Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Valentijn »

De eerste 15 kaarten, waaronder de prerelease, release party en buy a box promo zijn vandaag bekend gemaakt in verschillende artikelen op de officiële Magic website. Wat vinden jullie van de spoilers tot zover?

Voor een overzicht: http://www.darkascension.nl.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Valentijn »

Tot zover zie ik een aantal behoorlijk sterke kaarten in de limited formats. Hunger of the Howlpack (G instant die +1/+1 counters geeft), Thraben Doomsayer (een human token maker met ingebouwde stereo-Glorious Anthem), Increasing Confusion (Mill-finisher) zijn allemaal echt niet verkeerd. Ik zit niet zo in constructed maar ben benieuwd of een kaart als Gravecrawler een Zombie deck interessant kan krijgen (misschien in de toekomst).
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Valentijn »

Wizards heeft vandaag, in tegenstelling tot gister, een kleine aankondiging van maarliefst 2 spoilers.. Een increasing flashbacker voor wit en een flashback landje... De niet-promo versie van Gravecrawler staat er nu ook bij. Hopelijk wat spoilers uit een niet-officiële hoek vandaag?
Gebruikersavatar
Druid of the Axe
Advanced
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 10, 2012 9:13 pm

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Druid of the Axe »

Vandaag even aan het denken geweest over

[img]http://www.magicers.nl/js/phpThumb/phpT ... w=600&q=70[/img]

Zat gisteravond al helemaal te denken: Ja, maar dan moet je wel een creature hebben in je deck dat doodgaat...

Te lang niet gespeeld, hè. Morbid: if any creature died this turn. En het is een instant.

Da's prettig. Nou Giant Growth niet meer in Standard zit heeft de groene speler die een forest untapped laat aan het einde van zijn beurt toch een interessant antwoord.

Sowieso, in Limited of Block zitten wel instants die G kosten natuurlijk... Da's leuk: zou die een Ranger's Guile hebben of een Hunger Of The Howlpack? Kortom: of je Pilgrim wordt gered, of hij sneuvelt juist en je Voiceless Spirit wordt een 5/4 Flying First-Striker.... :D
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Valentijn »

Sorin is WB en... is vrij indrukwekkend!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door ixo »

ze verneuken steeds meer de color pie... ben benieuwd wat nu... groen krijgt 7/7 tample vliegende wormen? ( met een draw card ability? )
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Druid of the Axe
Advanced
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 10, 2012 9:13 pm

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Druid of the Axe »

Eh, ixo

In Alpha had groen al een 1/1 flyer. Tot 6th edition zelfs. Common. Scryb Sprites. Ik mis ze.

En ik heb toch wel met vliegende wormen met trample aangevallen begin deze eeuw, hoor. Toegegeven, met een beetje hulp van blauw :), maar toch: vliegende wormen zijn leuk :D.

Sterker nog, groen had first strike tot 6th edition. Uncommon. Elven Riders. Ik mis ze.

Zolang groen nog geen creature removal en counter heeft - hoewel fighting dicht in de buurt komt - is er niks aan de hand. Flying groen? Dat kan best.
Hell, een van de meest iconische groene creatures heeft flying! ... En power 0. Summon Mana Birds :).

Wel zie ik in Ghoultree een antwoord - nog één - op Day of Judgement. En terecht. Mijn leven als groene speler is al te vaak geteisterd door Lightning Bolts, Terrors, Swords to Plowshares en Counterspells. Blegh.
Gebruikersavatar
Druid of the Axe
Advanced
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 10, 2012 9:13 pm

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door Druid of the Axe »

Come to think of it. Red Elemental Blast. Dat was pas een fout: een rode counterspell die alleen blauwe spells (lees: counterspells) kan counteren.

Zucht. Bad gamedesign anyone?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door pi »

Over welke 7/7 vliegende wurm heb je het ixo?

Elven Riders hebben geen First Strike, je hebt Elvish Archers in je hoofd, die tot en met 7th gedrukt is.

De Red Elemental Blast is geen fout, ze maakte toen ook groene counters en zo. Ze hadden zimpelweg gewoon nog niet zo'n goed idee van wat in welke kleur zou gaan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door ixo »

pi schreef:Over welke 7/7 vliegende wurm heb je het ixo?

Elven Riders hebben geen First Strike, je hebt Elvish Archers in je hoofd, die tot en met 7th gedrukt is.

De Red Elemental Blast is geen fout, ze maakte toen ook groene counters en zo. Ze hadden zimpelweg gewoon nog niet zo'n goed idee van wat in welke kleur zou gaan.
er is geen 7/7 vliegende wurm. dit is als voorbeeld een screwup van de color pie. vampieren zijn zwart niet rood of wit, nu heb je een "vampire" planeswalker die ook wit is. ( wellicht ben ik gewoon een traditionele eikel in dit )
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eerste officiële Dark Ascension kaarten bekend

Bericht door pi »

Ik vraag me vooral af of je de uitleg voor wat je als voorbeelden noemt ook gelezen hebt? Er worden regelmatig zulke artikelen op daily mtg gezet. In welk geval ik me afvraag waarom je hun argumenten niet ontkracht?

Overigens is carddraw op groene of gedeeltelijk groene creatures iets wat al gedaan is. Ook grote groene vliegers. De color pie geeft meer aan dat iets onwaarschijnlijk is in een kleur dan dat het een absolute eis is. Eén belangrijke voorwaarde voor de populariteit van het spel is variatie, dus extremen kunnen gezocht worden daar voor. Er zijn grote kleurloze vlegers (teeka's dragon) dus zijn ze toch al toegankelijk voor groene decks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie