Marktplaats m. hermans

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Marktplaats m. hermans

Bericht door skystormer »

Aan de eventuele lezer: zie de reacties voor je conclusies trekt over m. hermans. pi

Pas op voor handel met deze persoon.
Deze persoon bied 1000 kaarten elke keer aan, aangevend dat in de verzameling commons, uncommons en rares zitten en plaatst een foto.

Hoewel hij niet veel vraagt levert hij:

Niets wat op de foto zichtbaar is.
Zijn de rares onbruikbaar en/of zwaar beschadigd.

Dus pas op.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Marktplaats m. hermans

Bericht door HarryL »

Ik heb een paar week geleden zaken gedaan met deze persoon, ik heb za. 2000 kaarten ontvangen.
Kaarten zien er allemaal goed uit.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Marktplaats m. hermans

Bericht door pi »

Hij is neem ik aan een opkoper van verzamelingen en kan me voorstellen dat hij steeds dezelfde foto's gebruikt bij de doorverkoop van de restanten. De definitie van "zijn in goede staat" kan erg verschillen van persoon tot persoon en waarschijnlijk rekent hij daarvoor vrij ruim. Ik weet niet wat je met onbruikbaar bedoelt, maar als je het er over hebt dat het zelden bruikbare kaarten zoals mudhole of one with nothing zijn dan kun je hem dat moeilijk aanrekenen, hij voldoet aan zijn beschrijving zolang het rares zijn en zolang er minstens 2 in zitten.

Je moet vooral niet meer van zo'n advertentie verwachten dan er in staat. Het enige wat zeker is, is dat er meerdere commons, uncommons en rares in zitten en het totaal 1000 kaarten zal zijn waarvoor te verdedigen is dat ze in goede staat verkeren. Als ik je beschrijving zo lees zou het best kunnen dat de set kaarten die je gekocht hebt hier aan voldoet. Je zou hem mogelijk aan kunnen rekenen dat zijn beschrijving niet duidelijk genoeg is, maar, reken jezelf in dat geval ook aan da je niet genoeg vragen hebt gesteld.

Persoonlijk zou ik aanbiedingen als deze mijden als de pest: over het algemeen wordt er ongeveer 2 cent per kaart gevraagd voor wat rond de 0.5 cent per kaart waard is (je moet er namelijk vanuit gaan dat het allemaal bulk is). Alleen wanneer de informatie veel uitgebreider is en de prijs lager is zou ik het proberen. Overigens is m. hermans niet de enige die dit soort setjes aanbiedt, maar er geldt hetzelfde voor de anderen (mogelijk dat sommigen betere kwaliteit leveren dan anderen). Voor mensen die duidelijk langere tijd actief op het forum zijn/blijven doe ik hier een vergelijkbare aanbieding die een stuk goedkoper is voor meer kaarten: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4222.

Zelf verzamelingen overnemen kan nog voordeliger zijn (er is een reden dat deze mensen doen wat ze doen, er zit een leuke winst op), maar je kan ook gemakkelijk te veel betalen als je niet bekend genoeg bent met de waarde (of het gebrek aan) van oudere kaarten. Ik ben altijd bereid mijn mening te geven over de waarde van een potentiele verzameling om over te nemen, over de 1000 kaarten aanbieding van m. hermans had ik je direct kunnen vertellen niet meer dan een tientje uit te geven (en dat zou al vrij veel zijn).

Kun je misschien iets meer bewijs laten zien dat het hier om een "Bad Trader" gaat? Anders ga ik dit verhuizen naar een ander forum. Wat ik zou moeten zien is aan welke delen van zijn beschrijving hij specifiek niet voldaan heeft. Wegens geen verdere reactie is dit topic ondertussen verplaatst.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie