kaart tips

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

kaart tips

Bericht door Underdog »

Ik ben de laatste tijd super veel bezig met magic en wil een paar nieuwe decks samenstellen. 1 ervan wil op 3 kaarten afstemmen . Dat zijn Leyline of Singularity , Leyline of Anticipation en Dovescape . Ik heb al ergens gelezen dat Clone,Cryptoplasm, Cemetery Puca en Quicksilver Gargantuan zeer goed zouden zijn. Heeft iemand tips waarmee ik verder kan werken of andere tips die beter zijn.

Andere kaarten waaraan ik had gedacht zijn:
Hunted Phantasm ,Whiplash Trap , Hunted Horror en Hero's Demise
Of als ik echt overweeg met veel kleuren te spelen kan ik Hunted Troll en Hunted Dragon ook toevoegen
,
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: kaart tips

Bericht door Dragonheart »

What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: kaart tips

Bericht door Maccius »

Ik zie het nut van al die clone/kopie kaarten niet echt in samenwerking met Leyline of singularity. Dan werk je jezelf tegen ook je tegenstander maar niemand schiet er wat mee op. Je andere opties vindt ik wel erg goed. Er vanuitgaande dat de singularity er ligt.

Misschien nog iets verzinnen dat je zeker weet dat je de goede enchantments op tafel krijgt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kaart tips

Bericht door pi »

Ik zou me afvragen wat je wil bereiken met die kaarten. Ik zie niet echt een manier waarop ze met mekaar samenwerken, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Als je weet wat je wilt bereiken met een deck dan vallen de kaarten die je er voor nodig hebt meestal wel op zijn plaats. Dragonheart merkt terecht op dat het alle 3 enchantments zijn, dus inderdaad zou elke kaart die je helpt enchantments te vinden handig zijn. Zelf zou ik academy rector voorstellen. Punt is, eigenlijk zou je dus eerst moeten beantwoorden wat het deck zou moeten gaan doen voor je gaat bedenken hoe je gaat zorgen dat het dat ook daadwerkelijk doet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: kaart tips

Bericht door Underdog »

Dus de werking van de 3 enchantments gaat als volgt/
Leyline of Singularity : Zorgt er dus voor dat alle nonland permanents legendary's worden
Leyline of Anticipation: Zit er alleen in voor die clonen zodat ze flash krijgen waardoor ik altijd een copy kan maken van een creature (dus MAG weg als ik met de hunted creatures verder ga)
En omdat ik verschillende creatures kan clonen kan ik Leyline of Singularity's abilitie omzeilen
Dovescape: Ik counter dus al die spells enzo en de tegenstander krijgt de tokens maar is er niks mee want het zijn allemaal dezelfde legendary's door Leyline of Singularity ... Dus ze sterven allemaal

Eigenlijk denk ik dat die Hunted creatures drm beter zijn omdat ze goedkoop en redelijk sterk zijn en hun zwakte valt weg door Leyline of Singularity. En is het niet zo dat ik door Enduring Ideal ALTIJD een enchantment in het veld ga moeten gooien en niks anders meer kan spelen (creature spells) waardoor ik mezelf kapot maak ? :p
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: kaart tips

Bericht door Jibz »

Volgens mij maak je ergens een denkfout...

Als je een creature kloont met de Leyline of Singularity op het veld, gaan ze allebei dood. Wil je daarmee de creatures van de ander mollen? Wat bedoel je in dat geval met de ability omzeilen?
En hou je er wel rekening mee dat jouw noncreature spells ook gecountered worden door je Dovescape? Je werkt hier imo een beetje met een double-bladed knife.

Weet verder ook niet precies wat er met die epic ability aan de hand is... Lijkt mij een beetje te beperkend om te spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: kaart tips

Bericht door Dragonheart »

Vooruit dan. Een video voor iedereen die denkt dat Enduring Ideal onspeelbaar is: http://www.youtube.com/watch?v=sOfqmPhmHkA
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: kaart tips

Bericht door Underdog »

ok , maar zo'n decks vind ik absoluut niet interessant :p Ik zou toch graag met creatures spelen :)

@ Jibzz : sorry , wist niet dat de legendary creature van de tegenstander ook meetelde :) Ik heb dus weer iets nieuws geleerd ;)
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: kaart tips

Bericht door Jibz »

@Dragonheart: Onspeelbaar zou ik hem ook niet noemen, natuurlijk kun je er een deck omheen bouwen. Ik zou hem gewoon niet zomaar spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: kaart tips

Bericht door Underdog »

Wat als ik er een leyline deck van maak ? Dus alle 5 de leylines Leyline of Singularity,Leyline of Sanctity , Leyline of Punishment ,Leyline of Lifeforce en Leyline of the Void samen speel ? Dus het wordt een pure creature fight waardoor ik met de Hunted creatures toch een goede kans maak denk ik ? Ik kan nog altijd kaarten zoals Hero's Demise of een Unsummon kaart spelen

Ik denk wel dat ze alle 5 te veel van het goede is , dus ik denk dat ik er 3 ga houden en Greater Auramancy toevoeg om ze te beschermen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kaart tips

Bericht door pi »

(Je realiseert je dat er meer dan 5 leylines zijn?)

Persoonlijk lijkt het mij niet al te veel te doen, ze zijn best wel duur als je ze moet casten en ze nemen veel ruimte in in je deck.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: kaart tips

Bericht door ixo »

er zijn er 10 toch?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kaart tips

Bericht door pi »

9, 1 is herdrukt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie