New Phyrexia

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

New Phyrexia

Bericht door The Quizmaster »

See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Dragonheart »

Niet echt verrassend.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door pi »

Inderdaad, je hebt deze verschrikkelijke vijand, the ultimate enemy, ga je die nu echt zo snel al dood laten gaan? New Phyrexia is echt veruit het meest logische vervolg, dan kun je namelijk over een tijdje beschrijven hoe een handje vol opstandelingen toch verzet weet te bieden en hoe uiteindelijk de Phyrexians toch weer terug gedrongen worden. Niet zo veel anders dan bv Star Wars...

Ik ben nieuwsgierig of met tot nu toe ongeveer 20% Phyrexia en 80% Mirran in Scars, beide 50% in Besieged, ze besloten hebben om het ongeveer 80% Phyrexian en 20% Mirran te maken in New Phyrexia. Kunnen die 20% gelijk de bron bieden voor het vervolg over een paar jaar.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door BSRuben »

Was inderdaad wel logisch, hopelijk veel goede zwarte kaarten in de nieuwe uitbreiding! :)
Zal alleen wel weer veel infect bij zitten, dat is wel erg jammer..
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Dragonheart »

Ik zou het juist een goed idee vinden als er meer goede infect kaarten zijn. Wat moet je anders straks in T2? Het infect-deck zal zijn kracht toch echt uit dit block moeten halen. Nu is het net iets te weinig. Dus... kom maar op met die infect onzin!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door BSRuben »

Toch vind ik Infect een beetje OP.. Maar 10 damage hoeven te doen en blijvende schade op creatures is wel een beetje te veel van het goede :P
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Dragonheart »

Als je dat zou mogen doen met normale beesten, dan ja... Maar infect beesten zijn over het algemeen iets meer crappy dan normale.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door BSRuben »

Al is het dan weer te makkelijk om te winnen met kaarten zoals Giant Growth / Vines of Vastwood..
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door The Quizmaster »

Dat is eigenlijk het hele punt van Infect.. Het moet het hebben van de combattricks /proliferate-control-achtige dingen. Gewoon beesten poepen en rammen gaat niet werken, omdat ze gemiddeld makkelijker weggaan dan andere beesten.
Met mijn Kuldotha-red deck, ben ik bvb erg blij als ik tegen Infect kom te spelen: is voor mij een zo goed als gegarandeerde win.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Dragonheart »

Ach. Ik vind infect zeer underpowered in vergelijking met andere blockdecks. Een beetje hulp zou zeker niet slecht zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: New Phyrexia

Bericht door ixo »

Klopt, Infect heeft echt niet zo'n boven hand meer. het is leuker om een groen deck te spelen beetje een groot beest neer te leggen, bijv.: Pelakka wurm met Tainted Strike ^^
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Replicator »

het licht eraan in welk formaat.
in 2HG ins infect bijvoorbeeld VEEEEEEL te sterk, het kan zelfs bijna niet meer leuk gespeeld worden in dit block omdat 1 speler 10 poision doen als je met 2 mensen infect speelt te makkelijk is!
vandaar ook dat er plannen zijn de regels te veranderen naar in 2HG en EDH en dergelijke de infect count naar 15 te brengen.
maar verder vind ik infect ook idd tot dusver nog niet echt toernooi waardig, het heeft teveel hulp nodig van pomp kaarten om je beesten überhaupt in leven te houden, laat staan echt effectief dmg te kunnen doen!

wat er wel echt moet komen is iets waarmee je poison counters weg kan halen. want tot dusver is er in magic voor alles wat je kan doen wel een tegen actie (life loss/life gainen, =1/=1 counters -1/-1 counters en ga zo maar door)
maar bij poison is dat nog niet het geval, dus ik verwacht eigenlijk wel een kaart die poison counters weg gaat halen, misschien dan ook in het thema van die paar overlevenden die zich weten te verzetten
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Dragonheart »

Replicator schreef:het licht eraan in welk formaat.
in 2HG ins infect bijvoorbeeld VEEEEEEL te sterk, het kan zelfs bijna niet meer leuk gespeeld worden in dit block omdat 1 speler 10 poision doen als je met 2 mensen infect speelt te makkelijk is!
vandaar ook dat er plannen zijn de regels te veranderen naar in 2HG en EDH en dergelijke de infect count naar 15 te brengen.
maar verder vind ik infect ook idd tot dusver nog niet echt toernooi waardig, het heeft teveel hulp nodig van pomp kaarten om je beesten überhaupt in leven te houden, laat staan echt effectief dmg te kunnen doen!

wat er wel echt moet komen is iets waarmee je poison counters weg kan halen. want tot dusver is er in magic voor alles wat je kan doen wel een tegen actie (life loss/life gainen, =1/=1 counters -1/-1 counters en ga zo maar door)
maar bij poison is dat nog niet het geval, dus ik verwacht eigenlijk wel een kaart die poison counters weg gaat halen, misschien dan ook in het thema van die paar overlevenden die zich weten te verzetten
Dat zijn geen plannen, het is al aangepast naar 15.

Er zal niks komen om poisoncounters te verwijderen. MaRo heeft dit in een column geschreven.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: New Phyrexia

Bericht door Replicator »

ik dacht dat het nog plannen waren, maar goed dat ze dat dan al hebben aangepast!

jammer dat er dan niks komt om poison counters te verweideren, want dat houd het princiepe poison dan alsnog wel heel sterk omdat je er dus geen counter tegen hebt(behalve dus de creatures slopen)
ik heb bijv zelf een proliverate deck met een paar instants die poison kunnen geven en ichor rats en instant kaarten die poison geven, dus tenzij je dan alles countert ga je er dus zowiezo dood aan, omdat je de poison niet weg kan halen, en in dit soort decks dus ook niet de creatuers die poison geven kan slopen, want het zijn niet de creatures de de poison geven.

maar dat is dus mijn mening en ik had dus echt verwacht dat er iets tege de counters zelf zou komen, maar dit dus helaas niet zo:P
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: New Phyrexia

Bericht door skystormer »

Volgens mij zijn er alleen wat oudere kaarten die poison counters kunnen weghalen.

En gezocht :P

leeches
Yeah :P, Zou deze dan toch nog nuttig worden? Hehe. Wel leuk verrassend.
Plaats reactie