Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Valentijn »

Ben ik de enige of is men het met mij eens dat de Mythics, tot zover bekend, in tegenstelling tot de Rares (en in vergelijking met het vorige block) eigenlijk zeer middelmatig zijn in Innistrad?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door pi »

Mogelijk is wizards een beetje geschrokken van (het commentaar op) de prijzen die sommige mythics halen? Sowieso is dit een set die meer hangt op flavor, mogelijk is dat ook een reden dat de mythics meer mikken op kwa flavor indrukwekkend dan echt heel goed in het spel?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Dragonheart »

De rares in Innistrad zijn beter.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
cpkees
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jul 24, 2011 2:45 pm
Locatie: Breda

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door cpkees »

het is altijd lastig om de rares/mythics goed te beoordelen misschien zijn de unc en de commens wel erg goed in combinatie met de rares en voegt wizard een simpelere combo serie om nieuwe spelers meer kans te geven (iets makkelijker)
m12 was ook niet erg interessant met nieuwe kaarten hero of bladehold was wel leuk en heavens calling evenals de titans.

al moet ik zeggen dat ik de nieuwe garruk er wel gaaf uit zag zien. en die past leuk in mijn zwart/groen deck.
verder hoop ik op goede zwarte control kaarten en misschien nog een nieuwe techniek.
bijvoorbeeld sleepy( this creature cant block until ure next upkeep)
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Replicator »

pi schreef:Mogelijk is wizards een beetje geschrokken van (het commentaar op) de prijzen die sommige mythics halen? Sowieso is dit een set die meer hangt op flavor, mogelijk is dat ook een reden dat de mythics meer mikken op kwa flavor indrukwekkend dan echt heel goed in het spel?
Misschien niet alleen vanwege het commentaar op de prijzen van sommige mithycs maar ook gewoon dat sommige veel te goed waren in EDH en andere casual formaten waardoor de lol in het spel voor sommige overwegend casual spelers er een beetje af was
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Lolloler »

@replicator, dan kunnen ze die ook gewoon bannen in Commander format dus dat denk ik niet.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door pi »

@Replicator:
Heb je een voorbeeld? Ik bedoel, hoe is bv een Jace die je per ongeluk geopend hebt anders dan een goyf die je per ongeluk geopend hebt? (om maar even de meest exteme recente voorbeelden te pakken) Dit lijkt me niet een probleem dat met mythics ontstaan is, maar ik hoor graag een voorbeeld waarvoor er geen vergelijkbaar rare voorbeeld te verzinnen is. Er zijn namelijk altijd betere kaarten geweest, dat kan namelijk niet anders met een spel zoals magic. Die betere kaarten zullen altijd zorgen dat sommige kaarten te goed zijn (naar mijn mening eerder 'lijken') voor een formaat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Lolloler »

Je kunt in Innistrad trouwens 3 rares of 3 mythics in 1 booster krijgen. Dit omdat in elke booster een dubbel-faced card zit. Met geluk heb je dan een gewone, en foil en een DFC rare/mythic. ;)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Replicator »

hoi,

@Lolloler, Dat is idd waar dat ze dan alleen daar gebanned kunnen worden maar sommige zijn ook nogal sterk in gewoon casual play, en ik snap natuurlijk ook dat overal wel wat tegen te maken is en op te verzinnen is qua deck. Maar als je net begint met spelen heb je vaak niet die vrijheid, en als dan net een vriend van jou als enige zo'n kaart heeft is zijn deck moeilijk te verslaan daardoor. En niet iedereen gaat als hij net begint met magic veel kaarten kopen alleen om één enkele kaart te kunnen verslaan.

@Pi, een voorbeeld voor EDH vind ik toch wel Karador, Ghost Chieftain en in casual bijvoorbeeld meer iets als Sheoldred, Whispering One dit zijn twee voorbeelden van kaarten waarvan ik kan begrijpen dat je als beginnende speler hier nogal gefrustreerd van kan raken en daardoor misschien de lol in het spel kan verliezen
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Replicator »

Wow super vet dat dat kan:P maar kan je dan ook 2 foil's hebben? of kan ej dan dus een foil DFC hebben en een normale DFC?
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door pi »

8 en 7 mana, makkelijk beantwoord met (mass) removal, counters, bounce, damage? Daarnaast, zijn ze echt beter dan bv reya dawnbringer, debtor's knell, grave pact, call to the grave, living death, etc.? De vraag was niet kun je 2 goeie mythics noemen, ben het namelijk best met je eens dat deze goed kunnen zijn, de vraag is: kun je er noemen waarvoor er niet rares van oudere sets op vergelijkbaar niveau zijn. Als die er namelijk zijn ligt het probleem niet bij de mythics.

Magic als geheel werkt doordat er overal goed beschikbare antwoorden voor zijn. Van nieuwere spelers wordt ook verwacht dat ze antwoorden zoeken voor problemen, je kunt simpelweg niet verwachten dat je deck onkwetsbaar is, een les is dus af en toe kaarten tegenover je te zien die je niet aan kan en daarna je decks aanpassen zodat het wel lukt. Alsje willekeurige grote of zwarte beesten niet aan kan dan accepteer je dus dat of dat je deck een soort achilleshiel heeft, of accepteer je dat je die hiel moet gaan beschermen. Een nieuwe speler die verwacht dat hij met zijn geringe ervaring een deck kan bouwen dat overal van kan winnen heeft geen goede uitleg gehad van degene die hem het spel leerde en daardoor een verkeerde verwachting.

Let op, de kaarten die je noemt zouden beide al makkelijk met commons of uncommons gestopt kunnen worden, er is dus niet bepaald een grote uitgave nodig. Counters, bounce en removal komen allen als (un)common voor.

Je kan geloof ik maar 1 DFC kaart hebben, foil of niet foil, niet beide.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Lolloler »

pi schreef:...

Je kan geloof ik maar 1 DFC kaart hebben, foil of niet foil, niet beide.
Klopt. ;)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door ixo »

pi schreef:
Magic als geheel werkt doordat er overal goed beschikbare antwoorden voor zijn. Van nieuwere spelers wordt ook verwacht dat ze antwoorden zoeken voor problemen, je kunt simpelweg niet verwachten dat je deck onkwetsbaar is, een les is dus af en toe kaarten tegenover je te zien die je niet aan kan en daarna je decks aanpassen zodat het wel lukt. Alsje willekeurige grote of zwarte beesten niet aan kan dan accepteer je dus dat of dat je deck een soort achilleshiel heeft, of accepteer je dat je die hiel moet gaan beschermen. Een nieuwe speler die verwacht dat hij met zijn geringe ervaring een deck kan bouwen dat overal van kan winnen heeft geen goede uitleg gehad van degene die hem het spel leerde en daardoor een verkeerde verwachting.
geloof dat dismember drm redelijk broken is als removal in standard op dit moment :P misschien leg ik de nadruk te druk met het woord broken, maar hij is redelijk nuts


ps. wat is DFC?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door pi »

Double Faced Card

Traditioneel wordt broken gebruikt voor te goed / onverslaanbaar, maar recenter is het meer een term voor goed. Dismember is imderdaad goed, maar op zijn best 1 creature slopen is niet iets wat ik te goed zou noemen. Aan de andere kant weet ik te weinig van type 2 om een inschatting te kunnen maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zeer middelmatige Mythics tot zover?!

Bericht door Dragonheart »

Een removal-spell als dismember zal niet snel broken zijn. Hij sloopt in de regel een beest en dat is het. Het probleem met dismember is dat iedere kleur hem kan spelen. Dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling. Ik denk dat Dismember net zo goed een fout is als Mental Misstep. Hadden ze kunnen weten. "Free spells" leveren altijd problemen (jaja ik weet dat Dismember minimaal 1 kleurloze mana en 4 leven kost).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie