regenerate

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

regenerate

Bericht door Uranday »

Hoi,

Ik had een vraagje, als ik een creature heb 2/2 en een tegenspeler speelt een -3-3 until end of turn, kan een regenerate hem dan nog redden? Ik weet dat het met -1-1 counters niet werkt....

Patrick
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het werkt niet bij een power kleiner dan 0. Dat is het geval hier.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm dat vraag ik me eigenlijk ook af, als je door een -*/-* until end of turn de graveyard in gaat kan je hem toch regeneraten omdat het effect weg gaat als de kaart uit het spel gaat? of blijft die echt hangen tot einde van de beurt (en je hem niet meer kunt regeneraten)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Saint schreef: kan je hem toch regeneraten omdat het effect weg gaat als de kaart uit het spel gaat?
Door hem te regeneraten, voorkom je juist dat ie uit het spel gaat... Het effect blijft er dus altijd op zitten, evenals enchantments e.d. (anders zouden die ook weggaan).
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Wat Quizmaster zegt: Als een creature regenerate, voorkom je dat hij dood gaat.

Hij gaat dus niet eerst naar je graveyard om daarna weer terug te komen. Hij blijft gewoon in het spel.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dacht ik al dus het -3/-3 effect (bijvoorbeeld) blijft dan ook hangen dus is hij weer dood kun je hem weer regeneraten tot een soort eindeloze loop maar hij blijft gewoon dood ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Bericht door Uranday »

Dat dacht ik dus ook, echter als je deze regel leest dan raak ik een beetje in de war....

501.5a If the effect of a resolving spell or ability regenerates a permanent, it creates a replacement effect that protects the permanent the next time it would be destroyed this turn. In this case, “Regenerate [permanent]” means “The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage from it and tap it. If it’s an attacking or blocking creature, remove it from combat.”
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat verwart je dan?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Bericht door Uranday »

nou aan de ene kant blijft die -X-X until end of turn, aan de andere kant remove all damage bij de regenerate...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

-x/-x is dan ook geen damage. Het maakt de toughness 0 of minder en dat blijft tot het eind van de beurt. Hierdoor kom je in de problemen wanneer state based effects gechecked worden.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

-X/-X is geen damage. Dat is gewoon simpelweg de power/toughness verlagen.

Even een voorbeeldje: Als een 2/2 creature 2 schade krijgt, gaat hij dood, maar dat wil niet zeggen dat zijn toughness 0 is geworden. Maar krijgt een creature minstens zo veel damage als de waarde van zijn toughness, dan is dat lethal (dodelijk).

Krijgt een 2/2 creature -2/-2, dan wordt zijn toughness daadwerkelijk nul. En dan is een state-based effect dat creatures met toughness nul linea recta naar de graveyard gaan. Eventuele abilities die iets doen als een creature schade krijgt, triggeren nu dus vanzelfsprekend ook niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heel simpel uitgelegd: creature is tot het einde van de beurt 0/0 dus je kunt hem blijven regeneraten want dit is geen damage maar meer een soort -1/-1 counters die tijdelijk op je creature zitten.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Maak het nog ff verwarrender voor hem... :x

Het zijn dus géén counters. Als je dat woord gebruikt, raak je weer in de war met regels die over counters gaan.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

lol oeps sorry jah ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen het is iets dat in elk geval vast staat voor tot het einde van de beurt :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Saint schreef:Dacht ik al dus het -3/-3 effect (bijvoorbeeld) blijft dan ook hangen dus is hij weer dood kun je hem weer regeneraten tot een soort eindeloze loop maar hij blijft gewoon dood ^_^
Zelfs dat is niet waar. Toughness kleiner dan of gelijk aan 0 veroorzaakt geen destruction. Je kunt dus zelfs niet 1 keer regeneraten. Hier maakt dat niet uit omdat 1 keer regeneraten toch niet zou helpen maar het is belangrijk om te weten dat destruction slechts 1 van de manieren is waarom iets naar de graveyard kan gaan en dat regenerate alleen werkt bij destruction.
pi schreef:het werkt niet bij een power kleiner dan 0. Dat is het geval hier.
pi bedoelt toughness en kleiner dan of gelijk aan 0 ;).
Plaats reactie