Mirrodin Besieged spoiled cards

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Mirrodin Besieged spoiled cards

Bericht door wizardofoss »

Het leek me wel aardig om een apart topicje te hebben over de nieuwe kaarten van Mirrodin Besieged die nu dagelijks gespoiled worden. Ik zal zelf meteen maar de spits afbijten met een paar van de nieuwste kaarten.
Ik zal er ook bijzetten wat de marktwaarde naar mijn idee gaat worden. Dwz de waarde zodra de hele set beschikbaar (en dus hot) is. Dit is natuurlijk enorm natte-vinger werk, ben benieuwd naar jullie inschattingen en hoe het straks echt uitpakt.

NB svp volledige kaart descriptions zijn nodig, want de linkjes werken nog niet.

Red Sun's Zenith
Rarity: Rare Cost: X{R} Type: Sorcery
Rules Text:
Red Sun's Zenith deals X damage to target creature or player. If a creature dealt damage this way would be put into a graveyard this turn, exile it instead. Shuffle Red Sun's Zenith into its owner's library.

Soort reusable Disintegrate. Best nuttig, niet heel spannend. Ik schat in een 5 euro rare.


Thrun, the Last Troll
Rarity: Mythic Rare Cost: 2{G}{G}
Type: Legendary Creature - Troll Shaman
Pow/Tgh: 4/4
Rules Text:
Thrun, the Last Troll can't be countered.
Thrun can't be the target of spells or abilities your opponents control.
{1}{G}: Regenerate Thrun.

Ooit was het zo dat een 4/4 groen creature voor 4 mana een nadeel ingebouwd had. Nu krijg je een heel plus-pakket.
Tja, dit is natuurlijk wel erg goed. Enige nadeel: Legendary. Kan in diverse formats impact hebben, in ieder geval als sideboard kaart. Geschatte waarde: 10 euro.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Alle spoilers vandaag:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De franse kaart:

Brass Squire (3)
Artifact Creature - Myr (Uncommon)
(T): Attach target equipment you control to target creature you control.
1/3
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik vind die shimmer myr wel cool. Mitotic manipulation ziet er misbruikbaar uit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Thrun!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Ik ben juist gek van die Rot Wolf! Perfecte kaart voor mijn mono-groen Infect deck. :D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Thrun, the last troll is echt heel goed :lol:
Die zal idd. wel iets van 10 euro gaan worden of meer.
Voor de rest vind ik ze allemaal niet supergoed, de Red Sun's Zenith is eigenlijk gewoon een slechte versie van Banefire
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Nog één uit de sun's Zenith cycle:

Afbeelding
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

De planeswalker is bekend!!!

Tezzeret, Agent of Bolas
Cost: 2{U}{B} Type: Planeswalker - Tezzeret Loyalty: 3
Rules Text:
+1: Look at the top five cards of your library. You may reveal an artifact card from among them and put it into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order.
-1: Target artifact becomes a 5/5 artifact creature.
-4: Target player loses X life and you gain X life, where X is twice the number of artifacts you control.

Tja, wat vind ik ervan. Blauw/zwart is natuurlijk wel een specifieke kleurencombinatie. Lastiger dan gewoon mono-blauw. Het zijn wel de kleuren van de decks van de WK-finalisten, maar dat waren geen artifact decks. Want een andere beperking is natuurlijk dat deze planeswalker alleen bruikbaar is in dedicated artifact decks.
Hoe goed de kaart ook is, met zo'n specifieke toepassing (U/B artifact) kan ik me niet voorstellen dat ie enorm duur wordt (en blijft). Sowieso geen nieuw Jace2.

Maar is deze planeswalker goed? Eens kijken:
- 4 mana & 3 loyalty. Prima, meer dan 4 mana is al snel funest voor een planeswalker.
- +1: behoorlijk goed in een dedicated artifact deck. Kaartvoordeel en nog selectief ook.
- -1: een puur agressieve optie. Slaat best hard.
- -4: niet heel spectaculair, wel heel snel bereikbaar. In oudere formats met artifact lands & affinity heef dit al snel een flinke impact, in standaard & extended minder.

Dus? Deze planeswalker kan zichzelf niet verdedigen, een minpunt. De 3 opties zijn behoorlijk goed. Vier mana is goed. De 2-kleuren zijn lastig.
Er zal hoe dan ook wel even een hype ontstaan, de shops zullen toch al gauw 25-40 euro gaan vragen. Het zou me niet verbazen als na een paar maanden net als bij de SOM-planeswalkers de prijs daarna zakt tot 15-20 euro.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Weer een zooi spoilers:


AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding


De nieuwe tezzeret doet niet veel in U/B control, maar is zeker een bom in artifact decks! Turn 5 kill met zijn ultimatum? Misschien wel een tikje sloom.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Wat vinden jullie van Consecrated Sphinx? Dat is wel wat je noemt serious card advantage. Toch geen echt dure Mythic lijkt me. Het is toch 6 mana.

Vraagje: als je met Phyrexian Revoker een planeswalker noemt, kan die dan niet meer gebruikt worden?

Nog een interessante kaart:
Green Sun's Zenith
Cost: X{G} Type: Sorcery Rarity: rare
Rules Text:
Search your library for a green creature card with converted mana cost X or less and put it onto the battlefield, then shuffle your library. Shuffle Green Sun's Zenith into its owner's library.

Ik vind 'm goed. Voor 1 mana extra precies het groene creature (Elf?) wat je nodig hebt in het spel brengen.
Heel duur zal ie toch niet worden denk ik. Misschien 5 euro.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

De sphinx vind ik erg leuk, die gaat zeker in mijn Sun Quan deckje. Als hij niet meteen dood gaat pak je vrijwel zeker 2 extra kaarten en waarschijnlijk nog veel meer.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

wizardofoss schreef:(...)

Vraagje: als je met Phyrexian Revoker een planeswalker noemt, kan die dan niet meer gebruikt worden?

(...)
Ja, een planeswalker heeft ook activated abilities.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Nog even over de nieuwe Tezzeret. Bij manamaze kost ie in de voorverkoop 35 euri. Hoop geld, maar de SOM planeswalkers waren ook zo duur toen de set net uit was.

Tezzeret is inmiddels wel wat in mijn achting gestegen. Ik kreeg in de gaten dat de -1 ability permanent is, wat betekent dat hij zichzelf wel kan verdedigen. Een andere optie is een artifact van je tegenstander, bijv zijn Mimic Vat tot een creature maken en killen bijv met Doomblade.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

29.90 bij cardexchange.com.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Wat vinden jullie van de Green Sun's Zenith, is die niet supergoed en misschien zelfs Legacy kaart in sommige decks?
Je kunt nu elke groene creature 4x meer spelen voor 1 mana meer, dus bv. 8x Tarmogoyf of een combo kaart. In elves is hij sowieso goed!
Plaats reactie