Personal Magic

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Personal Magic

Bericht door Jron »

Ok, programma is grotendeels klaar. Heb enkele screenshots gemaakt hiervan (meerdere maar kon er maar een uploaden wegens verbindingsproblemen). Er hangt een MySQL database achter.

Veel te lange URL

En nog zo een

De opzet is eigenlijk hetzelfde als in Magic Workstation, wat helaas bij mij bleef crashen, daarom dit programma.

Het is voornamelijk gemaakt om mijn verzameling mee op te slaan en daarmee kan ik voorlopig bijna alles. Wat ik nu nog moet is het exporteren van een lijst van dubbele kaarten, het maken van decks en wat betere zoekmogelijkheden op kaarten. Eigenlijk nog meer dan genoeg te doen.
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Het was eigenlijk meer een soort van leer project voor me want op mijn werk gaan we over van Delphi naar Visual Studio. Mooie manier om een nieuwe ontwikkelomgeving te leren kennen.

Op en aanmerkingen op de screenshots zijn natuurlijk welkom. Je kunt trouwens als je in het onderste grid staat via Ctrl-B alleen de zwarte laten tonen (en op alle andere soorten kaarten).

Het vervelende was dat ik geen icoontjes kon vinden voor landjes, artifacts en multicolor kaarten. Voor landjes heb ik het snow coverd land symbool gebruikt, voor multicolor zelf een symbool gezocht, voor artifacts een boekje (omdat er bruin in zat :))...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zonder een programma is er weinig over te zeggen eigenlijk. Sowieso gebruik ik MWS vooral voor de speel mogelijkheden.

Voor de collectie mogelijkheden, heb je de mogelijkheid tot het exporteren van je collectie? Is er de mogelijkheid om een eigen formaat te defineren voor dat exporteren? Waar ik naartoe wil, zou ik mijn haves en wants list er in kunnen defineren en bv kunnen exporteren naar magicforums.nl formaat, of als ik daar meer zin in heb naar nedermagic.nl formaat ( ... om de kaarten heen, of {= ... } om de kaarten heen) waarbij ik als ik een volegde site vind ik weer wat anders kan defineren? Ik denk aan iets als dit:

/* <-Commentaar -> */
Hoi,

welkom bij mijn haves....

....

[b] /*formatting die om elke tupel in het resultaat van de querry heen gezet moet worden*/
<< Soort van query die ik doe op mijn collectie, met een soort group clausule waarmee de data in stukjes gegroupeerd wordt, bv op kleur, of kaarttype, etc.) >>
[/b] /*einde formatting, hier zouden dus die magicforums of nedermagic tags kunnen staan*/

Meer tekst.

Einde

Misschien ook met een aantal voor gedefineerde variabelen, [date], [time], [count] (na een query bv). Anyway, hoop dat je een beetje begrijpt waar ik op doel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, kleine opmerking. Meer algemene tip voor screenshots. Voordat je ze upload, even met photoshop of zo de taakbalk wegknippen. Er zijn van die mensen die ergens linksonder die lelijke groene knop zien en je meteen niet meer serieus nemen...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien daar bij ze ook even kleiner maken, niet iedereen heeft zo´n groot scherm.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Als je haves en wants al in Magic Workstation hebt staan dan kan ik een programma voor je maken dat die haves en wants exporteert. Ik kan de database van Magic Workstation uitlezen met Delphi.

pi schreef:Oy,

zonder een programma is er weinig over te zeggen eigenlijk. Sowieso gebruik ik MWS vooral voor de speel mogelijkheden.

Voor de collectie mogelijkheden, heb je de mogelijkheid tot het exporteren van je collectie? Is er de mogelijkheid om een eigen formaat te defineren voor dat exporteren? Waar ik naartoe wil, zou ik mijn haves en wants list er in kunnen defineren en bv kunnen exporteren naar magicforums.nl formaat, of als ik daar meer zin in heb naar nedermagic.nl formaat ( ... om de kaarten heen, of {= ... } om de kaarten heen) waarbij ik als ik een volegde site vind ik weer wat anders kan defineren? Ik denk aan iets als dit:

/* <-Commentaar -> */
Hoi,

welkom bij mijn haves....

....

[b] /*formatting die om elke tupel in het resultaat van de querry heen gezet moet worden*/
<< Soort van query die ik doe op mijn collectie, met een soort group clausule waarmee de data in stukjes gegroupeerd wordt, bv op kleur, of kaarttype, etc.) >>
[/b] /*einde formatting, hier zouden dus die magicforums of nedermagic tags kunnen staan*/

Meer tekst.

Einde

Misschien ook met een aantal voor gedefineerde variabelen, [date], [time], [count] (na een query bv). Anyway, hoop dat je een beetje begrijpt waar ik op doel.

mazzel

pi
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Ik dacht al wat zijn die screenshots groot :) Dacht dat ik alleen het actieve scherm had gepakt, heeft ie toch die lelijke taakbalk erbij gezet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je beantwoord mijn vraag eigenlijk niet, is het voor de gebruiker zelf mogelijk om extracts vanuit jouw programma te maken in een door hun gespecificeerd formaat? (MWS data files zijn gewoon tekst files, da's geen kunst om uit te lezen). Ook, waar vinden wij dit programma?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

pi schreef:Oy,

je beantwoord mijn vraag eigenlijk niet, is het voor de gebruiker zelf mogelijk om extracts vanuit jouw programma te maken in een door hun gespecificeerd formaat? (MWS data files zijn gewoon tekst files, da's geen kunst om uit te lezen). Ook, waar vinden wij dit programma?

mazzel

pi
Nee, het is nog niet mogelijk. Alles is te bouwen om het programma door iemand anders te gebruiken moeten er nog wat dingen aangepast worden. Importmogelijkheden, instellingen, voorlopig staan een aantal dingen nog keihard in het programma maar die horen eigenlijk opgehaald te worden uit instellingen. Voorlopig heb ik ook geen tijd om dit te doen omdat ik bezig ben met het bouwen van een compleet nieuwe applicatie voor mijn werk en hier gaat ook een hoop vrije tijd inzitten (vooral in lees en uitzoekwerk).
Plaats reactie