Mirrodin Besieged spoiled cards

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Een betere vergelijking is denk ik desert twister. Ik denk dat er best wat EDH decks zijn die een herhaalbare versie daar van wel kunnen waarderen. Met name decks in kleuren die problemen hebben met bepaalde soorten permanents, zoals zwart of rood die geen enchantments kunnen slopen.

Daar naast worden er nog wel eens ramp decks gebouwd en die kunnen misschien ook wel een twister waarderen zelfs als het niet hun kleur is.

Ik denk zelfs niet eens dat het een heel veel gespeelde kaart zal worden, meer dat specifieke decks hem altijd zullen willen overwegen omdat hij iets unieks levert.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door JaapBroeders »

Thanks Hilko :wink:
-------- hier afknippen ----------
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door Replicator »

in legacy affinity is de nieuwe tezzeret echt super sterk, beurt 2 kan hij er liggen( niet vaak maar het kan:P) en dan beurt 3 z'n ulti met zo'n 7 artifacts int spel, 14 dmg plus de dmg die je mischien al gedaan hebt. nou vind ik toch aardig killing:P
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Wat een krankzinnige kaart is Knowledge Pool. Het duurde wel even voordat ik 'm uberhaupt doorhad. Ter illustratie een stukje uit de MBS faq waar ie bij een andere kaart wordt aangehaald:

"* If you own Green Sun's Zenith, but an opponent casts it (due to Knowledge Pool's effect, for example), that opponent searches his or her library for an appropriate creature card, then shuffles his or her library. That opponent then shuffles Green Sun's Zenith into your library. You won't shuffle any library in this case."
Juist :twisted: ... Ik laat het stuk in de faq over Knowledge Pool zelf maar even zitten want dat is een vol A4tje.

Hoe benut je zo'n kaart? Hij doet voor je tegenstander precies hetzelfde als voor jou, waar haal je dus het voordeel? Het enige wat ik kan bedenken is een deck met weinig land en goedkope spells en trucs om de Knowledge Pool snel geforceerd in het spel te krijgen (Tinker, Mana Vault, Sol Ring, Dark Ritual). Het voordeel van goedkope spells zoals Urza's Bauble zou dan zijn dat het casten van spells jou weinig mana kost, terwijl je tegenstander gewoon zijn dure spells moet betalen terwijl ze toch geexiled worden als de pool eenmaal ligt. Om lang genoeg in leven te blijven zou je de nodige walls kunnen opnemen.
En hoe win je? Met de spells van je tegenstander, wat voor een deck ie ook heeft.

Wat vinden jullie van de kaart? Hebben jullie betere ideeen?
Nog 1 ding: als ie in je prerelease pool zit, meteen dumpen.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Een hele simpele common kaart die ik echt super vet vind heeft mijn besluit beinvloed om toch weer BG infect te gaan spelen! :P Check: Virulent Wound. En ook een beetje Phyrexian Vatmother, die ook erg goed werkt heb ik in playtests gemerkt! :D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Inderdaad prima. Wordt bij de prerelease ook wel belangrijk denk ik.
Ook een mooie aanwinst voor infect: Inkmoth Nexus. Komt gewoon untapped in het spel, direct bruikbaar voor kleurloze mana dus, en voor 1 enkele mana wordt ie een 1/1 infect vlieger. Helemaal goed.

Kan evt ook voor control decks interessant zijn als alternatieve win-conditie; 1 mana om te activeren is een stuk minder dan de Worldwake man-lands, dus sneller te gebruiken met counter-mana open.

De kaart vliegt ook al weg bij de webshops in de voorverkoop.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Alleen wel jammer dat infect alle goede kaarten krijgt.. Zal je zien dat er alleen maar weer mensen met infect-decks naar de FNM komen. Zijn er eigenlijk goede kaarten die infect counteren? Leyline of Sanctity helpt een beetje maar verder?
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Inkmoth Nexus heb ik inderdaad ook al besteld, die zit ook in mijn deckje! :D (€6,- vind ik best meevallen voor zo'n goed bruikbare kaart)

@BSRuben, je speelt in Spellenhuis Haarlem toch? Dan moet ik je teleurstellen want ik ben mijn Infect deck flink aan het uitbreiden. :P
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

wizardofoss schreef:Anti-infect: Burn the impure en indirect ook Melira's Keepers en Sword of Feast and Famine.
Helaas geen witte kaarten. Mirran Crusader kan ook wel, maar die heeft weer geen flying..
Lolloler schreef:@BSRuben, je speelt in Spellenhuis Haarlem toch? Dan moet ik je teleurstellen want ik ben mijn Infect deck flink aan het uitbreiden. :P
Ja daar ga ik ook heen.. Ik wacht nog op een paar kaarten uit Amerika om mn elf deck af te maken en daarna kan ik echt beginnen. :)
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Inkmoth Nexus heb ik inderdaad ook al besteld, die zit ook in mijn deckje! (€6,- vind ik best meevallen voor zo'n goed bruikbare kaart)



Ik heb er ook een paar besteld. Ik denk niet dat ze lang €6 blijven, er zijn al shops waar ze +/- een tientje vragen. Ik hoop er ook nog 1 of 2 uit mijn boosterbox & fatpack te halen en zo aan een playsetje te komen.
Plaats reactie