Newbie alert!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rotinaj
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do mei 10, 2012 4:43 pm

Newbie alert!

Bericht door Rotinaj »

Beste mensen,

ik heb net een account aangemaakt en ben dus volkomen nieuw hier. Ook ben
ik net ( kleine 2 weken ) begonnen met Magic spelen. Een vriend heeft onze
vriendenkring overgehaald om Magic te spelen en nu zitten we dus bijna elke
avond met 4 tot 6 man bij elkaar. We hebben allemaal een deck gekocht, wat extra
kaarten, dobbelstenen, een deckbox, maar niemand heeft nog serieus zelf een deck gebouwd
of fanatiek iets uitgezocht waardoor hij heel sterk wordt ( 1 vriend heeft dan wel ''Angelic Might'',
imo vrij overpowered ).

We gaan in principe wel een beetje gelijk op met z'n zessen. Nu leek het
mij wel leuk om een beetje te oriënteren op fora en wat tips vragen zodat als we weer een keer
gaan spelen dat ik dan wat harder kan ownen.

Ik zal even wat info over mijzelf te geven:

Ik ben 18 jaar, woon in een dorp tussen Arnhem en Zutphen in. De
dichtstbijzijnde ''Magicstore'' is het Spelkwartier.
Ik heb het deck ''Bound by Strength'' in mijn bezit.

Bij deze: Hallo iedereen, heeft iemand handige tips 'n tricks voor
dit deck? Weet iemand een kaart waardoor ik mijn deck kan verbeteren?
Ik hoor het graag!

Rotinaj
Remember, remember the fifth of november...
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: Newbie alert!

Bericht door Madmans »

hoi! welcome to magic!

ik ken het deck zelf niet, maar als het je bevalt, moet je gewoon goedkope kaartjes (commons/uncommons/rares) zoeken die je deck sterker kunnen maken....

ik kijk later nog wel of ik je meer tips kan geven!
Gebruikersavatar
Rotinaj
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do mei 10, 2012 4:43 pm

Bericht door Rotinaj »

Bedankt voor je reactie.

Het deck bevalt mij zeker. Het speelt met een nieuwe mechanic genaamd ''Soulbond''.
Ik weet niet of dat je wat zegt, maar er is veel variatie mogelijk. Er zitten alleen niet zo veel spells in het deck.
Er zitten vooral veel creatures in.

Rotinaj
Remember, remember the fifth of november...
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: Newbie alert!

Bericht door Madmans »

wat me opvalt aan bound by strength is dat de meeste kaarten veel mana kosten.
Heeft de magic winkel waar jij je kaarten haalt een bak met commons waar je kan snuffelen?

Wolfir Silverheart lijkt een goede rare, en op de meeste plaatsen is die ook niet duur.

ikzelf zou het volgende spelen, het getal achter is hoeveel mana de kaart kost

llanowar elves (1) zorgt dat je sneller dingen kan spelen
4 ponder (1) bepaal de 1e 3 kaarten die je krijgt in de volgorde die je wilt en trek 1 kaart meteen
Elgaud Shieldmate (4) hexproof is handig tegen removal
Tandem Lookout (3) soulbond met een leuke bonus
Invisible stalker (2) werkt nice met tandem lookout
Trusted Forcemage (3) soulbond met een leuke bonus
Wolfir Avenger (3) kan regeneraten, kan spelen in je tegenstanders beurt
Wingcrafter (1) meeste mensen spelen niet met flying beesten
Wolfir Silverheart (5) dikke beest met soulbond
Pathbreaker Wurm (6) dikke beest voor dmg

Joint Assault (1) pompt 1 a 2 beesten op
overrun (5) pompt al je beesten op
Borderland Ranger (3) zoekt landjes op, altijd handig
peel from reality (2) bounce een dikke/vervelende beest van je tegenstander, een goedkope beestje van jou
Divination (3) kaartjes trekken is altijd goed

dat is mijn mening tenminste, de meeste aanvullingen zijn commons/uncommons, dus niet te duur
Gebruikersavatar
Rotinaj
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do mei 10, 2012 4:43 pm

Bericht door Rotinaj »

Dit helpt!

Ik heb eergisteren al wat kaartjes gekocht zoals o.a. Descendants' Path,
Somberwald Sage, Een creature met het effect van een Borderland Ranger en nog wat spells.
Is dit een beetje oké? En nog een Silverheart toevoegen is aan te raden?

Bvd!
Remember, remember the fifth of november...
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: Newbie alert!

Bericht door Madmans »

als je verder wilt met dit deck, dan wil je wel dikke beestjes of spells zoals overrun om een beslissende klap te geven na een aantal beurten, en ik denk dat silverheart voor 5 mana 8/8 dat wel is, en duur is die ook niet, maar 1.5~4 euro?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Newbie alert!

Bericht door pi »

Hey,

welkom! Altijd goed om nieuwe spelers er bij te zien komen, ook leuk dat je gelijk een hele groep hebt. Spelen jullie 1 op 1 of multiplayer?

Misschien is het handig als je een apart decklist topic opent. Zie dan ook onze standaardvragen die bovenin dat forum te vinden zijn. Als beginner is het niet gek als je ze niet allemaal kan beantwoorden, vraag als iets niet duidelijk is. Vergeet niet het deck in je topic te zetten. De meeste ervaren spelers kijken weinig naar preconstructed decks en hebben waarschijnlijk dus geen idee wat er in zit.

Voor Wolfir Silverheart zul je trouwens wel snel moeten zijn, die gaat omhoog schieten. Mark my words ;).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Rotinaj
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do mei 10, 2012 4:43 pm

Bericht door Rotinaj »

Oké dan,

ben nog een beetje bezig met de site uit te vogelen. Echt fijn dat er normaal gereageerd
wordt ( in tegenstelling met ander fora ). We spelen 1 op 1 én multiplayer.

Bedankt voor je hulp.
Remember, remember the fifth of november...
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Newbie alert!

Bericht door Demonics »

Als je wilt, moet je de silverheart snel kopen, ik zie em nu overalo uitverkocht, of dat ie duurder is geworden. Op de protour Barcelona (de pro spelers) werd ie in 27% van alle decks gespeeld ofzo las ik.
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Newbie alert!

Bericht door pi »

In mijn ogen zit de toekomst van Magic in nieuwe spelers. Wat voor zin heeft het om een nieuwe speler af te schrikken? Er stoppen sowieso regelmatig mensen met Magic om verschillende redenen, zonder nieuwe aanwas (of mensen die terug komen he Demonics ;)) zal het langzaam doodbloeden. Er is natuurlijk wel een beetje een verwachting dat je zelf ook een beetje je best doet. Er zijn soms mensen die min of meer zoiets posten als "ik heb hier kaart A en kaart B, wie kan voor mij een deck verzinnen met deze kaarten?", wat natuurlijk nogal lui is. Zolang je maar moeite lijkt te doen en er voortgang te zien is (niet elke paar weken min of meer dezelfde vraag stellen), dan is dit een heel vriendelijk forum voor beginners.

Vraagje trouwens, hoezo breken jouw zinnen steeds zo gek af? Er staan af en toe enters halverwege een zin.

Ja, die Silverheart werd een paar dagen geleden "bekend". Ik volg de financiele kant van Magic best wel dus ik zag dat al een beetje aankomen. Punt is dat het uiteindelijk wel een heel goed beest is voor 5 mana, maar, toch ook wel een beetje alleen maar een domme beuker. Hij zit nu een beetje hoog voor wat hij doet denk ik door de hype. Het is typisch een kaart die wat waard blijft tot er meer geopend wordt, er weer wat beters langs komt of tot rotatie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Rotinaj
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do mei 10, 2012 4:43 pm

Bericht door Rotinaj »

@ Demonics

Bedankt. Ga hem een dezer dagen nog een keer halen.

@ Pi

Die enters halverwege mijn zinnen doe ik zelf, dat is automatisme.
Je hebt gelijk betreft mijn vraagstelling. Ik tikte gewoon Magic Forum in bij
Google en kwam hier terecht, vervolgens vroeg ik naar enige verbeterpunten voor
mijn deck. Ik heb je nu al wel ge-PM't en ik zal in de toekomst wat duidelijker zijn.

Rotinaj
Remember, remember the fifth of november...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Newbie alert!

Bericht door pi »

Was verder geen commentaar op jou hoor. Meer in het algemeen dat er forums zijn die niet zo open staan voor beginners en hoe ik dat geen goed idee vind.

Mogelijk kun je die extra enters weglaten? Dat zou goed zijn voor de leesbaarheid.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: Newbie alert!

Bericht door Demonics »

Btw, hoe wist je dat Wolfir Silverheart zou stijgen pi? Hou je ebay/Amerikaanse magic winkels in de gaten ofzo? Magictraders.com/ Apathy zijn heel langzaam in het introduceren van prijslijsten van nieuwe sets.
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Newbie alert!

Bericht door pi »

:roll:

Is mij een beetje te veel off-topic eigenlijk, maar goed, de juiste mensen op twitter en op financieel georienteerde magic sites volgen helpt erg (Quiet Speculation, Legit MTG, verschillende artikelen hier en daar op andere sites). Ik geloof dat mtgcards_be er een stuk of 75 gekocht heeft als investering. Ik zelf kan type 2 kaarten die plots stijgen niet snel genoeg kwijt, dus dit is niet helemaal mijn kaart om in te investeren. Ik doe het aan de andere kant wel met 'tragere' kaarten, bijvoorbeeld kaarten die omhoog gaan door casual spelers, legacy of vintage en eigenlijk alleen omlaag vallen bij bans. Ik heb een voorkeur voor zeldzamere kaarten.

Ik heb bv een tijdje geleden elke Xiahou-Dun die ik kon vinden gekocht (5 in totaal). Toen gemiddeld 40-50 per kaart uitgegeven, nu is het een 120 euro kaart. Mijn volgende P3K kaart om bij elkaar te verzamelen is Diaochan, Artful Beauty. Bijna niet meer te vinden online, Nedermagic had zijn kopietje zelfs al op 70 euro gezet. Eerder was dit een $20 kaart en op veel sites staat dit nog bij de uitverkochte kaart. Dit soort kaarten gaan vrijwel alleen omhoog en soms vind je iemand die nog de oude prijs in zijn hoofd heeft. Ik heb zo ook nog snel een playsetje Personal Tutors gekocht voor zo'n 50 inclusief verzenden toen Temporal Mastery gespoiled werd. Die zijn wel ongeveer verdubbeld en zullen ook niet heel snel zakken. Een goedkopere investering die denk ik met een jaartje wel eens erg goed kan blijken is Winding Canyons, ERG veel gespeelde kaart in EDH van een vrij oude set en 3e set van het block waardoor je er niet heel veel ziet. Ik koop ze niet speciaal, maar elke kans dat ik er voor kan ruilen grijp ik aan. Belangrijk is vooral dat Amerika net voor loopt met dit soort dingen, dus als daar iets uitverkocht raakt kun je vaak nog snel wat kopietjes oppikken in Europa.

Maar goed, er is heel veel te zeggen over magic financien, maar als je daar serieus over wilt praten dan is een part topic een beter idee (bv over waarom MOTL en ApathyHouse altijd achterlopen... ;)).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie