Planar Chaos review

In dit forum vind je artikelen die geschreven zijn door onze leden.

Moderators: Dragonheart, Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Planar Chaos review

Bericht door pi »

Ik ben pi, speel ruim 9 jaar magic en ik ben vrij overtuigd casual speler. In die 9 jaar heb ik aardig wat nieuwe kaarten gezien en ben ik een paar keer zeer verrast. In dit artikel wil ik de indrukken beschrijven die Planar Chaos op mij achterlaat. Dit zal zijn vanuit een casual oogpunt en natuurlijk mijn mening, Ik zal niet op alle kaarten even fanatiek in gaan.

Planar Chaos review

Ik ga hieronder beschrijven welke kaarten van Planar Chaos ik actief bij elkaar zal zoeken en waarom. Commons zullen hier niet bij staan omdat ik deze simpelweg niet zal zoeken, ik krijg ze vanzelf wel uit het open maken van packs. Ik zal niet proberen gradaties te geven per kaart, maar gewoon mijn ideeën bij de kaart.

Ik baseer mij op de informatie die op www.mtgsalvation.com te vinden is. Fouten zijn hun schuld, lof voor het zo snel hebben van een spoiler moet natuurlijk ook hun kant op.

Wit:

Dust Elemental

2WW

Creature - Elemental

Flash, Fear

When Dust Elemental comes into play, return three creatures you control to their
owner's hand.

6/6


Ik ben groot fan van recursie. Deze kaart levert zo ongeveer alles wat ik maar zou wensen. Een drawback die als pluspunt te gebruiken is, namelijk creatures redden van mass destruction. Een grote body die onverwacht in play komt, evasion. Op veel manieren doet deze kaart me denken aan stampeding wildebeests, een kaart waar ik al vaak een deck omheen bouwde, en aan fleetfoot panther, een kaart waar de vrij bekende casual schrijver Abe Sargent maar geen genoeg van kan krijgen voor in zijn equinaut deck (http://www.starcitygames.com/php/news/a ... 11675.html).

Ik denk dat dit een kaart is die ik erg snel zou proberen te vinden, een mooi begin van deze review dus :).



Magus of the Tabernacle

3W

Creature - Human Wizard

All creatures have "At the beginning of your upkeep, sacrifice this creature unless you pay 1."

2/6


Deze magus kan erg hard aankomen als hij op het juiste moment gespeeld wordt. Even het leger weg vagen van iemand die net infinite tokens heeft gebouwd of gewoon alleen maar zorgen dat iemand zijn mana bezet blijft. Verder heeft de magus een stevig achterwerk, dus hij kan best een trapje hebben. Dat hij zelf ook een upkeep van 1 nodig heeft en de rest van je creatures ook pest betekend wel dat hij niet in alle decks zal passen.



Rebuff the Wicked

W

Instant

Counter target spell that targets a permanent you control.


Rebuff is duidelijk een utility kaart. Ik zie niet meteen hoe ik deze kaart hard nodig ga hebben, maar in multiplayer zal er altijd wel zat jouw permanents targetten op verkeerde momenten en dan is het toch best handig om gewoon nee te kunnen zeggen.

Ik vind overigens dat het niet gek is dat counterspells wat meer over de kleuren verspreid worden. Blauw kan als enige kleur antwoorden verzinnen op alles, en wat er toch door komt dat wordt gebounced om vervolgens alsnog gecountered te worden. Dit alleen recht heeft denk ik veel te lang geduurd.



Stonecloaker

2W

Creature - Gargoyle

Flash, Flying

When Stonecloaker comes into play, return a creature you control to it's owner's hand.

When Stonecloaker comes into play remove target card in a graveyard from the game.

3/2


Dust Elemental is deze cloaker niet, maar hij blijft nog steeds zeer interessant. Evasion, plots tevoorschijn komen, creature redden en nog een vrij handige extra ability waarvoor je hem best zelf zou willen bouncen maakt dit toch wel een heel interessante kaart.



Stormfront Riders

4W

Creature - Human Soldier

Flying

When Stormfront Riders comes into play, return two creatures you control to their owner's hand.

Whenever Stormfront Riders or another creature is returned to your hand from play, put a 1/1 white Soldier creature token into play.

4/3


Meer recursie! Wit is lief voor me in alternate reality land! :D Tokens bouwen is nooit erg. Merk op dat je de volgende ronde best een token kunt bouncen en de riders om toch 2 nieuwe tokens te krijgen (met dank aan David voor de bevestiging dat dit werkt :)).



Calciderm

2WW

Creature - Beast (TS)

Vanishing 4 (This creature comes into play with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When you remove the last, sacrifice it.)

Calciderm can't be the target of spells or abilities.

5/5


Weinig bijzondere kaart. Als je nog eens een wit deckje wilt maken met wat stevigere beukers dan kan deze derm goed dienst doen. Sommige kaarten zoek ik bij elkaar zonder specifiek doel, maar meer om misschien ooit te gebruiken. Als de kaart rare was zou ik er waarschijnlijk geen playset van maken. Merk op dat de derm leuk combineerd met de dust elemental en zijn kleinere broertjes.



Porphyry Nodes

W

Enchantment (TS)

At the beginning of your upkeep, destroy the creature with the least power. It can't be regenerated. If two or more creatures are tied for least power, you choose one.
When there are no creatures in play, sacrifice Porphyry Nodes.


Drop of honey!!! Nog 4 extra, lekker nog meer creatures slopen! Nu nog 4 planar colapse er bij en het wordt steeds lastiger om creatures in play te houden, jummie! Ahum. Ik denk serieus dat de kaart leuk is om te spelen, maar waarschijnlijk zullen je tegenstanders hem minder leuk vinden. Houdt hier rekening mee. Dit is een kaart die in een deck moet dat echt puur speelt om te winnen, want mensen gaan pissed op je zijn wat voor creatures er ook van hun stuk gaan.

Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat Porphyry Nodes een anagram moet zijn. Suggesties voor waarvan worden gewaardeerd. Ik heb er nog niet echt iets zinnigs van kunnen maken.



Kaarten die ik wil van wit:

4 Dust Elemental
4 Magus of the Tabernacle
4 Rebuff the Wicked
4 Stonecloaker
4 Stormfront Riders
4 Calciderm
4 Porphyry Nodes

Ik denk wit een aantal leuke kaarten biedt die mijn recursie fetish ondersteunen. Verder zijn er wat goede ondersteunende kaarten en is mijn control kant ook tevreden.

Blauw:

Body Double

4U

Creature - Shapeshifter

As Body Double comes into play, you may choose a creature card in a graveyard. If you do, Body Double comes into play as a copy of that card.

0/0


Ik denk dat ik weinig toe heb te voegen aan de preview van The Ferret (http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/tf16). Clone is vooral goed met veel creatures in play, maar dat is waarschijnlijk juist iets wat je niet wilt hebben tenzij het de jouwe zijn. De body double aan de andere kant is juist veel beter met meer creatures in de yards, wat natuurlijk de beste plek is voor de creatures van je tegenstanders.



Jodah's Avenger

5U

Creature - Shapeshifter

0: Jodah's Avenger gets -1/-1 and gains your choice of double strike, flying, shadow, or vigilance until end of turn. (If it has shadow, it can block and be blocked only by creatures with shadow)

4/4


Ten eerste, geef de avanger hoe dan ook double strike! Ik weet niet waarom, maar dit creature intrigeert me, hij is niet spciaal goed, maar ook niet slecht. Je bouwt er geen deck omheen en er is ook niet speciaal veel in blauw wat er goed mee combineert. Maar toch intrigeert de kaart me. Kan er niks aan doen. De combinatie van flying en shadow kunnen krijgen is denk ik gewoon leuk.



Pongify

U

Instant

Destroy target creature. It can't be regenerated. Its controller puts a 3/3 green Ape creature token into play.


Oew, aapjes cadeau doen :). Maareh, blauw die zonder pardon creatures sloopt, ja, graag! Zeker iets wat blauw wel wil hebben, zeker als je toch wat herhaaldelijke bounce hebt (tradewind rider anyone?) om van een token af te komen.

Algemeen bruikbare kaart.



Tidewalker

2U

Creature - Elemental

Tidewalker comes into play with a time counter on it for each Island you control.

Vanishing

Tidewalker's power and toughness are each equal to the number of time counters on it.

*/*


Des te beter des te later je hem speelt, maar ook niet slecht als je hem vrij snel speelt. Voor 3 mana denk ik een erg redelijke kaart. Erg leuk als je op de een of andere manier time counters toe kunt voegen.



Timebender

U

Creature - Human Wizard

Morph U

When Timebender is turned face up, choose one - Remove two time counters from target permanent or suspended card; or put two time counters on target permanent or suspended card that has a time counter on it.

1/1


Ik vind het nog wat moeilijk om in te schatten hoeveel time counters terug te vinden zullen zijn in magic over een tijdje, maar er zijn er vast wel zoveel dat het verdedigbaar wordt om een setje van deze benders te maken. Bedenk iig dat oudere kaarten zoals time bomb ook time counters gebruiken.



Frozen Æther

3U

Enchantment (TS)

Artifacts, creatures, and lands your opponents control come into play tapped.


Kismet in blauw. Stasis is er vast blij mee. Ik denk dat de kaart niet heel bijzonder is, maar voor uncommon moet er wel een playsetje vanaf kunnen.



Ovinize

1U

Instant (TS)

Target creature loses all abilities and becomes 0/1 until end of turn.


Humble vond ik ook al goed genoeg om er een setje van te maken en blauw heeft dit soort kaarten harder nodig dan wit.



Riptide Pilferer

1U

Creature - Merfolk Rogue? (TS)

Whenever Riptide Pilferer deals combat damage to a player, that player discards a card.

Morph U

1/1


Net als de vorige kaart ook een kaart waar ik al een setje van had, ik wil op zich best meer headhunters dus ook deze zal ik bij elkaar zoeken.



Serendib Sorcerer

1UU

Creature - Human Wizard (TS)

tap: Target creature other than Serendib Sorcerer becomes 0/2 until end of turn.

1/1


Ik kan de mogelijkheid van blauw om meer met creatures te doen dan ze bouncen goed waarderen. Van deze verkleurde sorceress queen is verder helaas weinig bijzonders te zeggen.



Kaarten die ik wil van blauw:

4 Body Double
4 Jodah's Avenger
4 Pongify
4 Tidewalker
4 Timebender
4 Frozen Æther
4 Ovinize
4 Riptide Pilferer
4 Serendib Sorcerer

Blauw biedt een aantal goede ondersteunende kaarten, maar er zijn niet echt kaarten bij waar ik zo blij van word als de witte. Misschien probeert wizards nu toch eindelijk blauw een beetje terug te brengen in kracht om de andere kleuren een mogelijkheid te geven?



Zwart:

Big Game Hunter

2B

Creature - Human Rogue

When Big Game Hunter comes into play, destroy target creature with power 4 or greater.

Madness: b (If you discard this card, you may play it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)

1/1


Een kleintje die vooral groterds sloopt. Klinkt interessant. Een of andere combinatie met waterfront bouncer lijkt me erg stoer en er zijn vast nog wel wat manieren te verzinnen om hem gemakkelijk vaak te spelen via madness.



Circle of Affliction

1B

Enchantment

As Circle of Affliction comes into play, choose a color.
Whenever a source of the chosen color deals damage to you, you may pay 1. If you do, target player loses 1 life and you gain 1 life.


In eerste instantie dacht ik dat deze kaart alle damage prevent en dan ook nog eens met wat leventjes goochelt. Helaas is de kaart niet zo goed en al bijna had ik hem uit deze lijst geschrapt. Alleen toen bedacht ik dat je in weze voor 1 kleurloze mana een shock speelt en dat dit elke keer te herhalen is als je een damage van een bepaalde kleur krijgt. Hoewel op geen enkele manier echt spectaculair denk ik toch dat deze kaart genoeg de moeite waard kan zijn.



Magus of the Coffers

4B
Creature - Human Wizard

2, tap: Add B to your mana pool for each Swamp you control.

4/4


Ik stel mij zo voor dat je een deckje bouwt dat een vrij nette curve heeft met deze kaart aan de top. In dit deck zitten dan vrij veel kaarten die niet speciaal extra mana nodig hebben, maar die daar wel best een beetje blij van worden. Een kaart als nantuko shade bijvoorbeeld. Een andere manier om deze kaart te gebruiken zou zijn in een combo deck waarin je hem steeds untapt voor een bepaalde hoeveelheid mana. Als je de mana hebt om deze kaart te spelen dan heb je waarschijnlijk ook al genoeg swamps om mana over te houden bij een activatie. Er is vast een handige manier om de kaart herhaaldelijk te untappen.Staff of domination bijvoorbeeld.



Mirri the Cursed

2BB

Legendary Creature - Vampire Cat

Flying, first strike, haste

Whenever Mirri the Cursed deals combat damage to a creature, put a +1/+1 counter on Mirri the Cursed.

3/2


Ik denk dat ik ergens diep van binnen een behoefte heb om een highlander deck te bouwen met alleen maar legends. Deze mirri zou een van de vele legends zijn die in aanmerking komen voor de reeks simpele beukers die dit deck zou bevatten. Ik hoef dan dus ook maar 1 kopietje van deze kaart voor mijn verzameling.



Damnation

2BB

Sorcery (TS)

Destroy all creatures. They can't be regenerated.


Sja, wat valt er te zeggen. De kaart is goed. Erg goed. Meerdere mensen zijn tegen het drukken van de kaart, toch wordt hij gedrukt. In multiplayer wordt veel mass destruction gespeeld als mensen de kans krijgen. Ook deze kaart zal veel gespeeld worden en graag doe ik daaraan mee. De kaart is duidelijk efficiënter dan zijn voorgangers in zwart en ook in vergelijking met zijn witte pappa is de kaart waarschijnlijk erg goed omdat zwart veel meer acceleratie heeft dan wit. Er zal erg veel vraag zijn naar deze kaart, denk hier om bij het ruilen!



Shrouded Lore

B

Sorcery (TS)

An opponent chooses a card in your graveyard. You may pay B. If you do, that opponent chooses a card not already chosen for Shrouded Lore. You may repeat this process any number of times. Put the last chosen card in your hand.


Niet bijzonder, ook niet slecht, doe mij er maar gewoon 4, ok? Ik weet niet of ik het groene origineel nou beter vind. Zwart heeft een aantal kaarten die je graag terug zou kunnen halen, voor groen zal het vaak simpelweg een beest zijn. Aan de andere kant, bij groen zal het misschien minder uit maken welke kaart gekozen wordt als het de bedoeling is een beest te pakken.



Vampiric Link

B

Enchantment - Aura (TS)

Whenever enchanted creature deals damage, you gain that much life.


Spirit link in zwart, ik weet niet goed hoe goed ik dat vind passen. Maar de kaart zelf vind ik intressant genoeg om een playsetje van te hebben. Een creature als een flesh reaver of andere kaarten die veel damage doen zijn natuurlijk heel blij als er spirit link in dezelfde kleur is. Bellowing fiend en thrashing wumpus worden denk ik vooral blij.



Kaarten die ik wil van zwart:

4 Big Game Hunter
4 Circle of Affliction
4 Magus of the Coffers
1 Mirri the Cursed
4 Damnation
4 Shrouded Lore
4 Vampiric Link

Ook zwart biedt geen heel bijzondere kaarten, maar damnation maakt veel goed. Ook zie ik wel wat mogelijkheden voor vampiric link. Ik vind het jammer dat de leukste kaarten in zwart planeshifted zijn en dat er niet direct kaarten in de kleur zitten waar ik echt wat leuks mee zou willen doen. Eigenlijk alleen de link komt hierbij in de buurt.



Rood:

Hammerheim Deadeye

3R

Creature - Giant Warrior

Echo 5R

When Hammerheim Deadeye comes into play, destroy target creature with flying.

3/3


Ok, misschien ben ik ook wel gek op creatures met comes into play abilities. De deadeye lijkt me een solide kaart in dit opzicht. Wel kost het je heel veel mana om hem in play te houden. Mana die je waarschijnlijk niet voor een 3/3 over hebt. Als je de kaart ziet als een 3/3 muur die blijft liggen tot je volgende beurt en die ook nog ff een vlieger sloopt dan denk ik dat je een redelijk scorende kaart hebt. Wanneer hij gecombineerd wordt met een kaart als lifeline dan wordt ie interessanter, maar dat geldt voor de meeste creatures met een comes into play ability.



Torchling

3RR

Creature - Shapeshifter

R: Untap Torchling.
R: Target creature blocks Torchling this turn if able.
R: Change the target of target spell that targets only Torchling.
1: Torchling gets +1/-1 until end of turn.
1: Torchling gets -1/+1 until end of turn.

3/3


The Ferret gaat er in zijn review (http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/tf17) vanuit dat de nieuwe morphling vooral offensieve kwaliteiten heeft. In ieder geval meer dan morphling zelf. Morphling zou goed beschermt zijn door andere blauwe kaarten, terwijl rood daar minder goed in is. In multiplayer heb je zoveel tegenstanders dat het maar de vraag is of blauw überhaupt wel goed genoeg zijn creatures kan beschermen als het er op aan komt. Ik ben van mening dat de target verwissel ability van torchling een stuk meer tegenstanders aanmoedigt om niks te doen tegen jouw ling dan de untargetability van het origineel. De kaarten er omheen zijn inderdaad wat minder goed hierin, maar ik denk dat deze ability hiervoor compenseert. Daarnaast is rood wel goed in dingen slopen, waardoor de torchling niet met alle creatures rekening hoeft te houden.



Volcano Hellion

2RR

Creature - Hellion

Volcano Hellion has Echo X, where X is your life total.
When Volcano Hellion comes into play, it deals to you and target creature any amount of damage. The damage can't be prevented.

6/5


Any amount of damage klinkt veel te leuk om niet op de een of andere manier te misbruiken. Denk bijvoorbeeld aan een pariah of pariah’s shield op een stuffy doll en dan deze kaart spelen. Hiernaast is 4 mana voor een 6/5 waarvan je de echo kost kunt bepalen en die een creature sloopt als ie in play komt (als je genoeg betaald natuurlijk) echt niet slecht.



Rough // Tumble

1R//5R

Sorcery

Rough deals 2 damage to each creature without flying.

///

Tumble deals 6 damage to each creature with flying.


Deze kaart zou ik alleen willen als aanvulling op pyroclasm, dat hij eventueel tegen vliegers meer damage kan doen is natuurlijk leuk. In multiplayer heb je nog wel eens wat meer tijd, dus die vliegers kunnen slopen kan wel relevant worden later in een potje.



Blood Knight

RR

Creature - Human Knight (TS)

First strike, protection from white

2/2


Simpel, efficient, geinig kaartje, alleen weinig bijzonders over te zeggen.



Pyrohemia

2RR

Enchantment (TS)

At end of turn, if no creatures are in play, sacrifice Pyrohemia.

R: Pyrohemia deals 1 damage to each creature and each player.[/i]

Mass destruction is altijd handig in multiplayer. Pestilence is ook lang niet slecht. Rood lijkt mij eigenlijk een kleur waar dit effect beter in past dan zwart omdat rood meer van het damage doen is.



Reckless Wurm

3RR

Creature - Wurm (TS)

Trample

Madness 2R (If you discard this card, you may play it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)

4/4


Arrogant wurm is altijd een populair kaartje geweest. Een madness deck met rood in plaats van groen is misschien niet zo’n slecht idee, of anders misschien rood en groen zonder blauw. Dat zou je 8 wurmpjes geven in totaal.



Kaarten die ik wil van rood:

4 Hammerheim Deadeye
4 Torchling
4 Volcano Hellion
4 Rough // Tumble
4 Blood Knight
4 Pyrohemia
4 Reckless Wurm

In rood vind ik vooral de volcano hellion erg intressant. De andere kaarten zijn leuk hoewel minder bijzonder. Misschien dat een madness deckje met 8 wurms inderdaad erg leuk is.



Groen:

Ana Battlemage

2G

Creature - Elf Wizard

Kicker 2U or/and 1B

When Ana Battlemage comes into play if the 2U kicker cost was paid, target player discards 3 cards.

When Ana Battlemage comes into play, if the 1B kicker cost was paid, tap target untapped creature, that creature deals damage equal to its power to it's controller.

2/2


Kaarten met meer dan 1 mogelijkheid vind ik erg leuk. Zonder kicker is de battlemage een tikkeltje aan de zwakke kant voor zijn casting cost, maar beide kickers zijn zeer leuk. Eventjes met 1 kaart de tegenstander 3 kaarten laten verliezen, of anders voor 2 mana best wat damage doen is ook leuk, zeker als je ook nog een beest kunt tappen dat je in de weg zit.



Deadwood Treefolk

5G

Creature - Treefolk

Vanishing 3

When Deadwood Treefolk comes into play or leaves play, return another target creature card from your graveyard to your hand.

3/6


Als je het nog niet doorhad, recursie vind ik leuk :). Deze kaart is weinig spectaculair, niet heel sterk en een beetje duur. Maarja, hij haalt creatures terug, dus ik vind er vast wel een deck voor. Als ik nog eens mijn highlander deck upgrade dan kan ik deze waarschijnlijk wel gebruiken.



Kavu Predator

1G

Creature - Kavu

Trample

Whenever an opponent gains life, put that many +1/+1 counters on Kavu Predator.

2/2


Een grizzly bears met trample. In multiplayer wordt regelmatig een beetje lifegain gespeeld en nog een paar leuke kaarten er bij die je tegenstander leven geven zonder dat je het heel erg vindt (swords to plowshares of invigorate) zorgt er voor dat deze kavu best groot kan worden.



Magus of the Library

GG

Creature - Human Wizard

tap: Add 1 to your mana pool.
tap: Draw a card. Play this ability only if you have exactly seven cards in hand.

1/1


Weinig kaarten leveren zoveel advantage op als het origineel dat model stond voor deze kaart. De magus is misschien wel wat kwetsbaarder dan een library of alexandria, maar je mag er ook meer spelen en voor je portemonnee is hij ook iets voordeliger. Met deze kaart, ohran viper en een paar kaarten die nog volgen in deze review kan groen echt heel lekker kaarten pakken.



Harmonize

2GG

Sorcery (TS)

Draw three cards.


Groen die 3 kaarten uit 1 haalt is sinds de dagen van yavimaya elder weinig meer gezien. Door alle acceleratie die groen heeft zal de harmonize vaak sneller gespeeld kunnen worden als concentrate ook heeft groen minder behoefte aan zijn mana bewaren voor instants. Dit maakt de kaart in groen best een stukje beter dan in zijn oorspronkelijke kleur.



Keen Sense

G

Enchantment - Aura (TS)

Enchant Creature

Whenever the enchanted creature deals damage to a player, you may draw a card.

Een groene curiosity zou best invloed kunnen hebben op een hele voorraad weenie decks die in multiplayer veel te snel door hun resources heen raken om meerdere tegenstanders dood te kunnen maken. In multiplayer is het ook net even makkelijker om een tegenstander te vinden met een verdediging waar je wel omheen kan komen.



Kaarten die ik wil van groen:

4 Ana Battlemage
4 Deadwood Treefolk
4 Kavu Predator
4 Magus of the Library
4 Harmonize
4 Keen Sense

Groen heeft een aantal leuke kaarten, waarvan de kavu predator in mijn ogen nog het meest belovend is voor multiplayer. In mijn eigen decks zal de magus waarschijnlijk meer gevonden omdat ik vaak meer richting control mik.



Goud:

Cautery Sliver

RW

Creature - Sliver

All Slivers have "1, Sacrifice this creature: This creature deals 1 damage to target creature or player."

All Slivers have "1, Sacrifice this creature: Prevent the next 1 damage that would be dealt to target Sliver or player this turn."

2/2


Slivers in tempest block waren vaak zeer goed geprijsd voor een power en toughness. In onslaught block waren sliver vooral wat trager met wat grotere effecten. Ik ben blij om te zien dat slivers nu weer efficiënter worden. Met muscle sliver en zijn witte planeshifted broertje is er een leuk begin voor een sliver beatdown deck dat ook later in het potje een goede kans maakt. Spined sliver kan ook mee doen voor een vergelijkbaar effect. Cautery sliver zou ook niet misstaan in dit deck met zijn mogelijkheid om slivers naar een tegenstander zijn hoofd te smijten.



Dark Heart Sliver

BG

Creature - Sliver

All Slivers have "Sacrifice this creature: Gain 3 Life"

2/2


Ook bij deze sliver is de efficientie hoog. In multiplayer worden vaak creatures massaal uitgemoord. Het is handig om dan nog even een laatste effect uit je slivers te halen voordat ze dood gaan en 3 levens krijgen is in dat verband zeker geen slechte deal.



Necrotic Sliver

1WB

Creature - Sliver

Each sliver has "3, sacrifice this creature: Destroy target permanent."

2/2


Ik ben meer control speller dan beatdown. Dit is dan ook de sliver voor mij. In het ergste geval is deze kaart een zwart witte desert twister, maar met wat meer slivers in je deck wordt hij al snel een stuk beter.



Radha, Heir to Keld

RG

Legendary Creature - Elf Warrior

Whenever Radha, Heir to Keld attacks, you may add RR to your mana pool.
tap: Add G to your mana pool.

2/2


Leuke, efficiente legend. Legends zijn vaak aan de dure kant voor wat betreft hun mana cost. Een deck rond legends is zeer blij als er een beetje acceleratie gevonden kan worden.



Kaarten die ik wil van goud:

4 Cautery Sliver
4 Dark Heart Sliver
4 Necrotic Sliver
1 Radha, Heir to Keld

De goude kaarten komen erg goed op mij over, vooral de slivers. Ik ben blij om te zien dat wizards bereid is om wat efficiëntere slivers te drukken. In multiplayer zullen slivers ook komende tijd erg sterk zijn.



Land:

Urborg, Tomb of Yawgmoth

Legendary Land

Each land is a Swamp in addition to its other land types.


Ik wil er eentje om ooit te kunnen combineren met een deck vol swampwalkers.



Kaarten die ik wil van land:

1 Urborg, Tomb of Yawgmoth

Er is maar één landen die is niet zo heel spectaculair helaas.

Mijn algehele idee over de set is dat er een aantal leuke nieuwe kaarten bij zijn gekomen. Ik kan niet heel erg warm lopen voor de meeste planeshifted kaarten. Deze komen over als weinig origineel omdat het eigenlijk simpelweg reprints zijn. Het idee van alternatieve werelden waaruit de kaarten komen vind ik wel leuk en van een paar kaarten heb ik echt het idee dat ze net zo goed of zelfs beter zijn in de kleur waarin ze nu gedrukt zijn. Ik vind het wel een gemis dat ze geen gebruik gemaakt hebben van de kans om een echte “blauwe hurricane” te drukken.

Ik hoop dat je deze review leuk vond.

Mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Leuk dat je er echt tijd in hebt gestopt, en ook moeite hebt genomen om kaart voor kaart te beschrijven :)
Ik kijk iig erg uit naar de arts :mrgreen:
Maar zie ik het nou verkeerd of ben je kaarten vergeten (groundbreaker etc.)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Leuk om zo met de set in aanraking te komen zonder zelf de spoiler door te hoeven ploegen. En gelijk wat ideeen erbij. Alleen jammer dat je geen commons behandelt, maar ik snap wel waarom. In een spoiler kijk ik zelf meestal eerst naar de commons omdat je de goede commons waarschijnlijk het snelst tegen zult komen.

Met een Pestilence ofzo erbij is Circle of Affliction trouwens toch opeens wel heel erg stoer. Of zie ik iets over het hoofd?

En als je een meervoud tagged, zorg dan dat je de s buiten de tag laat, anders werkt het niet: headhunters

Planar Chaos wordt ook een goede test bij het toevoegen aan mijn database omdat het de eerste set is sinds het verplaatsen ervan.

Edit: Hoe kun je nou weten of hij kaarten is vergeten? Hij heeft alleen de kaarten besproken die hij wil hebben.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

evilpoffertje schreef:Maar zie ik het nou verkeerd of ben je kaarten vergeten (groundbreaker etc.)
Groundbreaker

GGG

Creature - Elemental (TS)

Trample, haste

At end of turn, sacrifice Groundbreaker.

6/1


Groundbreaker is de nieuwe ball lightning. Ook hij is een beetje verkleurd in de was en is nu groen geworden.Helaas is deze kaart weinig intressant in multiplayer, net als ball lightning wat dat betreft. Wanneer je een kaart als deze speelt zal in het vervolg iedereen op zijn hoede zijn voor plotselinge flinke hoeveelheden damage vanaf jouw kant. Dit terwijl jouw bron van de damage gemakkelijk dood gaat en maar 1x te gebruiken is. Beide zijn geen recept voor winnen in multiplayer.

Voor single player vind ik de kaart trouwens ook niet interessant genoeg. Wat hij kan dat doet hij goed, maar helaas is wat hij kan gewoon niet zo veel. Geef mij maar een kaart die op meer dan 1 manier toe te passen is.

Als groundbreaker in het artikel had gezeten had dit er ongeveer gestaan, ik hoop dat je kunt snappen waarom hij niet in het artikel zat? Ik hou gewoon niet zo van dit soort kaarten. Ik gaf ook aan het begin aan dat het echt gaat om de kaarten die ik leuk vind, als jij anderen leuk vindt dan is dat natuurlijk alleen maar cool, maar dit zijn de mijne.

Naar de commons kijken heb ik wel overwogen, maar dit is al 21 pagina's, de commons er bij had het zeker verdubbelt. Ik vind overigens de rooie elvish spirit guide erg verassend en als ik over een common iets gezegd had was die het wel. In vintage wordt de guide nog wel eens gespeeld en als ik me niet vergis zouden een aantal van de decks die hem spelen wel liever rooie mana krijgen.

Idd is pestilence leuk met de circle of affliction. Dit bedacht ik me ook al ergens, maar was daarna vergeten het bij de kaart te zetten.

Normaal tag ik de meervouden inderdaad op die manier (zie eerdere artikelen), de hunters waren me even ontglipt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ok ik snap waarom :)
Desondanks denk ik dat die kaart heel erg populair gaat worden net zoals de nieuwe akroma en de zwarte wog. Nouja, ik hoop wel dat 1 van die kaarten in mijn booster zit :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

van de nieuwe akroma zou ik me wel weer goed voorstellen dat iemand haar in casual formaten gebruikt. Dat is alleen een type kaart die mij gewoon niet goed ligt. In mijn ogen is het weer een hard beukend groot beest die verder niet zo veel kan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Skajetolaf
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 8:09 pm

Bericht door Skajetolaf »

Leuk artikel, zeker ook hoe je het in een ander daglicht naar voren brengt ipv uit het allom bekende T2 daglicht waarin het meestal naar voren wordt geschoven.

Wat ik zelf ook nog wel een interessante kaart vind, vooral omdat hij voor mij niet echt: "Been there, done that" is.

Null Profusion

4BB

Enchantment (TS)

Skip your draw step.
Whenever you play a card, draw a card.
Your maximum hand size is two.


Timeshifted Recycle dus.

Leek mij wel aardig om iets mee te doen, om hem echt te kraken lijkt me moeilijk maar met dingen als suspend en flashback moet het haalbaar zijn.

Voor de rest ben ik het compleet met je eens wat betreft de meer interessante kaarten in PC en er zitten idd ook een heleboel leuke commons in, waar eigenlijk de meeste vernieuwende kaarten tussen zitten.

@ Evilpoffertje
Over Damnation heb je waarschijnlijk gelijk, in een omgeving waar control overheerst in T2 zal deze ook om het hoekje kijken vooral omdat het die vervelende untargetable dingen ook uit de weg ruimt en zwart een veel gespeelde kleur is, vandaar waarschijnlijk ook beter dan WoG.
Over de rode Akroma en Groundbreaker denk ik minder. Groundbreaker zal waarschijnlijk de al bestaande aggro decks verder helpen en misschien zelfs mono groen aggro, samen met Timbermare, van de grond tillen maar buiten dat weinig.
Rode Akroma is grappig, en de mogelijkheid om met morph in het spel te laten komen is handig, ook het feit dat het de blauwe/witte removal ontwijkt is handig, maar voor de rest is het geen bijzondere kaart die iets zal veranderen, hoog uit is het een finisher voor een raar rood LD deck maar die heeft nu ook de rode Arrogant wurm dus ik vraag me af of ze uberhaupt gespeeld wordt.
Niets zo gering,
Als een spreuk in een handtekening.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ik begrijp jullie commentaar, maar ik speel zelf ook alleen casual (vandaar de akroma). De akroma vind ik leuk omdat je hem sneller in het spel kan krijgen met morph+momentary blink , en vergeet niet dat hij ook niet kan gecounterd kan worden (mits je hem hardcast :wink: ). Ik denk dat het misschien een finisher wordt, en daarom wordt de kaart automatisch duur.
Groundbreaker wordt denk ik zoals je al zegt, in de agressieve decks gespeeld, ook leuk in gruul.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Leuk artikel. Goede casual review.

Uiteraard met de "zwarte bril" op een paar opmerkingen:
Urborg, Tomb of Yawgmoth is beter dan op het eerste gezicht lijkt. Een kleur splashen in je verder mono zwarte deck doet minder pijn nu. Alleen jammer dat het ding legendary is.

Ik mis Extirpate. Die kaart lijkt me ook in multiplayer speelbaar. Zeker in een deck met cunning wish.

Het is in ieder geval duidelijk dat Damnation de kaart van deze set is. Fantastisch dat ze weer eens besloten hebben een goede zwarte boardsweeper te maken. Jammer dat er geen zwarte disenchant bij zit ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Extirpate

B

Instant

Split second (As long as this spell is on the stack, players can’t play spells or activated abilities that aren’t mana abilities.)

Choose target card in a graveyard other than a basic land. Search its owner’s graveyard, hand, and library for all cards with the same name as that card and remove them from the game. Then that player shuffles his or her library.


Ik kan me voorstellen dat deze kaart nuttig is wanneer je veel combo decks tegen komt in je multiplayer groep. Ik zou zelf alleen niet graag gebruik maken van een kaart die zo erg gefocussed op 1 aspect van zulke decks. Ik zou dan veel eerder voor iets als Jester's cap gaan als ik dan toch een kaart tegen combo's zou spelen omdat die niet gelimiteerd is in wat hij uit het deck kan halen.

De kaart is wel beter speelbaar met een wish en goed te overwegen als 1 van de antwoorden in het board.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie