Bearco86
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: di jul 20, 2010 12:33 pm
Locatie: Oosthuizen

Bericht door Bearco86 »

Ik had mijn pre-release in Hoorn gespeeld bij de Spellenhoorn. Prima dagje gehad, had van 5 matches 8 punten (verwachte al geen prijs te hebben). Toch evengoed 2 boosters gewonnen, helaas zat daar niks spectaculairs in.

Ik had van me 6 sealed deck boosters 1 mythic, en zo'n beetje de kaart die me heel vaak heeft kunnen helpen. Sword of Body and Mind was mijn ''bom''.

Ik had een deck gemaakt van wit/groen met heel veel artifacts en veel flyers. Kon daarmee makkelijk het zwaard op een flyer equipen en aanvallen.

Al met al een leuke ochtend/middag gehad. Volgende week de release party. Speel dan met een vriend 2-headed giant.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Mijn broertje heeft meegedaan...
Hij was 14de van de 24 (denk ik xD)
Heeft het helemaal niet slecht gedaan eigenlijk. Hij had een mind slaver, zijn bom was het blauwe creature dat kon veranderen in een 7/7. En in zijn prijs boosterje dat hij had gewonnen zat een soort cloud key (semblance anvil)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
castle12
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 11:01 pm
Locatie: vianen

Bericht door castle12 »

ik heb mee gedaan aan de pre-release, was best frustrerend, achteraf toch blij
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik ben niet verder gekomen dan overwegen om mee te doen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

@wizardofoss: mooit verhaal :)
Heb zelf alleen nog maar magic gedaan aan de keukentafel met mensen die ik al ken :oops:
Ooit trek ik de wijde magic wereld in...
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

2 wins, 2 draws 1 verloren. hier. de draws kwamen echt puur doordat de potjes zo lang duurde hehe :) mooie games daar niet van :) heb echt genoten :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Elvish Preshley schreef:Heb zelf alleen nog maar magic gedaan aan de keukentafel met mensen die ik al ken :oops:
Ooit trek ik de wijde magic wereld in...
De hele magic wereld zal de dag van onze opkomst vrezen...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Vrykyl
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di aug 03, 2010 11:20 am
Locatie: Zaandam

Bericht door Vrykyl »

hele vette serie zeker weten. het enige nadeel voor mij is ik heb niet zo veel met Artifacts dus ik hou het liever bij de eldrazi tenzij ik met mijn geluk die Mythic black skeleton dragon eruit kan vissen dan ben ik wel redelijk blij.

Voor de mensen die van spoilers houden hier alle kaartjes uit de serie:
http://www.gatheringmagic.com/scars-of- ... lers-0249/
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik vind de set ook leuk, in ieder geval voor limited. Ben er nog niet helemaal uit hoe sterk poison is, omdat ik het nauwelijks tegen kreeg. Ik weet wel dat je moet oppassen met niet blocken van zo'n infect beest. Heel vervelend is als zo'n creature equipped is met dat ding wat 2 kaarten oplevert als hij geblocked wordt.
Hoe zit het eigenlijk met het stelen van een equipped creature? Klopt het dat je tegenstander gewoon de controller van de equipment blijft en 'm kan overhevelen naar een creature wat nog wel van hem is?

Nog een aanvullinkje op mijn toernooi verslag: ik had wel pech in dat grindlock potje, maar "geluk" in een andere match: in de 3e game mulligande mijn tegenstander naar 4, trok 4 niet-landen, en gaf zonder te spelen op...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad blijft hij gewoon controller van het equipment. Er is niets wat zegt dat dat niet zo zou zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie