Kaarten versturen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Kaarten versturen

Bericht door Grolsch G. »

Hoi,

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat gebruikelijk is wat betreft het verpakken van kaarten die je verstuurd.

Zelf stop ik ze in een ultra-pro hoesje, die ik tussen een dubbelgevouwen (boomerang)kaart doe. Deze kaart sluit ik vervolgens met plakband af.

Het geheel in een van te voren geadresseerde (anders druk je misschien met je pen op de kaarten) envelop....

Maar hoe versturen jullie ze?

(P.s. misschien past dit topic beter in de trading corner, maar daar mag je maar 1 topic openen... moderators?)
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

hangt er vanaf, als het niet bijster dure kaarten zijn, dan inderdaad gewoon in thinsleeves tussen een kartonnetje (wel ff op de envelop schrijven "Niet vouwen AUB"). Als het wat meer kaarten zijn, of wat duurderen, dan verstuur ik ze in een diskette-enveloppe, zie zijn zelf al wat steviger (wel wat duurder met verzenden).
Gebruikersavatar
placebo
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 4:44 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door placebo »

Heej,

Omdat mijn hobby ook modelvliegen is en ik nog wat balsahout over heb, verpak ik de kaarten meestal (na zoon hoesje) tussen twee plankjes balsa.

Patrick
You know it's coming when you hear the distant thunder. You know where it's been when you see the path of broken trees.
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

The Quizmaster schreef:hangt er vanaf, als het niet bijster dure kaarten zijn, dan inderdaad gewoon in thinsleeves tussen een kartonnetje (wel ff op de envelop schrijven "Niet vouwen AUB"). Als het wat meer kaarten zijn, of wat duurderen, dan verstuur ik ze in een diskette-enveloppe, zie zijn zelf al wat steviger (wel wat duurder met verzenden).
dat niet vouwen kun je er wel opzetten, maar dat helpt geen ene reet!

alle enveloppen gaan door een hele grote gecomputeriseerde sorteer machine en die kan echt niet lezen of er opstaat niet vouwen.

999 van de 1000 postbodes vouwen enveloppen niet, maar dat komt niet doordat je erop schrijft "niet vouwen"
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik prop zoveel mogelijk van de kaarten bij mekaar in deckprotectors, daar doe ik karton omheen, werk de boel af met plakband en hou zo een pakketje over dat zeer moeilijk buigbaar is. Zelfs toen het een keer mis ging met de post en de envelope open scheurde en zo, kwamen mijn kaarten nog onbeschadigd aan.

Nou ben ik erg fanatiek wat inpakken betreft, maar sommige mensen maken zich er wel heel makkelijk van af, alleen een a4-tje er omheen vouwen of zelfs helemaal niks is echt niet genoeg!

BTW, het adres zou je toch ook op de envelope kunnen schrijven voor je de kaarten er in doet?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Dat is precies wat ik zei: van te voren adresseren.... :roll:
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Kaarten die ik via ebay koop komen altijd in zo'n hardplastic sleeve. Die gebruik ik dan weer om te versturen.

En anders tussen twee stukken karton. Met plakband dichtplakken en dan een paar velletjes wc papier er omheen.

En idd voor versturen adresseren want ik heb wel eens een kaart opgestuuurd gekregen waar de penafdrukken stonden ingegraveerd
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

simpelste manier (kost wel enige moeite hoor! :P )

1) ga naar de supermarkt en neem een kartonnen doos mee
2) knip thuis stuk uit ter grootte van een envelop (iets kleiner zodat het erin past!
3) stop de kaart(en) in sleeves en plak het vast

als je echt goed wilt doen, er zijn van die harde dikke plastic sleeves
stop die in zon diskette envelop
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je je er toch mee gaat bemoeien Demonics, ik gebruikte wel genoeg plakband he? :D

(http://refs.magictraders.com/pi.html)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Ultra-pro sleeve tussen twee boomerangkaartjes werkt voor mij altijd uitstekend
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

koop je plakband bij makro in pakketten ofzo :twisted:
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

kom op ey.
allemaal niet zo goed he.
volgens mij is toch wel het beste (ik d8 ook t duurste, maarja wat wil je alst duure kaarte zijn) de kaart in n sleeve en dan versturen in n bubbeltjes envulop of de kaart in n sleeve en dan wikkelen in bubbletjes plastic.

:D :D :D
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

daar moet je dan minstens nog aangetekend versturen bij doen als je het echt goed wil doen. Maar helemaal speciale envelopes aanschaffen vind ik persoonlijk wat overdreven, kaarten die die moeite waard zijn zou ik toch niet aan de post toevertrouwen, maar dan zou ik gewoon de deal in persoon afhandelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

Aangetekend versturen kost d8 ik maar 50 cent ofzo. Dus het is nog altijd de beste optie.

8) 8) 8)
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dat kost meer iets in de richting van 5 euro...
Plaats reactie