nieuwe database

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Is de nieuwe database even goed als de oude?

de nieuwe is slechter
1
7%
de nieuwe is even goed
4
29%
de nieuwe is beter
9
64%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

nieuwe database

Bericht door David »

Omdat Stephen D'Angelo gestopt is met zijn lijst te updaten en mijn database daarop gebaseerd was heb ik nu een nieuwe database gemaakt. De nieuwe database is gebaseerd op oracle, checklist en spoilers van wizards. Hij bevat ook artist en flavortext en is te vinden op

http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/new

Hij is nu ook xhtml 1.1 valid dus geen frames, ik hoop dat dat niet storend is.
Graag commentaar voordat ik de oude database vervang.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik kan niet zeggen dat ik alles gelijk onder mekaar erg handig vind, op de naam drukken die je hebben wil vind ik een stuk handiger.

Verder ziet ie er netjes uit.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik vind de nieuwe wel beter. Even wennen maar ik denk dat als ik het eenmaal doorheb ik de nieuwe makkelijker vind. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik vindt dit wel mooi. Alleen een scheiding tussen de zoektermen en de resultaten zou mooi zijn. Dus dat alleen de resultaten te scrollen zijn. En mss een iets kleiner font (of ligt dat aan mijn instellingen?)
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

collectocrat schreef:Ik vindt dit wel mooi. Alleen een scheiding tussen de zoektermen en de resultaten zou mooi zijn. Dus dat alleen de resultaten te scrollen zijn.
Met frames dus, maar dan is het niet meer xhtml1.1 compliant. Helpt het als ik het linkje naar de top van de pagina weer terug zet?
collectocrat schreef: En mss een iets kleiner font (of ligt dat aan mijn instellingen?)
Weet ik niet, ik vind het wel prettig zo maar je kunt het natuurlijk zelf aanpassen in je instellingen.

bedankt voor het commentaar,
David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

David schreef:
collectocrat schreef:Ik vindt dit wel mooi. Alleen een scheiding tussen de zoektermen en de resultaten zou mooi zijn. Dus dat alleen de resultaten te scrollen zijn.
Met frames dus, maar dan is het niet meer xhtml1.1 compliant. Helpt het als ik het linkje naar de top van de pagina weer terug zet?
Is het niet mogelijk met tabellen te werken want frames sucken. Ik gebruik dat soort linkjes zelden maar het is wel handig om die er bij te plaatsen.
David schreef:
collectocrat schreef: En mss een iets kleiner font (of ligt dat aan mijn instellingen?)
Weet ik niet, ik vind het wel prettig zo maar je kunt het natuurlijk zelf aanpassen in je instellingen.

David
Ik kan het aanpassen maar dan zijn de letters op ander pagina's weer te klein. Ik zou de letters toch iets kleiner nemen, dan passen er meer resultaten op de pagina en hoeft er minder gescrolt te worden. Hoef je ook geen frames te gebruiken.

Nog een puntje. Je geeft de resultaten een kleur mee afhankelijk van de kleur van de kaart. Zwart lijkt echter wel heel erg veel op artefact.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:
collectocrat schreef:Ik vindt dit wel mooi. Alleen een scheiding tussen de zoektermen en de resultaten zou mooi zijn. Dus dat alleen de resultaten te scrollen zijn.
Met frames dus, maar dan is het niet meer xhtml1.1 compliant. Helpt het als ik het linkje naar de top van de pagina weer terug zet?
Als ik me niet vergis moet je dat toch ook met boxes kunnen? Een box links voor de zoektermen en een box rechts waarin je het rsultaat toont? Als de inhoud te groot is voor een box kun je die zo instellen dat ie gaat scrollen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

collectocrat schreef:Is het niet mogelijk met tabellen te werken want frames sucken.
Volgens mij kun je het met tabellen niet zo maken dat je er ook in kunt scrollen.
collectocrat schreef:Ik kan het aanpassen maar dan zijn de letters op ander pagina's weer te klein. Ik zou de letters toch iets kleiner nemen, dan passen er meer resultaten op de pagina en hoeft er minder gescrolt te worden. Hoef je ook geen frames te gebruiken.
Ik heb even gekeken maar ik zeg nergens dat het font groter moet zijn dan standaard. Dus ik denk echt dat het aan je instellingen of aan die andere pagina's ligt. Let wel op dat de resultaten in een monospace font staan, misschien kun je de grootte daarvan apart instellen?
collectocrat schreef:Nog een puntje. Je geeft de resultaten een kleur mee afhankelijk van de kleur van de kaart. Zwart lijkt echter wel heel erg veel op artefact.
Als ik het nog donkerder maak is de tekst niet meer leesbaar, of denk je dat ik de tekst dan maar wit moet maken?
[edit] Ik heb hem nog iets donkerder gemaakt, en de letters zwart ipv donkergrijs zoals bij de rest. Is dat beter? [/edit]
pi schreef: Als ik me niet vergis moet je dat toch ook met boxes kunnen? Een box links voor de zoektermen en een box rechts waarin je het rsultaat toont? Als de inhoud te groot is voor een box kun je die zo instellen dat ie gaat scrollen.
Ik kan er zo snel niets over vinden. Heb je een voorbeeld?

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

David schreef:
collectocrat schreef:Nog een puntje. Je geeft de resultaten een kleur mee afhankelijk van de kleur van de kaart. Zwart lijkt echter wel heel erg veel op artefact.
Als ik het nog donkerder maak is de tekst niet meer leesbaar, of denk je dat ik de tekst dan maar wit moet maken?
David
Ik zou dat wel doen, de beschrijvingen zijn meestal niet te lang dus je hoeft niet hele lappen witte tekst op zwart te lezen. Ik denk dat het aspect dat je in 1 oogopslag ziet welke kleur een kaart is belangrijker is dan de iets minder prettige leesbaarheid van witte letters op een donkere achtergrond
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb hem nog iets donkerder gemaakt, en de letters zwart ipv donkergrijs zoals bij de rest. Is dat beter?
Wit op zwart vond ik toch niet zo mooi. En de (blauwe) link werd ook weer onleesbaar dus ik probeer eerst dit even voordat ik dat ook weer ga aanpassen.

En nog een tip: kijk of je in je browser een minimum fontsize kunt instellen zodat die andere pagina's niet te klein worden. Mijn browser (firefox) kan dat iig.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

David schreef:Ik heb hem nog iets donkerder gemaakt, en de letters zwart ipv donkergrijs zoals bij de rest. Is dat beter?
Wit op zwart vond ik toch niet zo mooi. En de (blauwe) link werd ook weer onleesbaar dus ik probeer eerst dit even voordat ik dat ook weer ga aanpassen.
Zo is het ook prima het verschil tussen zwart en artefact is duidelijk, en daar gaat het om.
David schreef:En nog een tip: kijk of je in je browser een minimum fontsize kunt instellen zodat die andere pagina's niet te klein worden. Mijn browser (firefox) kan dat iig.
ik heb het niet kunnen vinden, vluchtig gezocht hoor (maar op zich is het wel te doen zo)

Nog ff en vraagje. Ik neem aan dat wanneer ik op de link druk dat bij de extra informatie ook oracle texts komen
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

collectocrat schreef:Nog ff en vraagje. Ik neem aan dat wanneer ik op de link druk dat bij de extra informatie ook oracle texts komen
Probeer maar (ik weet ook niet waarom ie op het moment zo traag is). In principe komt daar alles wat ik over de kaart in mijn database heb staan dus ook de oracle text en binnenkort ook weer de motl-waarde.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik weet het niet. Is dit wat? Een nadeel vind ik in ieder geval de mijn scorllwheel het niet meer doet.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind een lijstje namen een stuk duidelijker, over het algemeen weet ik ongeveer wat ik zoek en dan is het niet handig om eerst een zooi kaarten langs te moeten gaan voordat je bij de juiste bent. Zoals het nu zit maakt volgens mij ook weinig uit voor het scrollen.

BTW, mijn scrollwheel kan er wel nog steeds mee overweg.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie