Winkels vergelijking

In dit forum vind je artikelen die geschreven zijn door onze leden.

Moderators: Dragonheart, Admins & Moderators

Bij welke winkel koop jij?

Nedermagic
9
19%
Cardexchange
2
4%
Vesho
3
6%
Anders, namelijk...
33
70%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Dat is geen winkel.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Valentijn »

pi schreef:Dat is geen winkel.
En dat is ook goed te merken aan het aantal keren dat je geen kaarten ontvangt, beschadigde kaarten of kaarten in een andere taal (zonder dit van te voren aan te geven)..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Ik heb inderdaad van anderen gehoor dat ze ook die ervaring hadden. Zelf ben ik nog weg gebleven van daar kopen. Er zijn vast ook goede verkopers bij, maar dat is moeilijk in te schatten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Winkels vergelijking

Bericht door ixo »

ik gebruik magiccardmarket zelf ook, en heb nog niet die problemen mee gemaakt, en neej tis geen winkel.

ze hebben wel policies die dit soort situaties oplossen, maar het garandeert je niks. in het geval dat het niet wordt opgelost verliest de verkoper zijn recht op de site en wordt verwijdert als verkoop account.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Demonics »

Tijd voor een nieuwe? Zijn veel nieuwe bijgekomen en sommigen zijn weer weg.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Ja, heb ik wel eens over zitten denken, maar er zijn er behoorlijk veel. Ik ben bekend met zo'n 20 Nederlandse webshops, waarvan ik zeker 10-15 wel eens gebruik om kaarten te halen. Zelfs als ik me beperk tot in mijn ogen de belangrijkere kom ik nog aan een stuk of 8. Om tot een beoordeling te kunnen komen die enigzins eerlijk is ten opzichte van de shop zal ik er meerdere bestellingen moeten doen. Dat zullen al snel een stuk of 20-25 bestellingen zijn.

Wat misschien zou werken is wanneer iemand een template zou maken voor shop reviews van gebruikers en dat mensen dan hun eigen reviews naar diegene toesturen. Die persoon verzamelt ze dan en houdt een topic er over up-to-date. Ik stel me zo voor dat het het handigst zou zijn om een Excel template te hebben die dan ingestuurd wordt en geladen wordt in een groter excel spreadsheet die dan de inhoud van het topic met de juiste waardes per shop genereerd. Dit zal ook wel aardig tijd kosten om op te zetten, maar, het kan dan wel makkelijker up-to-date gehouden worden. Een alternatief is dat iemand een website bouwt waar dit gedaan wordt en de beoordeling op de website ingevuld kan worden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Demonics »

20? :S Ik ken er maar 5-10 maximaal lol... Misschien dat iedereen in een bepaalde topic zijn eigen ervaringen kan posten kwa shops?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Jibz »

Is dat niet zo'n beetje wat er in dit topic gebeurt? xD
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Ik ken een hele hoop kleinere. Ideaal om nog snel kaarten van te kopen voor ze stijgen.

Het wordt al snel onoverzichtelijk in een topic, belangrijkste is dat iemand het bij houdt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Demonics »

Mjah, hier mijn recente ervaringen met magic webshops:

Nedermagic
-Toch de bekendste ruil- en verkoopsite van Nederland. Ik ruil dan ook het meeste hier. Ik heb onlangs 2 bestellingen geplaatst. Snel geleverd en goed verpakt. Soms niet alle kaarten supermint (er wordt veel aan inruil gedaan), maar verder goeie service. Ook heeft Michiel volgens mij de grootste voorraad. Hij werkt nog aan iDeal dus dat wordt nog makkelijker winkelen in de toekomst.

Bazaarofmagic
-Ook hier 2 bestellingen geplaatst en vlotte verzending. Een oblivion ring was niet van de gewenste kwaliteit en die waarde kreeg ik vergoed. Snelle reacties ook. Ze hebben iDeal dus dat is extra handig. Prijzen in het algemeen redelijk geprijsd.

Magicunited
-Over het algemeen hebben ze iets meer goedkopere kaarten dan andere webshops. Interface vind ik zelf niet zo handig, je moet de complete naam bijvoorbeeld intikken (bijv Mana Drain/Mana, Mana D werkt niet). Ook is er nog geen Ideal dus dat ook jammer. Kaarten zijn van goede kwaliteit. Bestellingen mogen nog ietsje sneller geleverd worden, verder goed.

Magiccers
-Aangezien ze veel kaarten het goedkoopst leveren van Bazaar/Nedermagic/MagicUnited, dus ook hier 2 bestellingen gedaan. Snelle verzending ook. Alleen jammer dat ze teveel kaarten proppen in zon sealzakje. Had toch dat het wat randjes beschadigde. Niet erg, maar ik vond het toch niet fijn. Beter was het geweest om over 2 of 3 sealzakjes te verdelen. Verder wel tevreden. Voorraad is toch wel beperkter dan de andere sites.

Er is niet echt 1 de beste of goedkoopste. Het blijft toch zoeken waar ze het op voorraad hebben en dan vergelijken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Dat is inderdaad heel irritant die zakjes, meer shops doen dat. Ik knip ze altijd maar open ipv de kaarten er uit wurmen om het tenminste maar niet nog erger te maken. Ik denk dat ik persoonlijk wat eerder klaag dan jij. Ik zou het zeker niet accepteren als de verpakking de kaarten beschadigt.

Er zijn niet voor niks 10-15 shops waar ik wel eens van koop en even zo veel in het buitenland. Uiteindelijk is het voor mij toch vaak vergelijken waar ik mijn kaarten het goedkoopste krijg. Ik zoek dan wel vaak zeldzame kaarten, waarbij in NL Nedermagic de enige is met een vrij grote kans ze te hebben (en ook daar hebben ze ze nog wel eens niet).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gerv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 13, 2012 6:02 pm

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Gerv »

Leuke review, helaas is Vesho er niet meer waarom zijn ze gestopt? Djinn's Pure Magic was ook een vrij goedkope, low stock online shop

Naast CE & NM, GameForce, zijn er andere winkels met inkooplijsten?
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Winkels vergelijking

Bericht door Demonics »

volgens mij zijn vesho en djinn er allebei mee gestopt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winkels vergelijking

Bericht door pi »

Ik heb wel eens later nog naar de rekening van Vesho over gemaakt voor een andere winkel, dus ik vermoed dat ze een doorstart gemaakt hebben. Ik denk Dragonbreath, maar dat was lang geleden.

Ik weet geen andere winkels met inkoopslijsten. Honoreert cardexchange hun lijst? 50 voor Mirri's Guile...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
eowyn
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 2:08 am

Re: Winkels vergelijking

Bericht door eowyn »

probeer altijd wel wat groter in te kopen.

het nadeel hiervan is dat je een groot aantal commens en uncommens te veel hebt.
rare's en foils kun je nog wel kwijt als je te veel hebt.

de booster display die ik had gekocht zat veel in maar ook de communs en uncommens.

koop eigenlijk bij verschillende waar het goedkoper is en met booster displays

groetjes eowyn
Plaats reactie