Het beste

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Het beste

Bericht door Underdog »

Ik vroeg me af of er een deck bestaat in Vintage die nie te kloppen is :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door pi »

Tuurlijk niet.

Dat is simpelweg onmogelijk in magic, voor elke taktiek is er altijd een tegen taktiek die er van wint. Waarom zou je verwachten dat zoiets wel bestaat?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Het beste

Bericht door ixo »

geloof dat het spel anders snel niet meer gespeelt wordt.

decks die erg flexibel zijn meestal erg sterk.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door pi »

In Vintage zou ik zeggen dat de sterkste decks degene zijn die het meeste tempo weten te behalen. Dat is in korte tijd het meest kunnen doen (zowel in de vorm van de kill doen als bescherming van je plannen als de tegenstander tegenwerkt). Dit geldt alleen voor eigenlijk vrijwel elk formaat, maar voor Vintage zit het op elkaar gepropt in minder beurten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Het beste

Bericht door Underdog »

Ik had een tijdje geleden iets gelezen dat Faeries Eigenlijk alles decks aankan
Omdat zo'n deck pas speelt op de tegenstander zijn beurt en zo de controle heeft over elk spel
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Het beste

Bericht door ixo »

fairies kan heel veel met weinig mana, erg flexibel ook, daarom erg sterk maar of het alles aan kan neej. het kan wel veel :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door Dragonheart »

Underdog schreef:Ik had een tijdje geleden iets gelezen dat Faeries Eigenlijk alles decks aankan
Omdat zo'n deck pas speelt op de tegenstander zijn beurt en zo de controle heeft over elk spel
Faeries maakt overal een kans tegen. Dat wil niet zeggen dat Faeries altijd wint.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door pi »

In vintage? Sorry, maar dan overschat je het toch een beetje, in Legacy is het al bij lange na geen tier 1. Faeries werkt toch best een beetje door verschillende kaarten samen in het spel te krijgen en die tijd ga je niet echt krijgen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Het beste

Bericht door Underdog »

Maar is er echt dan niks wat een stapje voor heeft in vintage games ?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door The Quizmaster »

Het hele punt van Vintage is, dat het het oudste formaat in Magic is. Je hebt dus niet alleen de resources van 18 jaar Magic, maar ook de ervaring van 18 jaar Magic.
Hoe stom het ook klinkt, juist doordat alle kaarten mogelijk zijn en het al zo lang bestaat, is Vintage een heel erg gebalanceerd formaat. Wel op de eigen Vintage-manier (je gaat eigenlijk pas 'echt' spelen na boarden, om het even heeeeeel kort door de bocht te stellen) wat inhoudt dat ze allemaal supersnel zijn, maar er is geen deck dat duidelijk de overhand heeft.

Als dat gebeurt, dat 1 deck duidelijk een streepje voor heeft, dan zou iedereen dat spelen. Wat er weer voor zorgt, dat de decks aangepast moeten worden om van zichzelf te kunnen winnen, waardoor andere decks weer sterker worden en dus meer kans maken om te winnen...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door pi »

Voor een gegeven tournooi zijn er decks die een stapje voor hebben. Stel, iedereen speelt op dat tournooi The Quizmaster zijn hypothetische deck, dan is jouw beste keuze het deck wat wint van dat deck. In de praktijk zal nooit iedereen het beste deck spelen (als dat er al is), maar zullen er wel meer decks voorkomen van bepaalde archetypes dan van anderen, niet geheel onmogelijk zou zijn wanneer bv 15% dredge speelt, 10% stax, etc en jij vantevoren een goede inschatting maakt van wat veel gespeeld wordt en een deck kiest dat een goede kans maakt tegen de decks waarvan je verwacht dat ze het meest gespeeld worden. (Dit heet meta-gaming).

Hoezo stel je de vraag eigenlijk?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Het beste

Bericht door Underdog »

Waarom ik die vraag ? :)
Als er zo'n deck bestond zou ik gaan kijken hoe die in elkaar stak enzo :p om een beetje bij te leren
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door pi »

Waarom heb je dan niet even gezocht naar Vintage tournooien en gekeken wat er won? Er zijn zeker betere decks in Vintage en dat lijkt me de logische plek om ze te zoeken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door The Quizmaster »

Als je gewoon iets bij wilt leren over het spel, dan raad ik aan om naar Dredge (het deck) te kijken (Vintage of Legacy, maakt niet superveel uit), en proberen uit te zoeken hoe het deck werkt... is nog best een opgave.

Het meest idiote: Ik heb er zelf mee gespeeld (Vintage-versie) zoals het hoort, maar had toch wel aardig wat moeite om aan een vriend uit te leggen hoe het nu precies werkte (was wel de Legacy-versie)..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het beste

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:In vintage? Sorry, maar dan overschat je het toch een beetje, in Legacy is het al bij lange na geen tier 1. Faeries werkt toch best een beetje door verschillende kaarten samen in het spel te krijgen en die tijd ga je niet echt krijgen.
Helaas zijn ze in eternal formaten een beetje minder precies in deck benamingen. 4 Spellstutter Sprites en het heet al Faeries. Dit betekent eigenlijk ook dat je niet die verschillende kaarten in het spel hoeft te krijgen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie