wat was je eerste pakje?

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

ik weet het niet precies meer.
ik twijfel tussen 4th, revised en chronicles :(
dat is ook al zo lang geleden.
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
|\|@7}{@|\|
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 4:08 pm
Locatie: Venlo in Limburg:P

Bericht door |\|@7}{@|\| »

bij mij zal dat wel scourge of mirroding zijn :)
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

ik ben nog maar heel kort(über kort) bezig en mijn eerste dat zal fifth dawn zijn.maar ik heb nog portals en 7the editions van mijn oom gekrege enkele jaren ervoor.dusja.ow en starter 1999
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
Deverdelger
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 5:30 pm
Locatie: beilen

Bericht door Deverdelger »

mijn eerste pakje dat is euh..... 3 week geleden :P van de 9th edition.me eerste kaarten heb ik op het spellenspektakel gekocht 100 kaarten voor 2 euro en een starterdeck
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Mijn eerste pakje was een starter 4th. Gaea's Liege is de enige rare die ik me daarvan herinner, verder zal ik wel een lace getrokken hebben, zo fortuinlijk was ik alijd wel kwa boosters. Niet voor niets dat ik op den duur veel losse kaarten ging kopen. Verder een paar boosters ice age. De homelands kwam twee maanden later uit, dus ik spaarde mijn melkgeld op om boostertjes homelands voor 3 gulden te gaan kopen tijdens de pauze van school. Bij Wim, de naar chocolademelk en zweet riekende maar erg sympathieke live role playing freak - employee van de lokale spelletjeswinkel. Ik heb uiteindelijk binnen enkele maanden de homelands compleet gekregen, op zich een hele prestatie als je van melkgeld moet leven. Vervolgens de alliances en visions, daarna zag ik het nut niet meer zo in van complete series. Achteraf waren het natuurlijk helemaal de verkeerde series die ik compleet had gespaard.
Tegenwoordig gebruik ik overigens gewoon mijn encyclopediën als ik iets wil opzoeken. Deel één t/m zes, t/m het invasion blok. Wederom nogal een miskoop, want onlangs is dus een duitse uitgave van een encyclopedie voor 29 euri met alle bestaande kaarten tot en met Dissension
craprotation
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wat zoek je dan op in die encyclopedien? Is internet niet veel handiger dan een papieren boek dat maar een paar maanden up-to-date blijft?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad, waarom zou je zo'n boek nodig hebben?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Toen ik weer met magic begon vier jaar geleden had ik er veel aan dat ik de encyclopedieën had. Ik kon weer eens alle kaarten tot en met het invasion blok goed doornemen. Van het invasion blok kende ik nog geen enkele kaart. Een catalogus is overzichtelijk, je kan de verbanden in het blok goed vinden.
Allicht kan je ook een visual spoiler downloaden of per serie de kaarten één voor één opzoeken, maar ik vind een fysieke catalogus fijner - als je in één keer een grote hoeveelheid kaarten van series die je niet kent wil leren kennen
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Mijn eerste pakje was 6th :P Ik ben begonnen door mijn broer (die had zo'n deck gekocht). Tja.....dat was de tijd dat ik kaarten als trained orgg uber vond :lol:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sja, die tijd hebben we allemaal gehad :). Sommige langer dan anderen...

welkom hier.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ach ja..... die goeie oude tijden :P Toen was mijn engels nog slechter als die nu is( :oops: ), en we waren nog maar 9 of 10 ofzo.....Nu speel ik casual, alleen probleem is dat bijna niemand anders wordt gespeeld, daarom ga ik naar dit soort forums.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hier vind je wel wat casual spelers. Maareh, begin liever een nieuw topic als het wel erg ver van het onderwerp af wijkt, dit topic gaat toch meer over de eerste pakjes van mensen en dingen in die buurt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hoi,

ik heb magic ontdekt toen ik een paar kaarten met nederlandse gebruiksaanwijzing in de kast vond, als ik het me goed herrinner heb ik deze gekregen bij de kolonisten van catan.

daarna heb ik mijn eerste pakje gekocht, dat was van onslaught preconstructed, die met die grote beesten met morph, rood/groen volgens mij. daarna hebben ik en mijn broertje beide een deck van oddisey gekocht.

echt grappig, we snaptener niks van, we dachte dat mana gewoon een land was, dus dat je als je een mana kreeg, een token land kreeg :oops: :D

nadat ik een keer in groningen toevallig in een soort cafe speelde, werd alles duidelijk.

ik heb daarna nog 1 keer tegen vreemden gespeeld, dit was bij de prerelease van dissension, hier werd ik 2e(gedeelde plaats) dus ik denk dat ik het spel nu wel nap :roll:

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Mijn eerste booster was van 4th edition (pas uit) en er zat een sengir vampire in. Toen nog een gewilde kaart. Ik weet nog dat er iemand me vroeg als ik ze wou ruilen voor een 30-tal andere kaarten (commens). Het is hem niet gelukt. :D
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Hoi,

Net ingeschreven toen ik per ongeluk deze site tegenkwam. Ik weet mijn eerste pakje nog. Dat is net als de eerste keer ;) dat vergeet je nooit meer. Daarna begon de ellende. Ik las in een spelletjesblad een advertentie over een spel Magic met verschillende kaarten. Leuk leek mij, dus naar de speelgoedwinkel. Heb met een pakje van Beta in mijn handen gestaan, maar dacht met wie moet ik dit nou spelen? Dus maar weer weggegaan zonder pakje. Paar jaar later hoorde ik collega’s over hetzelfde spel. En toen kreeg ik een starterset 4e editie met ned. beschrijving. En toen werd het van kwaad tot erger, maar had ik nu maar dat pakje Beta gekocht :( . De geur van nieuwe kaarten, de spanning van het open maken van een pakje is iedere keer hetzelfde, zelfs al zijn het pakjes die je uit een boosterdoos hebt gehaald. De laatste tijd koop ik echter complete sets uncommons en commons en de fat packs. Heb je ook gelijk een encyclopedie. Handig voor onderweg als geen internet in de buurt is. Maar af en toe een pakje haalt weer herinneringen naar boven.

Greetz, Paraic

Mocht iemand een leeg zakje hebben van voor 4e editie wil ik m graag in mijn collage :)
Plaats reactie