Goblin deck

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Goblin deck

Bericht door Underdog »

Ik zou een goblin deck willen maken maar ben aant twijfelen of ik er een kleur (zwart) zou aan toevoegen
Iemand tips waarom ik het wel zou doen en waarom niet ?

GRTZ
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Goblin deck

Bericht door Lolloler »

Dit hoort in het deckbuilding gedeelte. Beantwoord dan ook meteen even de standaard vragen zodat we beter kunnen zien wat je kan gaan spelen.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goblin deck

Bericht door pi »

@Lolloler
Of in het spel uitleg gedeelte, of gewoon hier. Een decklist is het niet, ik zou wat meer verwachten voor ik zou vinden dat het daar thuishoort.

@Underdog
Wel omdat je het leuk vindt, niet omdat je het niet leuk vindt. Je geeft nogal weinig input, hoe ziet je deck er uit, wat wil je precies doen met je deck? Maak het ons zo makkelijk mogelijk, dan kunnen we je helpen, maar met dit beetje is het toch wel heel lastig. De verwachting is zeg maar dat je zelf eerst wat moeite doet voor je dat van anderen vraagt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Goblin deck

Bericht door Dragonheart »

Zwart toevoegen is altijd een goed idee. Zwart is een fantastische kleur. Het maakt allicht een rood deck een stuk beter. Doen!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Goblin deck

Bericht door Donnie Darko »

Ik denk dat het er aan ligt wat voor goblins/andere handige kaarten je al bezit die zwart zijn, en/of welke kaarten je er graag in wilt hebben. Zo maar een kleur toevoegen kan leuk zijn, maar over het algemeen begin ik aan een deck met een bepaald idee. Als je dus zelf al wat ideeën hebt, kan je die hier natuurlijk posten, dat maakt het voor ons ook wat makkelijker er op te reageren :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Goblin deck

Bericht door Donnie Darko »

Dubbele post, sorry.
Work is the curse of the drinking class
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Goblin deck

Bericht door Underdog »

Ik heb eigenlijk nooit met Rood gespeeld dus vind ik het moeilijk om perfect te weten of een andere kleur nodig is :) Natuurlijk weet ik wel dat je met rood zo snel mogelijk je tegenstander wilt verslaan , dus compleet voor de aanval kiezen. Maar ik heb wel al verschillende malen TEGEN rode decks gespeeld en kwam tot de conclusie dat ,wanneer ik pariah en Cho-Manno, Revolutionary op het veld heb liggen , rood mij niks meer kan maken ... Ook al heeft het veeeel meer creatures dan mij.
Dus daarom dacht ik om zwart toe te voegen voor de destroy-kaarten of -X-X spells.

Ik heb al een idee welke rode goblin-spells ik wil hebben en hoe ik ze wil gebruiken...
Zo snel mogelijk goblins maken is logisch . Daarom Empty the warrens, dragon fodder en Kuldotha Rebirth (hiervoor heb ik wel artifacts nodig). Maar het zijn allemaal 1/1 creatures dus heb ik een paar kaarten nodig die deze boosten zoals Goblin Chieftain , Bloodmark Mentor en Quest for the Goblin Lord (die 5 counters zullen er snel opliggen denk ik). Caterwauling Boggart zou ik ook op 1 of andere manier willen toepassen maar weet nog niet hoe. Als men tegenstander echt de overhand krijgt en bijna al men creatures kan blocken , kan ik ze allemaal sacreficen met Goblin Sledder voor die ene goblin die niet geblockt is.

20 x Mountain

Empty the warrens x 4
dragon fodder x 4 ofwel Kuldotha Rebirth x 4 (als ik artifacts toevoeg)
Quest for the Goblin Lord x 4
Shattering spree x4
Goblin Grenade x4
Lightning Bolt x4 of Galvanic Blast x4 (als ik artifact toevoeg)

Goblin Chieftain x 4
Bloodmark Mentor x 4
Caterwauling Boggart x 4
Goblin Sledder x 4

Dit is zoals ik het wil als ik alleen Rood speel.
Dus denken jullie dat zwart nodig is of niet ? Hier 2 zwarte goblins (Goblin Deathraiders Mad Auntie ) die leuk zijn en ik eventueel kan toevoegen als het een R/B deck gaat worden

(en moet ik het onderwerp verplaatsen naar Decklists ?)
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Goblin deck

Bericht door skystormer »

Andere kaarten die je kan toevoegen:

Mogg Fanatic Een heel leuk beestje, kan 1 schade aan speler doen en daarna nog een schade door te saccen of een irritante 1/1 opruimen.
Goblin Warchief
Goblin Piledriver (let op dit is een dure kaart)
Goblin King
Goblin War Strike
Goblin Shrine en Goblin Caves Deze zullen vaak wel je snelheid omlaag halen en zijn een risico.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Goblin deck

Bericht door Maccius »

Als je een goblin King speelt dan zou ik ook een bazaar trader spelen. Altijd leuk om iemand die niet met rood speelt een mountain te geven.

Verder zijn er in rood inderdaad niet heel veel oplossingen voor zo'n creature met pariah. Maar ze zijn er wel. Dus ik zou dat niet als reden kiezen om zwart te spelen. Zelf vindt ik deze oplossing (wel duur, al kan je als je goed timed en de ander zich veilig voelt vast winnen door hem alleen even over te nemen.) grab the reins een leuke. Maar ook deze (met knipoog naar zwart) vindt ik erg sterk in een goblin deck. Everlasting Torment Los je ook gelijk het probleem op van heavy lifegaining decks. en er zijn vast nog meer oplossingen.

Dan vraag ik me altijd nog af waarom mensen tokens in een goblin deck spelen. Er zijn veel goedkope golbins die ook nog leuke dingen doen.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Goblin deck

Bericht door skystormer »

inderdaad genoeg leuke goblins.

Liever een Raging Goblin dan een token.
En voor snel goblins erbij te krijgen kun je ook nog altijd:
Goblin Recruiter of Goblin Ringleader spelen. Maar inderdaad wither werkt goed tegen dat preventen.
Rood heeft alleen zeer weinig tegen enchantments. Dat probleem heeft zwart ook.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Goblin deck

Bericht door Donnie Darko »

Voor een snel deck als goblins is een voor de hand liggende oplossing voor de pariah/cho-manno combo natuurlijk leyline of punishment. Die doet bijna hetzelfde als everlasting torment, is wel iets duurder maar met een beetje mazzel krijg je m gratis op het veld. Als je toch zwart wil proberen is fodder launch nog een optie als je in het thema wil blijven.

Zelf vind ik goblin lookout handig in mijn goblin deck
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goblin deck

Bericht door The Quizmaster »

Ik mis Goblin Guide en Goblin Bushwhacker ...

Overigens: de Cho-Manno / Pariah-combo ligt er beurt 5 met wat geluk? De beste oplissing, zeker met Gobbo's is gewoon ervoor zorgen dat je tegenstander beurt 4 dood is :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Goblin deck

Bericht door Underdog »

Is het niet zo dat je met token kaarten sneller een grotere goblin-populatie krijgt ?
En zeer leuke kaartjes trouwens :) Enerzijds heb ik een kleine voorkeur voor Everlasting Torment omdat deze ook nog eens wither heeft .. Anderzijds heb ik idd met een beetje geluk leyline of punishment gratis op het veld liggen .... Men keuze is nog niet volledig gemaakt :)
Mogg Fanatic en Goblin Warchief ga ik er ook insteken in de plaats van een paar token kaarten

Dan zou het er zou uit zien :

20 x Mountain

Quest for the Goblin Lord x 4
leyline of punishment x4
Goblin Grenade x4
Lightning Bolt x4

Goblin Chieftain x 4
Bloodmark Mentor x 4
Goblin Warchief x 4
Goblin Sledder x 4
Mogg Fanatic x4
Goblin Ringleader x4

Ik vind het wel jammer dat ik Empty the warrens eruit moet laten , want dit lijkt me een kaart die mij op een onverwacht moment een massa tokens kan geven

Als ik een zwart deck maak ziet het er ongeveer zo uit :

12 x mountain
8 x Swamp

Goblin Grenade x4
Quest for the Goblin Lord x 4
everlasting torment x4
Fodder launch x 3

Goblin Chieftain x 4
Bloodmark Mentor x 4
Goblin Warchief x 4
Mad Auntie x 2
Goblin Deathraiders x4
Goblin Arsonist x4
Goblin Sledder x 3
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Goblin deck

Bericht door skystormer »

Met goblin Warchief is het ook interessant duurdere goblins te spelen: Denk aan Goblin Goon en deze zijn denk ik nog mijn all-time favourites :P Mogg Flunkies
een andere zeer interessante kaart: Siege-Gang Commander Je kunt kaarten spelen die bonus halen omdat ze goedkoper zijn.

En voor de kill als je die dan nog niet hebt:

Voracious Dragon
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Goblin deck

Bericht door Underdog »

en wat denk je van Clickslither ?
ziet er ook een toffe kaart uit al is het geen goblin
Plaats reactie