EDH Verzamel hoek

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

EDH Verzamel hoek

Bericht door ixo »

Yo,

omdat Pi vroeg of we er een aparte topic van konden maken dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een EDH verzamel topic te hebben.

waar iedereen zijn of haar general in kan proppen met ideën en suggesties.


om zelf te beginnen ik vindt sedris, the traitor king geweldig voedsel om een general van te maken :)
het zelfde geldt voor Skithiryx, the Blight Dragon, een kaart waar je gewoon stil van wordt :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Ik ken meerdere mensen die Sedris geprobeerd hebben en gefaald hebben, hoe verwacht je dat zo'n deck zal gaan werken?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door ixo »

op dit moment heb ik er nog niet serieus voor gezeten, maar de zombies zijn er in overvloedde en zou niet een probleem moeten zijn, je speelt met 3 kleuren dus beetje diversiteit in kaart keuzes is aanwezig.

maar waar hebben ze op gefaalt?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Het probleem met je creatures unearth-en is dat ze verdwijnen. Tuurlijk, ze deden allemaal een laatste 'heroic charge', maar dat was het dan. Iedereen die het probeerde wilde graag zijn graveyard extra misbruiken met het unearth en dat lukte dus 1x en dan was het creature weg. Het is een resources probleem, veel EDH decks hergebruiken kaarten vrij vaak en Sedris werkt dat eigenlijk actief tegen, waardoor utieindelijk de decks die dat wel konden vrij makkelijk wonnen.

Ik ga er dan wel van uit dat je een deck rond hem maakt, natuurlijk kun je een willekeurig deck in die kleuren maken en altijd toegang hebben tot een 5/5 en soms even wat snel in het spel leggen, je hebt alleen in mijn ogen dan geen Sedris deck. Ik denk ook dat Thraximundar of als je mono-zwart wil Balthor the Defiled betere zombie generaals zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Donnie Darko »

Ik zelf heb twee quasi-serieuze EDH decks:
Animar, soul of elements, een mix van +1/+1 counters en abilites, plus wat proliferate.
Urabrask the hidden, uit zichzelf al een kaart die het spel van anderen beinvloed, plus andere kaarten die het spel geheel verstoren en eldrazi's met haste.

Daarnaast heb ik nog Ib Halfheart, Goblin Tactician en Commander Eesha, maar beide decks zijn nog in de originele staat, dus kunnen nog zeer verbeterd worden.

Ondertussen werk ik aan een deck met Thada Adel, Acquisitor waar ik al wat in heb geïnvesteerd. Het word een deck met veel control en artifacts, dat er ook voor zorgt dat de general niet geblocked word.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

Kaarten die het spel verstoren op een vrij random manier vind ik altijd het minst leuk om tegen te spelen. Ik maak altijd plannen voor hoe ik het potje aan ga pakken, hoe ik mijn volgende beurt ga spelen, of ik kaart X nu speel of pas over een paar beurten, etc. Wanneer zo'n verstorend deck in het potje zit heb ik totaal geen lol omdat zulke dingen me onmogelijk worden gemaakt. Ik heb het zelfs zo erg gezien dat decks puur zo probeerden te spelen en dan zelfs geen win condities hadden met op een gegeven moment als resultaat dat we zo'n beetje een uur vast zaten in een potje, helemaal gelockt door een confusion in the ranks zonder dat er voortgang in kwam, totdat de confusion speler zelf maar zijn enchantment sloopte. Ik heb geen probleem met het concept op zich, mits het gebruikt wordt als een strategie om mee te winnen. Op mijn advies voegde de confusion speler de volgende keer wel win condities toe en daarna was het leuker om tegen hem te spelen.

Nou speelde je deck gelukkig niet zo heel veel van die kaarten en was er wel van degenen die je speelde af te komen, dus zie dit alsjeblieft niet als commentaar op jouw deck specifiek, maar meer als iets om mee te nemen als je zou besluiten het deck te verbeteren. Als ik weet dat je zoiets speelt kom je bij mij bovenaan de 'hitlist' te staan (normaal is die lijst aan het begin leeg, of gereserveerd voor mensen die mass land destruction spelen).

Zie ik een voorkeur voor mono-colored decks?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

Ik ben bezig mijn eerste EDH te bouwen rond Skullbriar, The Walking Grave. Weet alleen nog niet wat voor deck ik eromheen ga bouwen. Ik zat te denken aan een Zombie aggro deck, maar dat vond ik toch iets te simpel... nog maar even brainstormen!
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Lolloler »

pi schreef:Kaarten die het spel verstoren op een vrij random manier vind ik altijd het minst leuk om tegen te spelen. Ik maak altijd plannen voor hoe ik het potje aan ga pakken, hoe ik mijn volgende beurt ga spelen, of ik kaart X nu speel of pas over een paar beurten, etc. Wanneer zo'n verstorend deck in het potje zit heb ik totaal geen lol omdat zulke dingen me onmogelijk worden gemaakt.

...
Doel je soms op een bepaald artifact waardoor de turn-order totaal verstoord wordt? :P

Ik ben zelf nu bezig met Skullbriar, the Walking Grave. Lijkt me een erg leuke kaart! Ik doel nu vooral op black control en +1/+1 counters, maar ben nog bezig met een eerste versie samen te stellen. Deze zal ik binnenkort online gooien.

Btw, wat duiken er veel EDH topics op sinds maandag. :P
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Ik ben nog een generaal aan het kiezen. Heb nog een keer de gatherer doorzocht en deze leken we best leuk nom omheen te bouwen.

Jhoira of the Ghitu (heb al gehoord dat die waarschijnlijk niet gewaardeerd wordt door mn medespelers, om begrijpelijke redenen)
Omnath, Locus of Mana Veel mana genereren en opsparen om grote dingen neer te leggen of simpelweg Omnath zelf op te pompen.
Savra, Queen of the Golgari Sacrifice zou Golgari geen problemen mee moeten hebben.
Soraya the Falconer Een tank van vogels bouwen
Sosuke, Son of Seshiro Warriors met allemaal (kind of) deathtouch (ja, ik heb het at end of combat deel gelezen)... paar warrior tokentjes als suicide bombers en de lol kan beginnen.
Sygg, River Guide Heb het wel op merfolk en protection is nooit weg
Teysa, Orzhov Scion Exilen is leuk, vooral als het mij alleen maar tokens kost.
Ghost Council of Orzhova Gaat niet dood zolang ik een creature heb, lifegain/lifeloss richting.
Zur the Enchanter Enchantments zijn leuk.

Zelf zie ik Omnath, Sygg, Teysa en de Ghost Council het meest zitten in de zin van een deck eromheen bouwen. Ik weet echter niet welke kaarten me een #1 target maken en welke minder. Dat is wel iets om te vermijden wat ik zelf moeilijk aan zie komen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Donnie Darko »

@ pi, ik heb confusion er ook inzitten, maar dat ik bijv geen kaarten meer laat trekken maar gewoon in het spel laat brengen, werkt toch zeker wel mee met mijn eldrazi's en de hast van mijn general tegenover de tegenstanders die getapt liggen.
Ik weet niet precies wat confusion echt uitricht, omdat ik die nog niet heb kunnen spelen, maar zoals het nu is lijkt het dat hij eigenlijk in mijn nadeel werkt met mijn dragons en eldrazi's?

@ Jibz, ik heb een Sosuke liggen als je die nog wil hebben... Met lure en provoke is dat natuurlijk ook wel grappig.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

@ Jibz: Het mooie aan die Orzhov legends is dat je de ene als general kunt nemen en die andere alsnog in je deck kunt stoppen... Dan heb je gelijk meerdere generals van dat lijstje in je deck^^

Die queen of the golgari leek me ook een vette general trouwens!
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door pi »

@ Skulbriar
Ik zou in ieder geval tawnos's coffin overwegen om hem te beschermen. Verder wat dingen die hem unblockable maken (riding the dilu horse is de non-budget optie). Misschien kun je er enchantments op gooien die iets met counters doen? Nadeel van hem is dat meteen duidelijk is hoe je wil winnen, namelijk door anderen pijn te doen. Gelukkig begint hij maar klein en kunnen mensen dus makkelijk wat hits nemen.

@ Jibz
Van de genoemden maken Jhoira en Zur je meteen belangrijk target. Omnath ook nog wel een beetje. Savra zal meer aandacht trekken op haar abilities. Ik denk dat de 4 die je noemt allemaal leuk kunnen zijn, wel is de mana van de Ghost Council lastig zonder dure landjes.

@ Donnie Darko
Het effect in onze groep was dat iedereen zo min mogelijk speelt in de angst dingen kwijt te raken, de paar zeer slechte creatures die in het spel kwamen gingen steeds rond tot er een keer een wrath of god effect werd gespeeld. In de praktijk betekende dit dat er zeer weinig gebeurde een uur lang. Inderdaad, als je zelf goede beesten in het spel hebt en de anderen niet dan wil je natuurlijk niet de Confusion spelen en die goede beesten cadeau doen voor domme 1/1-tjes, in de praktijk zullen ze waarschijnlijk steeds gejat worden door anderen en nooit aanvallen.

@ Elvoz
Ik had Savra in een proto deck, erg leuke kaart zelfs als je er niet erg misbruik van kan maken. Zal zeker een leuke generaal vormen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

Bedankt, Pi. Ik denk dat ik dan Sygg ga proberen, want ik mis blauw een beetje (a)... hoewel het een van die andere ook nog kan worden. Denk dat ik inderdaad als ik voor zwart/wit ga voor Teysa ga en de Ghost Council er gewoon in stop.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Elvoz »

Ik ben nu bezig met m'n EDH, Savra wordt het voor mij waarschijnlijk! Vond haar toch echt wel heel gaaf!
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Verzamel hoek

Bericht door Jibz »

You're welcome :D
gaat bij mij echt spannen tussen omnath, sygg en teysa...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie