Set Review: New Phyrexia (Rood en groen)

In dit forum vind je artikelen die geschreven zijn door onze leden.

Moderators: Dragonheart, Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Set Review: New Phyrexia (Rood en groen)

Bericht door Dragonheart »

Heyho,

Vandaag ben ik van plan wat te vertellen over de volgende Magic: The Gathering set. De naam van deze set is New Phyrexia. Op dit moment is die niet in de winkel te verkrijgen. De informatie die ik hiervoor gebruik, komt van een zogenaamde spoiler (http://www.gatheringmagic.com/magic-the ... -spoilers/). Helaas kan ik niet garanderen dat deze helemaal foutloos is. Voor iedereen die graag verrast wil worden tijdens de prerelease: stop met lezen!

Ik ga de kaarten in de eerste plaats raten voor constructed. Later zal ik kijken of ik ook limited kan toevoegen. In het geval van constructed beperkt ik mij tot de volgende formaten: Block constructed, Standard en in mindere mate Extended. Voor het raten gebruik ik hetzelfde systeem als Conley Woods. Dat ziet er als volgt uit:

5 : Dit zijn simpelweg fantastische kaarten. Ze zijn in meerdere formaten goed. Het betreft hier vaak door iedereen gewilde rares zoals Tarmogoyf en Umezawa's Jitte. Dit cijfer wordt niet makkelijk weggegeven.

4: Deze kaarten duiken eigenlijk altijd op in decks van de betreffende kleur. Ze worden echter niet in alle formaten gespeeld. Het betreft hier kaarten als Bloodbraid Elf en Baneslayer Angel.

3: De kaarten in deze kategorie vormen de ruggegraat van Standard. Ze zijn vaak beperkt tot een bepaald archetype. Denk aan kaarten als Makeshift Mannequin of Mind Spring.

2: Deze kaarten zijn wat meer beperkt in hun gebruik. Ze duiken op in sideboards of als onderdeel van een combodeck. Dit zijn kaarten zoals Pyromancer's Ascension of Acidic Slime.

1: Dit zijn de onspeelbare kaarten. Heel af en toe duikt een kaart uit deze groep op om een zeer specifieke rol te spelen. One with Nothing is hier een voorbeeld van.

Dan nu de kaarten.

Act of Aggression (3PRPR)
Unc.
Instant
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Gain control of target creature an opponent controls until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn.
Whit Brachna
78/175

Als dit gewoon een Threaten was geweest, zou ik nu zeggen dat deze kaart sideboard materiaal is. Dit is echter een instant. Dat is wereld van verschil. Natuurlijk zijn dikke beesten beter dan ieniemienies. Act is om die reden waarschijnlijk beter in jongere formaten.

Constructed: 3

Artillerize (3R)
Com.
Instant
As an additional cost to cast Artillerize, sacrifice an artifact or creature.
Artillerize deals 5 damage to target creature or player.
Johann Bodin
79/175

De manacost zit hier in de weg. De hele deal wordt eigenlijk pas interessant indien je iets kunt offeren dat een extra effect geeft. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan een artifact dat je een kaart laat trekken wanneer die naar je grafbak gaat.

Constructed: 2.

Bludgeon Brawl (2R)
Rare
Enchantment
Each noncreature, non-Equipment artifact is an Equipment with equip X and Equipped creature gets +X/+0, where X is that artifact’s converted mana cost.
Kev Walker
80/175

Dit heb ik eerst een paar keer gelezen. Om te kijken of ik iets mis. Dus ik betaal 3 mana. Ik speel uiteraard wat artifacts die door de Brawl "beter" gemaakt worden. Dan heb ik beesten nodig om al dat equipment op te leggen. De kosten die ik daarvoor moet betalen zijn laag bij artifacts met een lage manacost. De bonus is in dat geval eveneens laag. Het lijkt me duidelijk hoe dit zit bij dure artifacts. Moving on.

Constructed: 1.

Chancellor of the Forge (4RRR)
Rare
Creature – Giant
If Chancellor of the Forge is in your opening hand at the beginning of the game, you may reveal it. If you do, put a 1/1 red Goblin creature token with haste onto the battlefield at the beginning of the first upkeep step of the game.
When Chancellor of the Forge enters the battlefield under your control, you may put X 1/1 red Goblin creature tokens with haste onto the battlefield, where X is the number of creatures you control.
5/5
Chippy
81/175

Ik weet het niet. Misschien probeer ik iets te zien wat er niet is. Het is een Goblin die in het spel komt. Dit wil misschien wel zeggen dat met deze kaart, een bepaald deck vol met groene mannetjes een stuk beter wordt. Met Koth kan dit ding in ieder geval in beurt 5 er liggen. Maar... De Chancellor heeft zelf geen haste. Dus vraag ik me toch weer af: wil je niet liever een Titan?

Constructed: 2.

Fallen Ferromancer (3R)
Unc.
Creature – Human Shaman
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
1R, T : Fallen Ferromancer deals 1 damage to target creature or player.
1/1
David Rapoza
82/175

Vier mana voor een 1/1? Ook nog eens mana betalen om zijn ability te gebruiken? Zelfs met infect is dit wel erg mager. Rood is een onwaarschijnlijke kleur voor een infect-deck.

Constructed: 1.

Flameborn Viron (4RR)
Com.
Creature – Insect
6/4
Svetlin Velinov
83/175

Jippie! Rood heeft een Crawwurm.

Constructed: 1.

Furnace Scamp (R)
Com.
Creature – Beast
Whenever Furnace Scamp deals combat damage to a player, you may sacrifice it. If you do, Furnace Scamp deals 3 damage to that player.
1/1
Karl Kopinski
84/175

Zelfs als je tegenstander removal heeft, is dit geen slechte deal. Jammer dat zo ongeveer ieder ander beest dat gespeeld wordt groter is dan dit geval. Misschien, heel misschien in een burn-deck.

Constructed: 2.

Geosurge (RRRR)
Unc.
Sorcery
Add RRRRRRR to your mana pool. Spend this mana only to cast artifact or
creature spells.
Igor Kieryluk
85/175

Nu nog iets verzinnen om met die mana te doen. Ik denk dat iemand wel iets gaat verzinnen om met deze kaart te doen. Vaag combo-deck of zo. De manacost doet vermoeden dat je op het moment dat je dit kunt spelen, liever een Koth hebt.

Constructed: 2.

Gut Shot (PR)
Unc.
Instant
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Gut Shot deals 1 damage to target creature or player.
Greg Staples
86/175

De hoeveelheid damage die je hiermee mag doen, is zeer gering. Geen mana betalen mag indien je ervoor kiest om 2 levens te ruilen voor 1 damage.

Constructed: 1.

Invader Parasite (3RR)
Rare
Creature – Horror
Imprint – When Invader Parasite enters the battlefield, exile target land.
Whenever a land with the same name enters the battlefield under an opponent’s control, Infecting Parasite deals 2 damage to that player.
3/2
Volkan Baga
87/175

Geen idee waarom dit zeldzaam moet zijn. Het effect is aardig, maar de kosten zijn dit niet. Voor minder mana zou dit een sterk effect zijn. Landdestructie is niet in grote hoeveelheden aanwezig onder de speelbare kaarten. Dit allemaal samen maakt deze kaart redelijk onspeelbaar.

Constructed: 1.

Moltensteel Dragon (4PRPR)
Rare
Artifact Creature – Dragon
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Flying
PR : Moltensteel Dragon gets +1/+0 until end of turn.
4/4
James Ryman
88/175

Dit beest kan er eerder liggen indien je wat levens investeert. Dan kun je levens min of meer in damage omzetten. Maar: het is een artifact. Dit maakt de hele onderneming een beetje meer riskant. Ik denk eigenlijk niet dat dit beest veel gespeeld gaat worden. Zelfs voor 4 mana zijn er een hoop kaarten die ik beter vind dan dit. Wie weet...

Constructed: 2.

Ogre Menial (3R)
Com.
Creature – Ogre
Infect
R : Ogre Menial gets +1/+0 until
end of turn.
0/4
David Rapoza
89/175

Dit beest is een grap. Het is wel duidelijk dat rood niet de kleur gaat worden voor infect.

Constructed: 1.

Priest of Urabrask (2R)
Unc.
Creature – Human Cleric
When Priest of Urabrask enters the battlefield, add RRR to your mana pool.
2/1
Kev Walker
90/175

Dit beest is dus eigenlijk gratis. Ik zie niet in waarom ik dit zou willen hebben. Zelfs niet wanneer het gratis is.

Constructed: 1.

Rage Extractor (4PR)
Unc.
Artifact
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Whenever you cast a spell with φ in its mana cost, Rage Extractor deals damage equal to that spell’s converted mana cost to target creature or player.
Raymond Swanland
91/175

Ik betwijfel dat er voldoende kaarten zijn die met phyrexian mana betaald moeten worden. In ieder geval niet voldoende die echt iets doen. Helaas is dit bovendien een artifact dat zonder enige hulp helemaal niks doet.

Constructed: 1.

Razor Swine (2R)
Com.
Creature – Boar
First strike
Infect
2/1
Dave Allsop
92/175

First Strike is extra lekker op een beest met infect. Toch is 3 mana voor een 2/1 niet de standaard. Ja, een virtuele 4 aan de voorkant. Helaas verandert dat niks voor de achterkant.

Constructed: 1.

Ruthless Invasion (3PR)
Com.
Sorcery
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Nonartifact creatures can’t block this turn.
Svetlin Velinov
93/175

Voor deze manacost had hier een bonus bij gemogen. Nu krijgen we een restrictie.

Constructed: 1.

Scrapyard Salvo (1RR)
Com.
Sorcery
Scrapyard Salvo deals damage to target player equal to the number of artifact cards in your graveyard.
Austin Hsu
94/175

In deze snelheid en dan uitsluitend op spelers. Je moet er eerst nog een hoop artifacts voor in je grafbak hebben. Het lijkt erop dat rood er in deze set bijzonder slecht vanaf gaat komen.

Constructed: 1.

Slag Fiend (R)
Rare
Creature – Construct
Slag Fiend’s power and toughness are equal to the number of all artifact cards in graveyards.
*/*
Mike Bierek
95/175

Een zeer bescheiden manacost voor een beestje dat de potentie heeft om lekker dik te worden. De afmeting van het beest is in dit geval afhankelijk van beide grafbakken. Iets beter dan de vorige kaart.

Constructed: 2.

Slash Panther (4PR)
Com.
(PR can be paid with either R or 2 life.)
Haste
4/2
Matt Stewart
96/175

Oh hou op. Iemand daar haat rood.

Constructed: 1.

Tormenter Exarch (3R)
Unc.
Creature – Cleric
When Tormentor Exarch enters the battlefield, choose one – Target creature gets +2/+0 until end of turn; or target creature gets -0/-2 until end of turn.
2/2
Brad Rigney
97/175

Een beest stuk maken en daarbij een beest overhouden klinkt niet slecht. Vergelijk dit eens met een Skinrender. Klopt, een beetje meer gekleurde mana in het geval van de laatste. Maar daarvoor een dikker beest en het vermogen om dikkere beesten stuk te krijgen.

Constructed: 2.

Urabrask the Hidden (3RR)
Myth.
Legendary Creature – Praetor
Creatures you control have haste.
Creatures your opponents control enter the battlefield tapped.
4/4
Brad Rigney
98/175

Dankzij de abilities heeft Urabrask haste. Dat maakt hem speelbaar. Je kunt je afvragen of zijn effect nog sterk genoeg is in die fase van het spel. Het gebrek aan evasion maakt hem zeker niet beter.

Constructed: 2.

Victorious Destruction (4R)
Com.
Sorcery
Destroy target artifact or land. Its controller loses 1 life.
Jung Park
99/175

Een Pillage voor 5 mana? Haat...

Constructed: 1.

Volt Charge (2R)
Com.
Instant
Volt Charge deals 3 damage to target creature or player. Proliferate.
Jana Schirmer & Johannes Voss
100/175

Deze kaart heeft in ieder geval een groot deel van de eigenschappen van een goede burnspell. Instant. Check. Voldoende damage. Check. Spelers en beesten. Check. Tenslotte Proliferate om de kosten te rechtvaardigen. Het klopt gewoon.

Constructed: 3.

Vulshok Refugee (1RR)
Unc.
Creature – Human Warrior
Protection from red
3/2
Wayne Reynolds
101/175

Deze kaart is goed wanneer iedereen rood speelt. Minder rood betekent dat deze kaart niet de moeite waard is. In het sideboard voor de mirror? Kan ik me iets bij voorstellen.

Constructed: 2.

Whipflare (1R)
Unc.
Sorcery
Whipflare deals 2 damage to each nonartifact creature.
Johann Bodin
102/175

Maindeck zie ik hoe dan ook niet gebeuren. Misschien in het sideboard van een artifact-deck. Ok, dat was wat ver gezocht.

Constructed: 1.

Beast Within (2G)
Unc.
Instant
Destroy target permanent. Its controller puts a 3/3 green Beast creature token onto the battlefield.
Dave Allsop
103/175

Natuurlijk heb ik me afgevraagd of het 3/3tje dat je aan de tegenstander geeft, echt een probleem is. Helaas heb ik geen eenduidig antwoord. Het klinkt niet geniaal om beesten kado te doen. Aan de andere kant heb je hier wel een instant Vindicate. In een kleur die bijna nooit de beschikking heeft over kaarten zoals dit. Dat is bovendien dezelfde kleur die meer dan eens beschikt over beesten die een 3/3 makkelijk aan kunnen. Je zou bijvoorbeeld Wellsprings kunnen spelen. Dan zou je in de beurt van je tegenstander dit artifact kunnen slopen voor een instant-blockbeest. Wat moet ik zeggen? Ik vind deze kaart fantastisch.

Constructed: 4.

Birthing Pod (3PG)
Rare
Artifact
(You may pay PG with G or 2 life.)
1PG ,T: Sacrifice a creature: Search your library for a creature with converted mana cost equal to 1 plus the sacrificed creature’s converted mana cost, put that creature onto the battlefield, then shuffle your library. Play this ability only when you could cast a sorcery.
Daarken
104/175

Dit lijkt mij een sterk effect. Optimaal is het gebruik van beesten met abilities die triggeren bij aankomst en/of vertrek. Het is zaak om te zorgen dat bij het kiezen van de beesten geen enkele manacost wordt overgeslagen. Gelukkig is activatie alleen op sorcery-speed mogelijk. Dat zal ervoor zorgen dat dit artifact niet in ieder deck met beesten gespeeld gaat worden.

Constructed: 3.

Brutalizer Exarch (5G)
Unc.
Creature – Cleric
When Brutalizer Exarch enters the battlefield, choose one – Search your library for a creature card, reveal it, then shuffle your library and put that card on top of it; or put target noncreature permanent on the bottom of its owner’s library.
3/3
Mark Zug
105/175

Zes mana is iets teveel voor een Hill Giant met een gunstig effect. Het is een oplossing voor planeswalkers. Misschien dat de Exarch daarom eens mee mag in een sideboard.

Constructed: 2.

Chancellor of the Tangle (4GGG)
Rare
Creature – Beast
You may reveal this card from your opening hand. If you do, at the beginning of your first main phase, add G to your mana pool.
Vigilance, reach
6/7
Steve Prescott
106/175

Het is jammer dat dit effect vast zit aan een irrelevant beest. Misschien dat er decks zijn die ontzettend graag in de eerste beurt een beest spelen dat 2 mana kost. Ik kan me voorstellen dat dit speelbaar is met Fauna Shaman. Die komt dan eerder en je hebt iets om weg te gooien. Het probleem is dat je niet altijd een shaman hebt.

Constructed: 2.

Corrosive Gale (XPG)
Unc.
Sorcery
(PG can be paid with either G or 2 life.)
Corrosive Gale deals X damage to each creature with flying.
Dan Scott
107/175

Geen damage aan spelers. Onspeelbaar.

Constructed: 1.

Death-Hood Cobra (1G)
Com.
Creature – Snake
1G: Death-Hood Cobra gains reach until end of turn. (It can block creatures with flying.)
1G: Death-Hood Cobra gains deathtouch until end of turn. (Any amount of damage it deals to a creature is enough to destroy it.)
2/2
Jason Felix
108/175

Ja. Een Grizzly Bear met abiltities die je misschien ooit in een verre toekomst zou kunnen gebruiken.

Constructed: 1.

Fresh Meat (3G)
Rare
Instant
Put a 3/3 green Beast creature token onto the battlefield for each creature put into your graveyard from the battlefield this turn.
Dave Allsop
109/175

Als beveiliging tegen boardsweepers is dit ongeschikt. Zoveel mana ga je echt niet beurt na beurt open houden. Stel nu dat je zelf een hele berg aan beesten de grafbak in laat gaan, bijvoorbeel Eldrazi Spawn tokens, dan is de kans van slagen groter. Op deze manier kun je een tegenstander onverwacht met een groot leger aanvallen. Dat er weinig decks zullen zijn die dit voor elkaar krijgen is jammer maar helaas voor deze kaart.

Constructed: 2.

Glissa’s Scorn (1G)
Com.
Instant
Destroy target artifact. Its controller loses 1 life.
Nils Hamm
110/175

Een upgrade van Shatter. Ondanks de grote hoeveelheid artifacts die in de laatste 3 sets erbij gekomen zijn, ga je decks krijgen die er geen spelen. Om dan een kaart als deze te spelen is jammer en onnodig. Voor het sideboard lijken er meerdere alternatieven te zijn die er beter uit zien. De toekomst van deze kaart ziet er niet rooskleurig uit.

Constructed: 1.

Glistener Elf (G)
Com.
Creature – Elf Warrior
Infect
1/1
Steve Argyle
111/175

Dat dit een elf is, maakt volgens mij niet zoveel uit. Dat het zowat de enige zinnige 1-drop is voor een infect-deck, maakt deze kaart interessant. Het is onmogelijk om groen infect te spelen en niet dit beest.

Constructed: 3.

Greenhilt Trainee (3G)
Unc.
Creature – Elf Warrior
T: Target creature gets +4/+4 until end of turn. Activate this ability only if Greenhilt Trainee’s power is 4 or greater.
2/3
Chris Rahn
112/175

De groene tegenhanger van Bloodshot Trainee. Nu met nog minder relevant effect. Voor dezelfde restrictie en manacost. Zwak en conditioneel. Geen goede combinatie.

Constructed: 1.

Leeching Bite (1G)
Com.
Instant
Target creature gets +1/+1 until end of turn. Another target creature gets -1/-1 until end of turn.
Cos Koniotis
113/175

Groene creatureremoval is zeldzaam. Dat betekent niet dat je iedere vorm hiervan met open armen moet ontvangen. Met het gedeelte erbij dat oppompt, is het effect nog steeds gering.

Constructed: 1.

Maul Splicer (6G)
Com.
Creature – Artificer Human
When Maul Splicer enters the battlefield, put two 3/3 colorless Golem artifact creature tokens onto the battlefield.
Golem creatures you control have trample.
1/1
Jason Chan
114/175

Het is leuk dat je meteen 3 beesten krijgt. Helaas is 7 power voor 7 mana in groen niet bijzonder efficient. Je moet van goede huize komen, wil je meedoen met de grote 6 mana jongens.

Constucted: 1.

Melira, Sylvok Outcast (1G)
Rare
Legendary Creature – Scout Human
You can’t get poison counters.
Creatures you control can’t have -1/-1 counters placed on them.
Creatures your opponents control lose infect.
2/2
Min Yum
115/175

De nieuwste haatbeer. In block zijn dit duidelijk zeer sterke abilities. Daar buiten is infect geen serieuze dreiging. Misschien eentje als target voor Fauna Shaman of Green Sun's Zenith, maar daar zal het wel bij blijven. De verwachtingen voor block zijn in dit geval zwaar gewogen.

Constructed: 3.

Mutagenic Growth (PG)
Com.
Instant
(PG can be paid with either G or 2 life)
Target creature gets +2/+2 until end of turn.
Dave Kendall
116/175

Het verrassingselement is het belangrijkste pluspunt van deze kaart. Infect helpt hier ook een handje. In dat geval krijgt een beest een virtuele +4/+2. Het is de vraag of pompeffecten goed genoeg gaan zijn om serieus gespeeld te worden in gangbare constructed formaten.

Constructed: 2.

Mycosynth Fiend (2G)
Unc.
Creature – Horror
Mycosynth Fiend gets +1/+1 for each poison counter your opponents have.
2/2
Kev Walker
117/175

Dit lijkt me een instinker. Het effect ziet er goed uit. Bij nader inzien is het ontbreken van infect echter een behoorlijk nadeel. Daarmee verdwijnt het uitzicht op speelbaarheid.

Constructed: 1.

Noxious Reveal (PG)
Unc.
Instant
(PG can be paid with either Gor 2 life.)
Put target card from a graveyard on top of its owner’s library.
Matt Stewart
118/175

Nooit de moeite waadr. Dit is eigenlijk altijd kaartnadeel. Ik kan me niet voorstellen dat er een kaart is die je zo graag terug wil hebben.

Constructed: 1.

Phyrexian Swarmlord (4GG)
Rare
Creature – Insect Horror
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
At the beginning of your upkeep, put a 1/1 green Insect creature token with infect onto the battlefield for each poison counter your opponents have.
4/4
Svetlin Velinov
119/175

Een typische "win meer"-kaart. Om goed te werken moet je tegenstander eerst genoeg poisoncounters krijgen. Dan moet het beest de beurt van je tegenstander overleven. Er gaat iets mis indien je van plan bent om 6-mana kaarten zoals dit te gaan spelen in je infectdeck.

Constructed: 1.

Rotted Hystrix (4G)
Com.
Creature – Beast
3/6
Dave Allsop
120/175

Een beest dat verder niks kan, is niet heel bijzonder. Zeker niet indien je maar 3 power krijgt voor 5 mana. Dan weet je zeker dat er binnen groen betere dingen te vinden zijn.

Constructed: 1.

Spinebiter (4GG)
Unc.
Creature – Beast
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
You may have Spinebiter assign its combat damage as though it weren’t blocked.
3/4
Jaime Lyons
121/175

We zijn in de "duur en dus onspeelbaar" sectie beland. Eens kijken. Haast zeker 3 poisoncounters. Maar die kosten weer. Dat moet toch echt beter.

Constructed: 1.

Thundering Tanadon (4PGPG)
Com.
Artifact Creature – Beast
(PG can be paid with either G or 2 life.)
Trample
5/4
Dan Scott
122/175

Kun je je voorstellen dat ik niet eens naar de volgende kaart had gekeken?

Constructed: 1.

Triumph of the Hordes (2GG)
Unc.
Sorcery
Until end of turn, creatures you control get +1/+1 and gain trample and infect.
Izzy
123/175

Een merkwaardige kaart. Het pompeffect is zo gemaakt dat deze kaart ongeschikt is voor een infectdeck. Je zou dit dus spelen in een groen deck dat geen infect beesten speelt. Dan nog vind ik de powerboost matig. Het zou me verbazen als dit ding gespeeld gaat worden.

Constructed: 1.

Viridian Betrayers (1GG)
Com.
Creature – Elf Warrior
Viridian Betrayers has infect as long as an opponent is poisoned.
3/1
Karl Kopinski
124/175

Soms wel infect, soms niet infect. Niet echt betrouwbaar. Bovendien weer die 1 aan de achterkant. Dat dit beest virtueel 6 power kan hebben, interesseert me niet.

Constructed: 1.

Viridian Harvest (G)
Com.
Enchantment – Aura
Enchant artifact
When enchanted artifact is put into a graveyard, you gain 6 life.
Johann Bodin
125/175

Kaartnadeel. Eigenlijk alleen bruikbaar tegen burndecks. Na ja, bruikbaar. Een conditionele kaart die een zeer beperkt effect heeft. Gelukkig krijgt ook groen een hoop troep in deze set.

Constructed: 1.

Vital Splicer (3G)
Unc.
Creature – Human Artificer
When Vital Splicer enters the battlefield, put a 3/3 colorless Golem artifact creature token onto the battlefield.
1: Regenerate target Golem you control.
1/1
Daarken
126/175

Ik weet niet precies wat ik van deze kaart moet vinden. Hij is redelijk efficient. Ook in groen is er voldoende competitie voor het 4-slot. Die vergelijking valt zelden ten gunste van de Splicer uit.

Constructed: 2.

Vorinclex, Voice of Hunger (6GG)
Myth.
Legendary Creature – Praetor
Trample
Whenever you tap a land for mana, add one mana to your mana pool of any type that land produced.
Whenever an opponent taps a land for mana, that land doesn’t untap during its controller’s next untap step.
7/6
Karl Kopinski
127/175

Lekker zieke abilities op een veel te duur beest. Tegen de tijd dat je dit ding kunt spelen, heb je weinig meer aan de abilities. Dan denk ik al snel aan reanimatie. Dat is niet is wat in de besproken formaten een goede opties is. Nog niet.

Constructed: 1.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie