Sleeves

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Mithos
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:36 pm

Sleeves

Bericht door Mithos »

Ten eerste weet ik niet zeker of dit thuishoort in dit deel van het forum. Het leek mij nergens anders onder te vallen dus dit vandaar dat ik het hier plaats.

Ik ben op zoek naar sleeves/hoesjes voor m'n magic kaarten. Op de site van zwarte lotus vond ik ze naar mijn mening redelijk goedkoop (50 zwarte voor €1,95 en 100 doorzichtige €0,85). Eigenlijk vroeg ik me af of iemand al ervaring had met deze site (of juist een andere goede site heeft), of misschien advies/opmerkingen heeft waar op te letten met sleeves over het algemeen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Sleeves

Bericht door ixo »

ligt aan je eigen voorkeuren denk ik zo.

ik hou zelf van stevige hoezen die mijn kaarten ook beter kunnen beschermen tegen schade. andere houden meer van de functionaliteit en gebruiken de zachte en doorzichtige hoesjes.

Ultra pro zijn altijd goed en ik hoor erg veel goede referenties naar de Dragon shield sleeves. heb zelf trouwens geen ervaring met de Zwarte lotus en kan daar niks op zeggen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Sleeves

Bericht door pi »

Mijn ervaring met dragon shields is slecht, heb ooit 2 pakjes gekocht en de sleeves begionnen binnen een paar weken al stuk te gaan. Ook ik heb anderen heel enthousiast zien zijn, dus misschien is sindsdien de kwaliteit vooruit gegaan. Ik zou me afvragen hoeveel bescherming je wilt. Zelf kies ik er voor om dubbel te sleeven, eerst Perfect Fit sleeves van KMC er omheen en dan normale KMC sleeves, maar ik speel dan ook regelmatig met kaarten van 100+ euro. Over het algemeen zou ik doorzichtige afraden.

Zwarte lotus oogt alsof ze een beetje gestopt zijn met magic, maar afgelopen jaar heb ik nog van ze gekocht.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Mithos
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:36 pm

Re: Sleeves

Bericht door Mithos »

Iemand ervaring met Max Protection? Deze waren namelijk het goedkoopste. Mijn kaarten zijn niet veel waard, dus ik vind het zonde om meer te spenderen aan sleeves dan de kaarten zelf.

Dragon shields blijken volgens verschillende reviews beter te zijn dan Ultra Pro, wat wel jammer is want ik vind de speciale druks van Ultra Pro wel mooi.

De site van Zwarte Lotus ziet er niet heel geweldig uit, maar volgens mij zijn ze nog wel enigszins actief. Ze hebben ook nog betaalde advertenties op bijvoorbeeld marktplaats.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sleeves

Bericht door Dragonheart »

Ultra Pro maakt prima hoesjes met voor zover ik weet 2 nadelen:
- Een glimmende verhoging onder op ieder hoesje waardoor je stapel wat scheeft ligt. Kan met name bij nieuwe hoesjes irritant zijn omdat die nogal glad zijn.
- De randen en hoeken zijn meestal erg scherp. Schudden met deze hoesjes voelt niet fijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie