Verzamelaar / Speler / Judge / Deckbouwer

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Druid of the Axe
Advanced
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 10, 2012 9:13 pm

Verzamelaar / Speler / Judge / Deckbouwer

Bericht door Druid of the Axe »

Hoi,

Tja, wat zijn wij nou eigenlijk?

Gek genoeg neig ik naar het laatste. Ik vind het leuk om allerhande kaarten te vergelijken, om na te denken over hoe je een legacy deck in modern kan vertalen, of ene standard in pauper.

Pi leek me juist het eerste. Er is hier vast ook wel een judge. Maar pure spelers vind je hier niet?

De werkelijkheid is dat iedereen wel een beetje van alles heeft. De manier waarop ik mensen wil helpen met het spel te begrijpen maakt me een stukje judge. De manier waarom ik blij wordt van een goede kaart die bekend wordt gemaakt, is omdat ik wel graag speel - maar of ik nou zo goed ben? En verzamelen? Mwoah. Nee, ik doe mijn Rofellos niet weg, al verwacht ik hem niet te gebruiken. Hoewel. Misschien Commander. :P. En mijn Urza's Destiny prerelease kaart ook niet. Kleven mooie herinneringen aan.

Come to think of it; speler ben ik ook wel.

Als ik in mijn hoofd matchups bedenk tegen welk deck ik wat zou kunnen spelen in een bepaald deck. Okee, misschien heb ik een groter tactisch brein dan ik zelf toe wil geven, haha. Maar ja, nou er nog iets mee doen?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Verzamelaar / Speler / Judge / Deckbouwer

Bericht door Donnie Darko »

Dit is volgens mij niet de juiste plek voor dit onderwerp...

Ik kom toch wel dicht in de buurt van pure speler... Ik bouw wel zelf mijn decks, maar kan ook zonder moeite met andermans decks spelen, en vermaak me ook goed achter de pc met Duels of the Planeswalkers...
Natuurlijk heb ik ook van alles wat, maar ik verzamel de kaarten die ik nodig heb om mee te spelen, de rest kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Ik heb ook wel een redelijk begrip van de rules en de werking van het spel, maar alleen wat nodig is om te spelen, de rest van de meer ingewikkelde dingen laat ik liever aan anderen over. Deckbouwer ben ik nog het meest na speler, hoewel ik ze echt alleen bouw om mee te spelen, en ze zijn me vaak al goed genoeg als ze het enige tijd volhouden. Ik heb niet de meest competitieve of sterke decks, en het kost soms moeite om er aan te beginnen een deck aan te passen of een nieuw deck te maken...
Dus, speler in hart en nieren, ik vind dat persoonlijk het hoofddoel van magic kaarten, maar anderen zijn misschien meer geinteresseerd in het trading gedeelte. Ieder wat wils denk ik zo, dat is het mooie aan magic!
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzamelaar / Speler / Judge / Deckbouwer

Bericht door pi »

Ik heb hem inderdaad verplaatst omdat hij op de verkeerde plek stond.

Ik ben alle dingen die je noemt en daarnaast ook nog leraar, trader, dealer en toernooiorganisator. Ik kan niet officieel claimen dat ik judge ben, maar, ik ben degene waarde de meeste mensen die ik ken naartoe gaan met regel vragen. Ik ben inderdaad een grotere verzamelaar dan de meesten, maar dit toch vooral om de behoeften van de speler en deckbouwer te ondersteunen. Recent is mijn focus op ruilen en verkopen weer wat toegenomen. Ik was hier vroeger altijd best wel fanatiek mee en heb besloten er weer wat meer in te duiken. Ik kan aan vrijwel elke kaart komen als de juiste prijs maar betaald wordt en ik kan op vrijwel elke winkel winst maken omdat ik zelfs van hele obscure kaarten de prijzen weet die de winkel vergeten is te updaten.

Bij het spelen gaat het me om het spelen zelf, het deck zien doen waar het voor bedoelt is. Winst is leuk, maar een goed gevochten potje dat ik verlies is net zo leuk. Bij het spelen ben ik dan ook wel een beetje een spike. Als bouwer ben ik meer een johnny. Ik bouw niet heel snel, ongeveer elk half jaar een deck, maar in de decks die ik bouw gaat veel tijd en denkwerk zitten en over het algemeen doen ze erg goed waar ze voor bedoelt zijn. Als speler heb ik een grote voorkeur voor Chaos multiplayer potjes met zoveel mogelijk spelers, EDH/Commander is mijn favoriete formaat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Verzamelaar / Speler / Judge / Deckbouwer

Bericht door Jibz »

Ik zou mezelf alleen durven definieren als speler... Het is een spel, een spel is er om te spelen :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie