Dit moet hier?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Dit moet hier?

Bericht door BanzaiCopter »

Ik weet niet waar ik het moet posten. Want ik heb géén idee waar.

Ik zoek gewoon bepaalde kaarten (instants of artifacts als het kan) om bepaalde kaarten tegen te gaan.

- wat moeten jouw kaarten doen?
~ Alle enchantments mollen.
~ Alle artifacts mollen.
~ Bepaalde #$!% instants tegen te gaan. (Excuses voor taalgebruik. Ik heb er geen andere woorden voor)
- welk formaat speel je gewoonlijk?
~ Legacy. Zolang de kaarten niet Overpowered zijn, is het goed.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
~ Ik zit vaak tegenover toernooi decks. Bepaalde decks zoals Eldrazi (Primieval Titan 4x).
~ Voornamelijk control decks (4x mana leak, 4x counter spell, 4x White Sun Zenith, 4x Day Of Judgment, 4x Elspeth, Gideon. Zulke decks)
~ Proliferate / enchantment decks. (Zijn er bepaalde kaarten die alle artifacts / enchantments kapot maken?)
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
~ Ik heb vele decks maar ik kan weinig tegen dit soort decks. De meeste decks van mij zijn Creature based of control based. Maar de lamheid zit in alles counteren op het begin. Vervolgens Day Of Judgments. Vervolgens tokens schijten met White Sun Zenith's en planeswalkers. Mocht ik toch nog een creature hebben dan houd Gideon dat tegen. Echt vreselijk gewoon.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
~ Meestal multiplayer. Daar gaat het mij voornamelijk om.
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
~ In principe niet. Zolang het maar geen kaarten zijn van 20euro+.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Dit moet hier?

Bericht door Donnie Darko »

Welke kleur gebruik je?
grand abolisher werkt wel redelijk tegen instants in jouw beurt, en is niet heel duur om op het veld te krijgen
anarchy kan helpen tegen de witte decks die je tegenover je ziet
austere command geeft je de keus wat je wil slopen, al duurt het even voor je m kan spelen
magus of the disk (+darksteel plate) helpt je ook heel eind op weg lijkt me
Nevinyrral's Disk doet hetzelfde als magus alleen is het een artifact
oblivion stone zo pak je alles behalve wat je zelf wilt houden...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dit moet hier?

Bericht door pi »

Dit is geen Deck List, dus het moet niet in Deck Lists. Probeer ajb een subject te kiezen dat iets zegt over je topic.

Zoals Donnie Darko hierboven al aangeeft zullen we toch echt verdere info moeten hebben over in welke kleuren je dit soort decks probeert te verslaan. In het algemeen zou ik willen opmerken dat proberen te reageren op verschillende decks vaak tot problemen leidt omdat je deck dan vol met antwoorden zit, maar eigenlijk niet zijn eigen taktiek uit kan voeren. Daarnaast is er dan een goede kans dat je de verkeerde antwoorden op hand hebt als je ze nodig hebt. Je eigen decks proberen te verbeteren zodat zij zich aan jou aan moeten passen levert waarschijnlijk een stuk meer op als het lukt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dit moet hier?

Bericht door Dragonheart »

"Maar de lamheid zit in alles counteren op het begin. Vervolgens Day Of Judgments. Vervolgens tokens schijten met White Sun Zenith's en planeswalkers. Mocht ik toch nog een creature hebben dan houd Gideon dat tegen. Echt vreselijk gewoon."
Dat is dus een controldeck. Een strategie die hier tegen werkt is discard met lastig te handelen mannetjes (Thrun). Zoals je de lijst omschrijft is het een behoorlijk top-heavy controldeck. Lijkt me dat zoiets uit te buiten is. Probeer anders Goblin Bidding eens. Dat is een deck dat traditioneel graag UW Control-decks uit hun lijden verlost.

Enchantments en artifacts:
Pernicious Deed
Fracturing Ghust
Akroma's Vengeance

Ben ik toch wel eens benieuwd welke combinatie aan enchantments niet met een beetje gerichte removal te disrupten is.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Dit moet hier?

Bericht door Maccius »

Uhmmm volgens mij he bjij een zoekmachine nodig.

http://gatherer.wizards.com/Pages/Advanced.aspx

Bijvoorbeeld daarin kan je specifiek naar bepaalde effecten zoeken die je hebben wilt.
Plaats reactie