MWS crashed en database leeg

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

MWS crashed en database leeg

Bericht door Jron »

Had vanavond iets erg vervelends, MWS crashte en mijn complete inventory was leeg. Had nog een backup van een week geleden maar ja, in de afgelopen week wel zo'n 2000 kaarten ingevoerd. Ik kan nu dus voor alle series alles gaan tellen (blech, kaarten uit map halen, tellen, invoeren en weer terugdoen). Ik had eindelijk mijn bureau leeg en nu staat ie weer helemaal vol met kaarten die opnieuw moeten worden ingevoerd.

Let dus zeer goed op en maak vaak een backup anders loop je het risico om alles kwijt te zijn.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is apart. Ik zou even naar het forum gaan en alles uitleggen als ik jou was. Dit is me in al die jaren nog nooit overkomen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Heb op het forum gepost maar ik las daar dat ze de source code kwijt zijn. Ik gebruik het eigenlijk alleen als database om mijn kaarten in op te slaan dus ik heb de database van MWS leeggetrokken en geïmporteerd naar een tekstbestand (mocht je interesse hebben, ik heb een programma in Delphi ervoor gemaakt).

Daarna heb ik in Visual Studio 2008 een programma geschreven wat eigenlijk hetzelfde doet als de library optie van MWS. Het mooiste is ik er een XML database van gemaakt heb. Ik heb wel wat dingen aan de database veranderd om de zoekmogelijkheden iets beter te maken.

Voorlopig ben ik nog steeds allerlei dingen aan bijbouwen, mooie leerschool voor mijn werk aangezien we op Visual Studio over gaan stappen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je een link naar dat topic op de mws forums?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie