Competitie

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mirrodin en dan dus nog 2 kleine expansions ja.

Btw, voor de oude sets zijn er over het algemeen geen bannings ivm block aangezien er toen geen blocks waren. Om het een beetje eerlijk te houden zou ik voorstellen om type 1.5 banned lijst ook aan te houden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wil iedereen die mee wil doen mij iig ff PM-en met hoe ik je via IM kan bereiken? (MSN/ICQ/AIM, eventueel andere)

Voor wie het wat boeit, ik heb een "bring your own block" deck nu op mws in mekaar staan, daag me uit zou ik zeggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het kan nog wel even duren voordat het bring your own block deck klaar is.... Ben effe wat extra kennis op aan het doen over de expansions voor Od.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Bij mij duurt het ook nog wel ff. Maakt het uberhaupt nog uit welke blokken ik naast Mirrodin gebruik? Of moeten het per se scourge en legions zijn?

@ Dragonheart: Hoe is het met je ogen? :lol:
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mag elk willekeurige grote set kiezen, dus niet per se mirrodin, alleen niet de basissets (a/b/u/rv/4th/5th/6th/7th/8th), je mag ook uit alle kleine sets kiezen, dus van arabian nights tot scourge, alleen moeten de kaarten die je gebruikt legaal zijn in type 1.5

Tips voor het bouwen van een deck: verzin een deck-idee en zoek dan de verschillende sets af naar bruikbare kaarten en kijk welke combo van sets je het beste deck opleverd, zo hoef je niet de volledige kaartlist door te werken. Zo kun je bv een groen weenie deck willen maken en ontdekken dat urza's saga, arabian nights en weatherlight heel veel voor je te bieden hebben door alleen op groene (en artifact) creatures te zoeken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik wacht op uitdagers! Tegen ander formaat decks spelen is niet zo heel leuk, alhoewel ik tot nu toe alleen 1 potje verloren heb tegen een type 1.5 enchantress en 1 potje niet heb afgemaakt, wat resulteert in score van 5-1-1 tot nu toe ongeveer, maar die resultaten zijn een beetje beinvloed doordat de 2 andere decks waar ik tegen gespeeld heb nog niet helemaal getuned zijn, en ook nog eens meer casual zijn. Anyway, ik ben nieuwsgierig naar andere decks in dit formaat. Mocht iemand nog deck idee-en zoeken, recurring nightmare/survival of the fittest decks zijn natuurlijk een optie, rebels kan leuk zijn onderschat de kracht van madness niet, (hint: bazaar of baghdad), zou ook een psychatog deck in dit formaat kunnen domineren? Hoewel veel kaarten uit saga banned zijn in dit formaat zijn er ook nog heel veel goeie over, misschien is daar wel wat in te vinden (aardig veel voor in een control deck bv), en het recente mirrodin is natuurlijk een perfecte match met antiquities, of misschien heb je zelf nog wel een veel beter idee. Ik ben nieuwsgierig!

mazzel

pi

p.s. sorry als je een van deze idee-en al had, verras me met je uitwerking zou ik zeggen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Baelin
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 26, 2002 10:48 pm

Bericht door Baelin »

tellen arabian nights / antiquities / legends / dark / fallen empires als "hoofd" or als bij set ?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het komt er aan, ik verwacht dat het deck na het weekend klaar is...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Vraagje:

Het is toch de bedoeling dat je 1 grote set en 2 kleine kiest, moeten die kleine sets perse 1x de 1ste expansie en 1x de 2de expansie zijn of mogen het ook 2x 1ste expansie zijn? (voorbeeld: mirrodin+torment+legions)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Baelin schreef:tellen arabian nights / antiquities / legends / dark / fallen empires als "hoofd" or als bij set ?
klein, het gaat om aantal kaarten.

@Dragonheart: maakt niet uit, sommige sets zijn bv ook niet eens in een block uit gekomen, deden ze vroeger namelijk niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ok, ik ben er klaar voor :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

me too...
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

ikwil ook wel mee doen , maar mij lijkt een all common wel leuk :oops:
izou mn god niet weten wat een blockdeck is lol :lol:
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het zou wel makkelijker zijn als je ook een bring your own block deck zou maken (voor uitleg zie voorgaande posts van pi).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Ik zou zeggen maak gewoon een all-common bring your own blockdeck :lol:

Het helpt wel als je weet wat een kleine set is.... Minder dan driehonderd kaarten, te zien in de spoilerlists op http://www.wizards.com/default.asp?x=ma ... /cardlists (tipje van Dragonheart)
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Plaats reactie