Roermond: Starter heeft hulp nodig!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
broro
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 3:38 pm
Locatie: Roermond

Roermond: Starter heeft hulp nodig!

Bericht door broro »

Hoi allemaal,

Ik heb door de jaren heen al vaker Magic cards en start sets gekocht, maar nooit fatsoenlijk leren spelen. De step-by-step sets gaan dan ook niet zo heel diep in op de materie, er blijven nog te veel vragen over.

Is er iemand in de buurt van Roermond die zin heeft om eens samen te spelen?

Alvast bedankt!

Robert Broen (34 jaar)
Herten, Limburg
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in de buurt van Roermond zit ik niet echt ben ik bang. Net als de meesten waarschijnlijk.

Wel zou je eventuele vragen hier kunnen stellen en dan leggen we je graag uit hoe iets werkt.

mazzel

pi

p.s. de mail functie van het forum heeft op het moment even kuren, reken hier nog even niet op.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
broro
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 3:38 pm
Locatie: Roermond

Bericht door broro »

Bedankt voor de snelle en opbouwende reactie!

Ik heb dus inmiddels een paar kaarten 100+; dus dat zou genoeg moeten zijn om twee decks op te bouwen voor een vriendschappelijk spelletje. De kaarten zijn echter verzameld over de laatste 10 jaar (of langer).

Kan ik al mijn kaarten samen gebruiken? (Afgezien dat sommige combinaties niet veel zin hebben)
Oude en nieuwe door elkaar?

Ik zie de potentie van het spel, maar door mijn onervarenheid is het moeilijk met een niet ingewijde te gaan beginnen.

Die nieuwe startset in een grote doos, is dat wat?
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

Kan ik al mijn kaarten samen gebruiken?
Voor vriendschappelijke potjes wel. Je hebt een hele zooi toernooi gerichte lijsten maar laat die voorlopig maar voor wat ze zijn en have fun.

Ik woon helaas niet in de buurt van Roermond (ongeveer 1 uur en 3 kwartier met OV). Dus voor regelmatig wat potjes kan ik je niet helpen. Speluitleg geven zou eventueel wel een keer kunnen in een vakantieperiode ofzo als je daar intresse in hebt.

Overigens is Roermond niet zo erg klein toch? Daar hebben ze toch vast wel van die stripwinkels waar een paar tafels staan om wat games te doen? Vraag eens of ze daar ook wel eens magic-spelers hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Venlo is "in de buurt" van Roermond ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

http://www.djinn.nl/

Deze winkel zit in Weert. Ik denk dat dat het dichtstbij is voor u.

Of anders Eindhoven ind e gameforce http://www.gfmailorder.nl/
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

broro schreef:Ik heb dus inmiddels een paar kaarten 100+; dus dat zou genoeg moeten zijn om twee decks op te bouwen voor een vriendschappelijk spelletje.
Heel veel is dit niet, aangezien decks uit minimaal 60 kaarten moeten bestaan, wel moet dit genoeg zijn om een groot deel (zo niet alles) van het spel uit te leggen.
broro schreef:Kan ik al mijn kaarten samen gebruiken? (Afgezien dat sommige combinaties niet veel zin hebben)
Oude en nieuwe door elkaar?
Dit zou op een tournooi een probleem kunnen zijn, maar voor vriendschappelijke potjes praktisch nooit. Je zou kaarten kunnen hebben die iets met ante doen (dat staat dan op de kaart) of misschien falling star/chaos orb, je hebt kans dat mensen niet tegen deze kaarten willen spelen omdat ze "gebanned" zijn (dat is niet toegestaan op een tournooi, deze zijn op geen enkel tournooi toegestaan).
broro schreef:Ik zie de potentie van het spel, maar door mijn onervarenheid is het moeilijk met een niet ingewijde te gaan beginnen.
Heeft de winkel waar je je kaarten haalt niet toevallig een prikbord waarop je kunt vragen om iemand die het spel uit wil leggen, of weten de verkopers niet toevallig iemand?
broro schreef:Die nieuwe startset in een grote doos, is dat wat?
Ik heb het niet zo op startsets omdat er eigenlijk hoogst zelden goeie kaarten in zitten. Als je al ergens een startset hebt met uitleg er in dan heb je denk ik meer aan losse pakjes van 9th edition dan de startset.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Sommige mensen hier spelen vaak online met behulp van Magic Workstation. Misschien kun je tegen hun een aantal potjes spelen om de basics onder de knie te krijgen?
Gebruikersavatar
broro
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 3:38 pm
Locatie: Roermond

Bericht door broro »

Alvast bedankt voor de tips!
Plaats reactie