Prerelease verslagen

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanssie
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: do apr 18, 2002 11:47 pm
Locatie: Odiliapeel :)

Prerelease verslagen

Bericht door Hanssie »

Op verzoek van Sander post ik hier een verslagje van mijn prerelease in Nijmegen. Goed voorbeeld doet volgen :roll:
Er waren ongeveer 40 deelnemers, 6 rondes werden gespeeld. Na ronde 3 werd het geheel in 2 poules verdeeld, ik kwam in de A-poule (iedereen met 4 punten of meer) terecht. Uiteindelijk ben ik gedeeld derde geworden en heb 2 boosters gewonnen
Wie er uiteidenlijk heeft gewonnen enzo weet ik niet echt, want toen was ik tegen iemand aan het spelen die mijn deck wilde zien

Mijn deckje: UB met splash groen
Creatures:
GROEN:
1 tempting wurm (echt niet zo slecht als ie lijkt ) ---> speel NIET in beurt 2
1 treespring lorian
BLAUW: (echt superveel flying, waar de meeste deckjes niet tegenkonden )
2 fleeting aven
2 mistform dreamer
1 aven fateshaper (nooit geraapt )
1 ascending aven
1 crafty pathmage
1 disruptive pitmage (coole kaart heb er een kamahl mee gecounterd )
1 graxiplon, meestal wel unblockable maar tegen een deck met zwart speelde ik hiervoor in de plaats de anurid murkdriver
ZWART:
1 visara the dreadfull (mijn eigen bommetje )
1 haunted cadaver
1 gluttonous zombie
1 nantuko husk
1 festering goblin
1 screeching buzzard

Spells:
BLAUW:
1 discombobulate (verschillende bommen gecounterd )
1 choking tethers (zoooo'n goeie kaart )
ZWART:
2 cruel revival (goeoeoeoeoed!!!)
1 aphetto dredging (can you say bird )

Artifacts:
1 riptide replicator (zal vast wel goed zijn in limited, maar ik heb hem nooit geraapt)

Land:
3 forest
6 island
6 swamp
1 lonely sandbar
1 barren moor

Ik ben uiteindelijk hiermee 4-1-1 gegaan. Nu volgt een korte beschrijving van de belangrijkste gebeurtenissen per ronde bij mij

RONDE 1 ( ik heb geen namen opgeschreven ofzo...)
Tegen een wit/groen/zwart deckje. Van dit deck heb ik weinig gezien behalve een zooitje discard en een disk in sorcery vorm. Ik hak mijn tegenstander 2 keer dood met een visara the dreadfull en een swampwalkertje Mijn tegenstander was 2 keer manaflooded geloof ik... Ik ook, maar da's niet erg met visara op hand
2-0 voor mij dus.

RONDE 2
Tegen rood/zwart. De eerste partij verlies ik net door wat direct damage op mij... saai.... Mijn vliegende beestjes waren net niet snel genoeg...
Tweede partij win ik ruim door 4 vliegende beestjes die niet weg kunnen worden gewerkt door een colorscrew bij tegenstander.
Derde partij is spannend, bijna verloren, maar toch gewonnen door een foutje van de tegenstander (misschien anders toch nog wel hoor...) Hij viel aan met een face-down beestje en een groot first strike beest. Ik blokte met mijn enige geuntapte beestje de grote... toen morphde de 2/2 in een blistering firecat... en kreeg ik 7 schade... Mijn tegenstander had ik in zoverre vergist dat ie dacht dat ik op 7 levens stond terwijl het er 9 waren Beurt erna was ie dood door mijn vliegende beesten (ik heb heel erg offensief gespeeld met mijn vliegende beesten, was heel erg effectief bijna altijd).
Resultaat was 2-1 voor mij

RONDE 3
Tegen groen/wit
Nare partij. De eerste win ik nipt, met nog 1 leven. Wel nog een leuke actie gedaan door een exalted angel te cruel revivalen en daardoor mijn 3/3 fear zombie terug te krijgen Vervolgens nog een kamahl gecounterd en toen de winnende aanval gedaan.
Tweede partij. Ik was erg in het voordeel, tegenstander nog op 1, 4 kleine rotbeestjes en ik een vliegend beest. Speelt mijn tegenstander een biorythm Ik kon de eerste aanval al zijn beestjes nog tappen. Vervolgens gaat tegenstander naar 1 leven. Ik speel nog wat kleine beestjes, kan nog een aanval stoppen, maar de tegenstander kreeg levens door iets (weet zo niet meer wat). Dat werd dus mijn dood (vanaf nu heb ik dus een hekel aan biorythm )
Derde partij. Ik ga echt snel, maar de tijd is op en laat mijn tegenstander op 3 leven staan als de 5de beurt is afgelopen... Ik had de beurt erna zeker gewonnen aangezien ik een flying en een fearbeest op tafel had
Dit was dus mijn draw... niet fijn...

RONDE 4
Tegen een blauw/zwart deck.
De eerste partij gaat echt slecht, mijn tegenstander heeft een beest wat mijn beesten kan afpakken (ik moest een creaturetype kiezen die ie niet kon jatten). Ik noem bird, wat op zich heel goed is want ik speel er daar 5 van en ook nog 2 beesten die daarin kunnen veranderen voor 1 mana). Ik bouw te langzaam op en mijn tegenstander krijgt teveel echt grote beesten, waaronder die specter die ook prereleasekaart is en arcanis . Ik ga dus hard dood even...
De tweede partij heeft ie weer dat jatbeest, maar ik raap alleen al mijn birds en kan hem doodkrijgen voordat ie al z'n grote beesten weer krijgt. Geen idee wat ie allemaal in zijn hand had, maar hij stierf met een volle hand en toch redelijk wat mana die zal ie dus waarschijnlijk nog wel meer hebben gehad.
De derde partij is zo afgelopen. Ik speel beurt 1 beestje, beurt 2 niks, beurt 3 bird, beurt 4 bird, beurt 5 bird en hak hem dood.
2-1 voor mij

RONDE 5:
Tegen wit/rood/groen.
Eerste partij speel ik face down mijn disruptive pitmage. Hiermee weet ik een kamahl te counteren (kamahl was echt goed vertegenwoordig, heb minstens 6 verschillende gezien..., gelukkig heb ik er maar 2 tegen gehad )
Mijn tegenstander heeft echter wel 4 beesten liggen en ik alleen 2 flyers. De tegenstander speelt de rode 'words' echantment en kan dus een shock spelen door een carddraw te skippen. Hiermee schiet ie mijn vliegers dood... Hij heeft niks meer in zijn hand en ik speel tempting wurm. Ik sta inmiddels nog op 3 levens. De tegenstander had toen nog 4 beesten liggen om mee aan te vallen. Hij skipt zijn draw en schiet mij naar 1. Hij declared zijn attack, maar ik heb choking tethers en tap al zijn beesten Vervolgens geeft hij de beurt door en had ik hem dood met mijn tempting wurm (tegenstander had nog 4 levens )
De tweede ronde is zo voorbij. De tegenstander is manaflooded en ik speel teveel beesten. Dit was volgens mij mijn snelste kill.
2-0 voor mij dus...

Het ging tot zover dus echt geweldig maar ik vreesde al dat ik waarschijnlijk wel weer net zoals meestal weer net buiten de prijzen zou gaan vallen...

LAATSTE RONDE... 6
Tegen groen/rood/zwart
De eerste partij hebben we allebei gigantisch veel land, maar ik raap visara en een swampwalker en weet het succesvol af te maken
De tweede partij ging nog redelijk, alleen een colorscrew... dus ik kan mijn vliegende beestjes niet spelen die ik net zoals meestal netjes raap Ik houd het redelijk lang vol en verlies net...
De derde partij was echt een ramp Mijn allereerste superscrew waar ik niet bovenop kwam. Ik raapte 12!!!!!!! land (van de 18) en 3 andere. Ik kon het dus nog redelijk lang uithouden maar tevergeefs Helaas dus mijn eerste loss van de dag...
0-2

Ik vreesde dus alweer vierde te zijn, maar het werd uiteindelijk gedeeld derde dus toch nog een paar boostertjes (niet echt iets boeiends eruit gehaald, maar toch...)

Het was in ieder geval zeker heel erg gezellig en er hebben zich geen problemen voorgedaan met morph enzo geloof ik

Succes met prereleases nog iedereen!!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

mijn pre

Bericht door lord of the squirrel »

k, ik ben vierde geworden, heb drie boosters gekregen.

Mijn deck:

Zwart

Head Games
Visara the Dreadful
2 Disciple of Malice
Fallen Cleric
Gluttonous Zombie

Wit

Demystify
2 Gustecloack Runner
2 Catapult Squad
Glory Seeker
Shieldmage Elder
Aven Soulgazer
Disciple of Grace
2 Pacifism
Mobilization

Blauw

2 Nameless One
Information Dealer
Aphetto Grifter
2 Trickery Charm
Ixidor's Will

Land

5 swamp
4 island
6 plains
Starlit Sanctum
Grand Coliseum

1ste ronde
2-1 voor mij
Eerste potje won ik door met visara zijn creatures te slopen en toen hem af te raggen met 2 flying creatures.
Tweede potje verloor ik doordat mijn hand vol zat met witte kaarten en ik geen plains had.
Derde potje won ik met gemak door wat wizards en soldiers

2de ronde
2-0 voor mij
Ik had beide potjes vrij snel gewonnen door soldiers en wizards, was een erg makkelijke ronde.

3de rond
2-0 voor mij
Eerste potje ging wat langzamer tot dat ik damage van hem kon preventen met wizards en clerics en hem langzaam kon slopen.
Tweede potje won ik makkelijk hij had weinig mana en alleen maar dure creatures.

4de rond
2-0 voor mij
Eerste potje duurde vrij lang, heb hem gesloopt met soldier tappen en afschieten van zijn blockende beesten, hij wachte op kaart die zonder dat hij er erg in had al in zijn graveyard lag, hij was eerder door stapel heen dus ik won
Tweede potje had hij een mana screw en gaf op(ik was hem langzaam aan het slopen met wat creatures)

5de ronde
2-0 verloren
Ik was met een andere de enige die nog niks had verloren, we moesten tegen elkaar, hij had dezelfde soort deck maar dan zonder de wizards en met birds. Eerst potje verloor ik doordat ik niks trok en hij schoot mijn blockende beesten af.
Tweede potje verloor ik doordat ik zijn soldiers een beetje hielp en ik niet genoeg mana had voor dingen in mijn hand(visara en nog wat grote beesten)

Werd uiteindelijk vierde(had de computer beslist door rankings van van wie je had gewonnen enzo) kreeg drie booster :D daar zat onder andere een Blistering Firecat bij en een foil rare(Words of Waste)
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

8) hey hands heb een biortymen foil , sander ik wil je mobilization
Plaats reactie