Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Op pre-release events speel je het format 'sealed'. Het is vergelijkbaar met boosterdraft (als je dat al wel kent). Iedereen krijgt 6 boosters (meestal 3 van de nieuwe set, en 3 van de hoofdset uit het blok) en moet daar een deck van 40 kaarten uit bouwen. Vervolgens speel je tegen de anderen om boosters en andere prijzen te winnen. :)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door JaapBroeders »

En wat zijn jullie tactieken voor aanstaande zaterdag / zondag?

Vrij obvious zou infect zijn. Je bent in no time aan de 10 volgens mij.

Misschien is Battle Cry het lelijke eendje wat goed kan winnen?
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Battle Cry lijkt me goed werken met infect beestjes.

Ik speel waarschijnlijk niet in de prerelease.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

In elk geval een snel deck. Bij Mirran zou dit Metalcraft/Battle Cry en bij Phyrexian, tja.... infect.
Uiteindelijk denk ik dat Phyrexian veel sterker is, maar mijn teamgenoot (we doen 2HG bij ons) wil per sé mirran vanwege de promo :twisted:
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ben er nog niet uit. Ik heb een stuk liever de Mirran promo (Hero of Bladehold). Glissa, The Traitor vind ik helemaal niks, hoe verzinnen ze het om in deze set een zwart/groene promo kaart zonder infect uit te brengen.
Van mijn wanted rares zijn de belangrijkste Phyrexian (bijv Inkmoth Nexus en Green Sun's Zenith). De Phyrexian faction lijkt ook wel sterk ivm infect en limited bombs zoals Phyrexian Rebirth en Black Sun's Zenith. Het is wel zo dat op 2 kaarten na al het rood Mirran is en dat bij de 2 zwarte Mirran kaarten Go for the Throat zit. Dus de Mirran faction heeft echt wel creature control.

Inmiddels is nog wat meer info over de opzet met de factions bekend. Beide factions tellen 72 kaarten, Tezzeret heeft geen faction. Je kunt 'm dus sowieso in je faction boosters aantreffen, wat je ook kiest. Verder zijn de foil kaarten random verdeeld over de boosters. Je kunt dus bijv een foil Blightsteel Colossus uit een Mirran booster halen.

De intropacks zijn ook bekend. Allemaal niet de moeite waard m.i. Nog niet bekend is de inhoud van de event decks, ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik kan juist bijna niet wachten totik Glissa in mijn bezit heb. Maar inderdaad, kwa flavor is ze een vreemde keuze.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

pi schreef:Ik kan juist bijna niet wachten totik Glissa in mijn bezit heb. Maar inderdaad, kwa flavor is ze een vreemde keuze.
/offtopic

Ik heb toevallig vanmiddag op de post een oversized Glissa binnen gekregen, haha. Van het Player Reward sytem wat nu helaas gestopt is.

Zat ook een mooie textless Day of Judgment foil bij en nog een paar textless spells. :D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

en ik een oversized Hero... Misschien worden we op deze manier gehint welke faction we moeten kiezen.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door wizardofoss »

Nou, de prerelease zit erop. Een verslag:

Mijn zoon Lars en ik speelden in de Dobbelsteen in Tilburg; hij had Mirran gekozen, ik Phyrexian. Ik open flink wat groene, zwarte en artifact infect kaarten en alles wijst erop dat het poison gaat worden. Dan tref ik in de laatste 2 boosters Geth, Lord of the Vault + een foil Sunblast Angel, en een foil Victory's Herald. Twee witte en 1 zwarte bom, allemaal niet-infect. Als ik ze wil spelen moet ik zwaar in wit en zwart stappen. Een derde kleur kan dat hooguit een splash worden, zeker niet groen met vaak dubbel groen in de casting cost. Ik heb niet zoveel creature kill, maar wel in rood een Galvanic Blast en een Arc Trail. En een Into the Core, maar die is dubbel rood. Dat is op 1 kaart na al mijn rood, blauw is niet goed, mijn wit is goed maar weinig creature control, alleen Choking Fumes en een Gore Vassal. In zwart nog 2x Fume Spitter. Als mana fixers had ik nog de witte en zwarte mana myr, en een Palladium Myr. Verder een stuk of 6/7 artifacts waaronder 3 living weapons (2x de 1 mana en de giant spider variant), te weinig dacht ik om voor de goedkope witte metalcraft creatures te gaan maar wel genoeg voor de duurdere Bleak Coven Vampires. Verder nog 2x Morbid Plunder.
Ik besluit uiteindelijk wit/zwart met een rode splash te spelen, en GEEN infect. Tot mijn grote spijt kon ik de Into the Core niet spelen, dubbel rood er nog bij ging echt niet.

Klinkt nog niet slecht toch? Nou, het pakte rampzalig uit. Alles ging mis. Ten eerste bleken mijn 8 plains + 7 swamps + 2 mountains + mana myrs niet voldoende om consistent 2/3-dubbele witte, dubbel zwarte en rode spells te casten. Ik ben dan ook later in het toernooi steeds mijn rood eruit gaan gooien voor extra zwarte & artifact creatures. Dat liep wel beter maar bracht ook geen succes. Ik heb geen aantekeningen gemaakt maar uit mijn hoofd een verslagje:

Ronde 1 tegen Kees, Phyrexian.
Het 1e potje win in bijna 40 minuten, mijn Herald gaat all the way. Goed begin, maar dan:
Tweede potje mana troubles, Kees zet me in 1 enkele attack op 10 poison, oa met 2x de poison Juggernaut.
Derde potje mana troubles, Kees wint in de 3e beurt in extra tijd, met gewone damage. Eindstand match 1-2.

Ronde 2: Niels, Phyrexian.
In een enorm lang potje bereik ik een totaal veld overwicht (0 tegen 6 creatures incl Sunblast). Achteraf had ik niet zoveel op tafel moeten gooien, want een dikke Black Zun's Zenith roeit alles uit. Daarna komen de beesten die hij achter de hand hield en ga ik eraan. Voor het tweede potje is onvoldoende tijd, met nog 1 of 2 extra beurten erbij was het misschien gelukt. Eindstand match 0-1.

Ronde 3: Jim, Mirran.
In deze match doet Red Zun's Zenith mij volledig de das om. Niet alleen exiled Jim er mijn Herald mee die anders zeker all te way was gegaan (terwijl ik nota bene een Morbid Plunder achter de hand had voor het geval dat de herald zou sneuvelen...), maar hij trekt 'm opnieuw in hetzelfde potje om mij direct te killen voor +/- 8, terwijl ik net Geth op tafel heb gekregen en graveyard artifacts begin te delven.
Eindstand match 1-2.

Ronde 4 tegen ?, Mirran. Monorood (!).
Eerste potje gaat gesmeerd, ik sta breng opp op 5 levens met 2 vliegers, hij heeft een stuk of 4 grondtroepen, ik houd 2 of 3 blockers achter. Ik sta op 16 levens. Volgende beurt win ik, wat kan me gebeuren?
Opp trekt een kaart, roept "Yess!!", equipt een creature met een Darksteel Axe (getopdecked), heeft nu metalcraft en 2 extra power, speelt Concussive Bolt => 4 damage + blocken mag niet, valt aan voor 13 - dood.
Tweede potje: mana troubles, snel verloren. Eindstand match 0-2
Op dit punt in het toernooi heb ik zoiets van: er rust een vloek op me vandaag, op iedere bom van mij volgt een über-bom van mijn tegenstander. Een soort ongeloof maakt zich van mij meester. Ik ben jinxed, alles wat ik doe is gedoemd te mislukken :twisted: .

Ronde 5: bye... Even rust voor mijn geschokte gestel.

Ronde 6 Carol, Mirran, blauw/wit/nog wat.
Carol speelt pas sinds M11, is duidelijk nog erg onervaren. We spelen voor de poedelprijs want hij heeft ook 0 uit 4 en een bye. Carol's belangrijkste troef in de match is een Scrapdiver Serpent en een hoop equipments. Hij heeft net als ik een Sunblast Angel maar trekt deze niet.
Wat je vaak ziet bij beginnende spelers (no offence Carol als je dit leest, doe er je voordeel mee): hij speelt niet aggresief genoeg. Op gegeven moment heeft hij de blauwe 3/5 wall die met metalcraft kan aanvallen en 5/7 wordt. Hij geeft metalcraft, ik heb bijna niets op tafel, toch valt hij niet aan. Hij zet al zijn kaarten op de unblockable serpent, wint er 1 potje mee, maar ik de 2 andere. Eindstand match 2-1.
Dus eindelijk wat gewonnen... eindstand 6 punten, ik ben zoiets als 30e uit 35. Mijn zoon Lars doet het een stuk beter, 4 uit 6 => 7e plaats. Baalt toch want een kapitale fout kost hem de beslissende 6 match.

Gelukkig voor mij gaat bij de Dobbelsteen niet alles naar de top-8. Iedereen krijgt een extra faction booster, een MBS T-shirt (we worden er nog collectief mee op de foto gezet), en nog een prijsje. Voor mij een poison dobbelsteen. Leuk.
Ik had in mijn card-pool ook nog een Green Zun's Zenith waar ik erg blij mee ben, dus de buit is prima. Het resultaat heel wat minder. Achteraf is wel duidelijk dat ik bij de deck-constructie de fout ben ingegaan. De wit/zwart/rode opzet was niet goed te spelen. Misschien had ik gewoon zwart/groen infect moeten spelen en de witte bommen negeren. Of zwart-rood-artifact infect. Of groen-rood-artifact infect. Ik weet het echt niet. Een tweede fout is dat de kaart Fulgent Distraction niet main deck gespeeld heb. Die bleek echt supergoed te zijn met alle equipments die gespeeld werden, en was ook nog eens een combo met mijn Sunblast Angel. Ben 'm pas halverwege het toernooi gaan spelen nadat ik m'n sideboard nog een checkte. Had 'm meteen moeten spelen ipv de Gore Vassal. Wat een sukkel was dat, gewoon een superdure Fume Spitter. Stom.
Misschien had ik ook gewoon niet genoeg creature kill om uberhaupt veel te winnen. Op de rode kaarten na geen enkele directe kill, niets. Of had ik gewoon teveel pech?? Whatever, volgende keer beter.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door BSRuben »

Leuk om je verslag te lezen! Jammer dat het zo slecht ging :(
Ben me vergeten op te geven dus helaas niet mee kunnen spelen. Wat je over beginnende spelers zegt klopt inderdaad, ik speel ook niet echt aggressief. Maar al doende leert men :)
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door Tyury »

Daar sluit ik me bij aan! Het is leuk om je verslag te lezen ookal is het niet echt goed gegaan.

En dat over de beginners is absoluut waar en ook erg logisch toch? Ik kijk nu nog vooral de kat uit de boom en speel alles behalve agressief.
Als je nog eens een verslag hebt, laat maar komen!

gr
Tyury
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door wizardofoss »

Blij dat jullie mijn stukje waarderen! Motiveert me om het nog eens te doen, want het is best 'n klus zo'n verslag maken.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door Lolloler »

Net mijn Mirrodin Besieged boxen & fatpacks binnen! :D Één fatpack voor mezelf, jullie horen snel wat er in zat. :D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door JaapBroeders »

Verdikkie, ik moet nog een aantal dagen wachten... ;-)
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mirrodin Besieged prerelease nieuws

Bericht door Lolloler »

Helaas niet veel. Meest noemenswaardige was een Glissa, en een foil island! :D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie