EDH Verzamel hoek

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Sygg is cool :). Vergeet in ieder geval bloodchief ascension niet om een deel van die damage te doen. Verder zou ik kijken voor wat leuke pingers en andere effecten die regelmatig life loss veroorzaken.
EDIT: De andere Sygg, d'oh! Vergeet in jouw geval de changelings niet.

Savra wil natuurlijk graag een paar dredgers, verder zou ik worm harvest eens bewonderen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

pi schreef: Savra wil natuurlijk graag een paar dredgers, verder zou ik worm harvest eens bewonderen.
Het voornaamste probleem waar ik nu mee zit is dat ik nog wat meer kaarten moet vinden die me laten sacrificen, met kaarten die er voordeel uit halen zit het wel goed :D
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Haha ik dacht al, damage?
Zwarte sygg is ook wel leuk, maar denk dat ik witte sygg toch eerder zou doen (<-- racisme)... Changelings, goed idee!

EDIT: is er niet zo'n worm harvest versie van wit/zwart? Dat vindt Teysa leuk.

Een EDH deck heeft zo ongeveer 40 landen right?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

@ Jibz
36-40 met vaak wat mana acceleratie, al ben ik daar zelf niet zo'n fan van: ik speel liever land dat meer doet, zoals een celestial colonnade en dan is het minder erg om er wat meer te spelen. Ook ben ik wel van zo min mogelijk land, er vanuit gegaan dat mijn vaste tegenstanders normaal een speler met mana screw vrij goed met rust laten en het dus redelijk veilig is om een beetje achter te lopen kwa mana. Ik speel dan liever een paar extra kaarten. Resultaat is dat ik meestal rond 38 land speel zonder verdere acceleratie (maar wel met wat landcyclers).

Helaas zie je wienig dat dezelfde kaarten ook in een andere kleurencombinatie gedrukt zijn :P. Maar je kunt natuurlijk op zoek gaan naar andere token makers, mijn Lyzolda deck heeft er een hoop voor zwart, voor wit heb je decree of justice en white sun's zenith bijvoorbeeld.

@ Elvoz
Krovikan horror is zowel best goed in terug komen als saccen. Nether traitor, bloodghast en reassembling skeleton zijn goed in terug komen, sowieso kun jij ook even naar de Lyzolda artikelen kijken wat dat betreft en voor token makers ook wel. Blasting station, reprocess, viscera seer en diabolic intent zijn best ok om een creature aan te saccen. Vergeet niet een skullclamp in je deck te stoppen als je toch die kant op gaat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

pi schreef:@ Elvoz
Krovikan horror is zowel best goed in terug komen als saccen. Nether traitor, bloodghast en reassembling skeleton zijn goed in terug komen, sowieso kun jij ook even naar de Lyzolda artikelen kijken wat dat betreft en voor token makers ook wel. Blasting station, reprocess, viscera seer en diabolic intent zijn best ok om een creature aan te saccen. Vergeet niet een skullclamp in je deck te stoppen als je toch die kant op gaat.
Ah, thx! Die Horror is lekker old-school, die gaat er zeker in! Welke Lyzolda artikelen bedoel je? En is Skullclamp niet wat te overpowered?
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Okay, dan weet ik een beetje waar ik op moet mikken. En dan inderdaad beetje op mn deck afstemmen...Omnath heeft minder landen nodig (want die spaart alles op) bijvoorbeeld.

Hmm ja moet ook goed komen. hoewel zwart en wit natuurlijk het beste zou zijn ;)
Kan je trouwens de gatherer zover krijgen dat hij alleen kaarten laat zien die wit én zwart zijn? Hij geeft me alleen maar wit of zwart of alles wat multicolored is. Terugkom dingen zijn ook wel leuk voor Teysa overigens.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

Jibz schreef:Okay, dan weet ik een beetje waar ik op moet mikken. En dan inderdaad beetje op mn deck afstemmen...Omnath heeft minder landen nodig (want die spaart alles op) bijvoorbeeld.

Hmm ja moet ook goed komen. hoewel zwart en wit natuurlijk het beste zou zijn ;)
Kan je trouwens de gatherer zover krijgen dat hij alleen kaarten laat zien die wit én zwart zijn? Hij geeft me alleen maar wit of zwart of alles wat multicolored is. Terugkom dingen zijn ook wel leuk voor Teysa overigens.
www.magiccards.info bij Advanced search, is beter dan Gatherer! Daar kun je idd instellen dat ie alle kaarten laat zien die wit en zwart zijn.
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

@Elvoz: thanks

@pi: Brion stoutarm Die maakt je zeker ook wel gehaat of niet? :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Brion valt wel mee, je bent uiteindelijk toch aan het smijten met je eigen creatures in plaats van dat je ze komende paar beurten gaat gebruiken om aan te vallen. Ook zijn de kleuren wat liever. Brion speelt zeg maar 'fair', waar Zur een board lock op zoekt (solitary confinement) en wat kaarten om die te beschermen en Jhoira een kaart suspend die de hele wereld opblaast (apocalypse) en een verschrikkelijk creature(kozilek, butcher of truth). Het plan van Brion is gewoon vriendelijker dan het plan van Jhoira of Zur. Overigens heb ik het dan over de sterkste versies van de decks, het is zeker mogelijk om om Jhoira of Zur een lief deck te bouwen, het is alleen niet wat onbekenden gaan verwachten als ze je generaal voor het eerst zien.

Of kijk op manabase.com waar je je eigen query kan bouwen en dus altijd nog meer kan:
http://manabase.com/search.php?q=oracle ... 27#results

Ik gebruik vrijwel nooit gatherer.

Ik zou trouwens Omnath meer land geven omdat ie extra land zoveel beter kan gebruiken. Ik bedoel, elk landje is een gratis giant growth elke 3 beurten. Zou trouwens niet vergeten seedborn muse in zo'n deck te stoppen.

@ Elvoz

In het artikelen forum :P.

http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=4231 - Deel 1
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=4278 - Deel 2
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=4453 - Deel 3

Voor Lyzolda wil ik ook heel veel sacrificen en de hoofdkleur is zwart.

De horror is inderdaad vette oldschool ;), maar gelukkig niet erg duur. Skullclamp is erg goed. Of hij overpowered is, is een beetje afhankelijk van je speelgroep. Ik speelde maandag nog een 1:1 potje tegen het Rhys deck van een andere jongen die er was (ik dacht dat jij ook een keer tegen hem speelde en hij zijn deck liet zien). Die had een hele berg tokens, een hele berg mana en kon vrij veel clampen. Op dat punt is hij overpowered, ja, zeker omdat in zwart/rood er niet gek veel is wat je wil spelen dat daar iets aan gaat doen, maar zodra het een 1:N potje is wordt het al snel een ander verhaal. Bij N tegenstanders worden er N kaarten gepakt ten opzichte van de 1 kaart die jij normaal pakt. Bij 2 tegenstanders pakken zij al 2x zo snel kaarten als jij, skullclamp gebruiken geeft je dan 1 kaart voorsprong, bij 3 ga je gelijk op, bij 4 loop je achter. Natuurlijk ga je nog steeds goed met een clamp en veel fodder, maar al die kaarten die anderen pakken leveren waarschijnlijk snel genoeg een antwoord op.

Eigenlijk moet je gewoon naar je groep kijken en je af vragen of hij te goed is of niet. Voor mijn groep denk ik niet dat hij te sterk is, maar hij zit wel aan de sterke kant van wat ze kunnen handelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door ixo »

ik speel zelf Teysa, orzhov scion en Glissa, the traitor zijn erg leuke generals om te spelen waarvan teysa mijn eerste en sterkere edh is op dit moment.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Ben weer even aan het zoeken naar een generaal, heb van Omnath en Teysa nog steeds een (unfinished) decklist staan, maar die lijken het toch niet te worden...
Ik wil later vast nog wel eens verder gaan met Omnath, maar ik zoek op het moment even naar een andere.

Gisteren weer een run door de legends gemaakt en met 3 nieuwe gekomen die me leuk leken:

Reaper King: Ben altijd wel fan geweest van deze kaart door zn vette naam, art en die geweldige flavor text. Kan alle kleuren gebruiken, maar hoeft niet. Zieke ability, maar maakt die hem niet een grote target? Er zijn tenslotte niet veel Scarecrows. Maarja daar heb je Changelings en Xenograft voor natuurlijk. Het feit dat ie artifact is maakt hem natuurlijk ook een stuk kwetsbaarder, maar biedt me ook weer mogelijkheden hem te beschermen (Darksteel Forge) of hem terug te halen met bijvoorbeeld Scarecrone (De vogelverschrikkers willen hun Koning vast wel even helpen). Denk dat mn grootste probleem (of op 1 na grootste, als het beschermen van de King mn grootste probleem wordt) het stabilizeren van de mana base is, maar denk dat dat met Borderposts, shock & dual landjes, landfetch, keyrunes en/of signet in theorie wel zou moeten lukken. Voor kleuren zou ik dan ook primair voor 2-3 hooguit gaan en verder ook een hoop artifacts spelen (waaronder zo veel mogelijk Scarecrows die het spelen waard zijn natuurlijk). Helaas mogen artifact landen er ook maar 1 keer in natuurlijk, was anders nog leuk geworden met deze meneer: Mycosynth golem (is ie ws alsnog wel). Gedachten over deze badass?


Masako the humorless: Een general met flash lijkt me van zichzelf wel relaxed, jammer dat ze als General haar verassingseffect verliest, maar daar tegenover staat dan weer dat je der in theorie altijd hebt. Kunnen een hoop tap abilities in, zelfs tap abilities die alleen als sorceries gespeeld kunnen worden. Vigilance maakt alles natuurlijk nog leuker, aangezien ik dan kan aanvallen, tappen voor een ability en er ook nog mee blocken. Monocolored, dus minder problemen met het stabilizeren van de mana base, maar ook "minder" mogelijkheden. Het leek mij niet dat deze een grote target op zichzelf schildert, haar power en toughness zijn niet om over naar huis te schrijven, en haar ability is eigenlijk niemand tot last (immers, als ik hem niet had kon ik mn creatures untapped laten voor hetzelfde effect). Lijkt me verder wel heel leuk om te doen.


Rakka Mar: Naam maakte me aan het lachen, lekker simpel, en verder een heel leuk mevrouwtje. Maakt leuke tokens die nog best hard slaan, haste hebben, en het leukste is dat ze lekker blijven liggen aan het eind van de beurt. Haar stats zijn niet de beste, maar haar ability biedt heel leuke mogelijkheden, in de vorm van tribal synergy (Caterwauling Boggart, Incandescent soulstoke, Seething Pathblazer, you get the idea), en gewoon het feit dat het goedkope creatures zijn (come into play/sacrifice/leave play abilities). Het feit dat ze haste heeft geeft je gelijk een token als je der speelt (mits je een rode mana over hebt). Ook zeker het overwegen waard.


Zijn er grote minpunten/kansen die ik over het hoofd zie bij de analyse van deze creatures als generals?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Dat misshcien niet, maar mijn vraag zou zijn, wat zoek je? Waar liggen je prioriteiten? Waar liggen je voorkeuren?

Ik zie niet direct een verband tussen de 3, wel heb ik het idee dat je het meest enthousiast over de King bent? Masako lijkt me als generaal veel van haar voordelen kwijt raken omdat mensen haar aan zien komen. Rakka is geinig, maar mono-rood is niet gemakkelijk, veel mensen zien het als slechtste of een-na-slechtste kleur voor EDH.

Voor de King wil je waarschijnlijk groen als basis nemen zodat je de mana makkelijker goed kunt krijgen. Andere kleuren kiezen om op te focussen is lastig, zwart kan zoeken, blauw kopieren, rood heeft Taurean Mauler (maar niet zo gek veel meer) en wit biedt mass removal en Mirror Entity. Ik denk dat afhankelijk van je keuzes hierin het deck ook meer of minder dreigend wordt. Ik zou in ieder geval van de keuzes zelf sterk naar de King neigen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Dat niet zozeer, maar meer dat ik niet het deck ging bouwen en er dan achterkom dat mijn keuze helemaal niet geschikt zou zijn voor EDH.

Ik zou met de King waarschijnlijk vooral focussen op groen en blauw sws, groen zoals je al zei voor de mana, en blauw omdat die mn scarecrows kan kopieren en ook meer synergy met artifacts heeft (Master Transmuter, Grand Architect) en de al genoemde Xenograft. Ik kan verder nog overwegen een derde kleur toe te voegen. Misschien dat het wit wordt, inderdaad voor de Entity. Maar zwart is ook nog een goede kandidaat. Demon's Herald into Prince of Thralls Ziet er gezellig uit naast de King, maar de herald moet er dan een beetje vanaf hangen hoeveel kans ik heb om rode creatures te hebben liggen. Maar daarvoor kan ik ook altijd nog gebruik maken van dingen als Scuttlemutt.

Ik denk dat ik dan maar eens ga beginnen met een decklist op de stellen rondom de King. Bedankt voor je adviezen!
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Donnie Darko »

Je zou de herald en prince ook kunnen spelen zonder rood, door de king zelf te saccen als rood creature. Als je genoeg acceleratie uit groen haalt (dan speel je groen, zwart en blauw), zou het zonde zijn als je hiervoor alleen nog rood erbij pakt..
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Ja, precies, dat bedoelde ik. De Scarecrows kunnen zelf ook nog rood zijn. zoals de al genoemde Scuttlemutt en eventueel een Scrapbasket. Maar ik kan het me ook veroorloven om er een paar rode creatures in te doen, considering dat ik er wel een paar mountains in doe voor als ik moet zoeken naar Basic Lands. Hoewel wit ook wel weer heel interessant wordt als ik kijk naar Bringer of the White Dawn
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie