Winkels vergelijking

In dit forum vind je artikelen die geschreven zijn door onze leden.

Moderators: Dragonheart, Admins & Moderators

Bij welke winkel koop jij?

Nedermagic
9
19%
Cardexchange
2
4%
Vesho
3
6%
Anders, namelijk...
33
70%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

laatst een paar boxen daar gehaald omdat zij het duichtst in de buurt waren en het goedkoopst, dat ging voor mij ook goed. Maar die haalde ik daar ook een beetje omdat aan boxen niet bijzonder veel te verprutsen is, zie een paar posts terug waar manamaze.com ongeveer de helft van een bestelling verkeerd deed.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Okay, ja dat is vervelend. Maar goed als je het persoonlijk ophaalt dan kan er weinig fout gaan met je bestelling. Hij moest de kaarten nog wel bij elkaar zoeken toen ik op afspraak binnenkwam, maar dat vond ik niet zo erg.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik las in deze thread ook over Gilles Tuinman. Die zit echt al heel lang in het wereldje, maar ik begreep van Frits uit de Gamekeeper dat hij er onlangs mee is opgehouden.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klopt, heb het bericht langs zien komen op marktplaats. Zelfs zijn summer ornithopter werd aangeboden.

Btw, we hebben een knop waarmee je eerdere berichten kunt wijzigen, 2 posts na elkaar is niet echt nodig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Nou, ik heb nu echt op heel veel verschillende sites gekeken. De ene site is zeker goedkoper dan de ander, maar het loont om op iedere site te kijken, want zelfs die ene dure site kan toch een kaartje een stuk goedkoper aanbieden dan de andere sites.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

magic united is echt goedkoper dan iedereen, dies echt cheap alleen heeft meestal aardig wat goeie kaarten niet
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

heb zaterdag kaarten gekocht bij dragonbreath.nl en dinsdag binnen gekregen, kaarten zien er goed uit en heb een extra nightmare bij gekregen en een foil swamp landje. Had dit besteld

1x nightmare
2x sol ring
4x nekrataal

dus ik ben weer happy :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Oh, dat zijn echt wel leuke throws! :)
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

aardig wat kaarten besteld bij DragonBreath onder andere Fastbond, mishra's factory, metal worker, Birds of paradise.

zag er goed uit en kreeg een extra mishra's factory en Control magic :) Super winkel blijf denk bij deze hangen.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ook wat bij dragon breath besteld zoals in ander topic aangegeven. Had een foil forest en een verdant force als throws. Snelle levering en ook nog goedkoop dus bevalt idd.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

magic united is volgens mij wel het goedkoopste wat ik ben tegen gekomen alleen dragonbreath heeft way more kaarten :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

in totaal was magic united duurder voor mij. Maar de ene kaart was bij de een goedkoper en de ander bij de ander. De verschillen waren helaas te klein om het op te splitsen en twee keer verzenden te coveren.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik heb de laatste tijd aardig wat besteld. Jammergenoeg is er ook wel één en ander fout gegaan, maar daardoor kan ik ook wel wat zeggen over de klantvriendelijkheid en service van de betreffende winkel.

Bazaar of Magic

http://www.bazaarofmagic.nl/index.php?ref=2223

(De bovenstaande link is tevens mijn persoonlijke referentie link. Ik ben geen enkele wijze verbonden met Bazaar of Magic, maar ik zeg het er toch maar even bij.)

Uiterlijk Website: 8,5
Gebruik Website : 8,5

Persoonlijk vind ik de site van Bazaar of Magic er erg goed uit zien. De site is ook prettig in gebruik. Het enige wat jammer is, is dat je niet op letter kan zoeken in een serie. Dus als je niet de exacte spelling van een kaart weet moet je wat meerdere pagina's door browsen. Ze hebben ook een forum bij Bazaar of Magic, maar die is nog niet erg actief. Je kan ook een persoonlijke pagina aanmaken om te ruilen.

Prijzen: 7,5
Voorraad: 7,5

Bazaar of Magic hanteert doorgaans gangbare prijzen, en zit vaak zelfs wat lager dan andere grote webwinkels. Ze hebben een redelijk grote voorraad kaarten. En volgens mij wordt de voorraad van oudere kaarten ook wel met enige regelmaat geüpdate.

Klantvriendelijkheid/service: 9,0

Promoties: 8,5

Ik heb ooit een probleempje gehad met een bestelling. Er ging wat mis met een actie-code. Ze hebben dit echter uitstekend opgelost. Ik kreeg zelfs nog wat leuke extra throws bij mijn bestelling. Ze hebben een persoonlijke benadering die mij erg aanstaat, en doen duidelijk aan klantenbinding. Niet zelden krijg je bij je bestelling ook throws. Je kunt dan bv. denken aan kaarten uit Unglued of Unhinged. Voorts zijn er met
grote regelmaat extra actie's, zoals gratis verzending of allerlei kortingen.

Totaalcijfer: 8+



Manamaze

http://www.manamaze.com/nl/index_html?

Uiterlijk website:7,5
Gebruik website:9,0


De website is ietwat sober, maar wel uitermate functioneel. Je kan alles selecteren op kleur, land, alfabetisch enz. Erg prettig in gebruik.

Prijzen:7,0
Voorraad: 8,0


De eigenaar van Manamaze, Sven Dijt, speelt zelf regelmatig toernooien. Dat merk je dus ook aan de prijzen. Manamaze speelt handig in op de actualiteit
met de kaartprijzen. Een kaart als Regal Force werd plots erg populair in toernooien, en waar je deze kaart op menig site nog voor 1,50 kon vinden, betaal je er bij Manamaze 6 euro voor. Dat is echter maar het halve verhaal. Veel kaarten die populair zijn bij casual spelers, maar niet per se bij toernooien zijn vaak juist weer wat goedkoper bij Manamaze zoals Dragon Broodmother. Gemiddeld genomen is Manamaze wel wat goedkoper dan Nedermagic.

Klantvriendelijkheid/Service:8,0
Promoties: -

Omdat Manamaze bij mij om de hoek zit, haal ik mijn bestellingen dan meestal persoonlijk op. Je moet dan even een afspraak maken, maar hij is daar erg flexibel in. Een kort gezellig praatje hoort er meestal ook wel bij. Ik heb wel eens meegemaakt dat hij een kaart toch niet meer in voorraad had, maar dat is het dan ook wel. Voorzover ik weet doet Manamaze niet aan promoties.

Totaal cijfer: 7,9


Eltee's Lair

http://eltees-lair.nl/index.html

Uiterlijk website: 7,5
Gebruik website: 6,7

Uitermate sfeervolle website, maar vergeet niet die openingspagina dicht te doen, want anders word je blijvend achtervolgd door een gure wind (probeer maar eens ;)). Omdat er slechts sprake is van een beperkt assortiment moet je meestal gewoon het lijstje in de betreffende serie afgaan om te kijken welke kaarten beschikbaar zijn. Je kan wel de naam van de kaart intoetsen en dan ben je er zo, maar als je niet de exacte naam weet, is het wat lastiger.

Prijzen: 8,0
Voorraad: 5,0

Als je goed zoekt kan je zeker wat goedkope pareltjes vinden. Reguliere kaarten zijn meestal ook wat goedkoper, alleen bekende sterke kaarten zijn vaak net zo geprijsd als bij de concurrenten. De prijzen van de boostersboxen en boosters zijn daarentegen erg laag. De voorraad is echter wel beperkt van losse kaarten.

Klantvriendelijkheid/Service: 5,5
Promoties: -

Lastig verhaal. Ik heb bij mijn eerste bestelling dus 3 Ajani's besteld. Dit duurde vrij lang, terwijl
op hun pagina staat dat de kaarten direct na betaling worden verstuurd. In de praktijk bleken ze deze Ajani's niet meer te hebben. Ze hebben toen bij een andere leverancier deze Ajani's alsnog ingekocht. Omdat zij nogal lage prijzen voor de Ajani hanteerden, hebben ze hier waarschijnlijk verlies opgemaakt.

Dat ze de Ajani's alsnog hebben geleverd vind ik topservice. Ik had een dergelijk probleem bij een andere webwinkel, en die leverde ze dan simpelweg niet, waarop ik mijn geld terugkreeg. Wat ik op zich ook geen ramp vind. Echter kreeg ik geen antwoord op mijn mail waarom het langer duurde. Achteraf bleek waarom.

Bij een tweede bestelling kreeg ik een licht beschadigde kaart (excellent) toegestuurd. Ze wilde deze niet vervangen, omdat ze al zoveel moeite hadden gedaan voor de Ajani's (waar ik tot op dat moment nog niet van op de hoogte was) en ik die zo goedkoop had gekregen. Het mailtje was ook niet echt heel vriendelijk, al kwam mijn mailtje waarschijnlijk ook wat zakelijk over. Tja, ik begrijp hun standpunt wel, maar het komt allemaal niet zo professioneel over. Omdat ze de moeite hebben gedaan voor die Ajani's geef ik ze toch nog een 5,5.

Totaal cijfer: 6,5
Luck never gives, it only lends
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

ik heb dragonbreath ook aangeraden gekregen van een vriend. ik heb tot nu toe 1keer besteld bij manamaze, beviel opzich goed.

hij had 5 dure rares, een aantal wat goedkopere en in totaal 15 goedkopere commons en uncommons gekocht. zijn throws waren een foil blablabla hatchling, en rafiq of the many! :O & i was like soooo jealous! :cry:

hij heeft er nu wel een leuk deck omheen gebouwd, met 12 of meer 1/1 en 2/2 exalted beestjes. maar daar is alsnog wel makkelijk onderuit te komen met een kaart als batwing brume.
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy

ik zie bij die lair helemaal geen magic? Zie ik nou iets over het hoofd?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie