Wat te kopen/sparen als beginner?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door Erquilon »

Hey,

Ik ben een beginnende Magic speler en ik vroeg me af hoe ik nou eigenlijk het beste kan beginnen. Welke kaarten/producten kan ik als beginner bijvoorbeeld het beste kopen?

Ik heb als eerste aankopen een Intro Pack, een Deck Builder's Toolkit 2011, en wat losse boosters gekocht. Maar hoe nu verder? Op welke boosters moet ik me bijvoorbeeld focussen? Ik heb ergens gelezen dat er over 10.000 verschillende kaarten zijn. Dat is nogal wat...

En bij welke winkels kan ik de producten nog gewoon kopen? Intertoys hier heeft ze niet..


Gr.

Erquilon
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door Donnie Darko »

Wat je het beste kan kopen hangt af van wat je speelt. Er zijn verschillende formaten waar spelers zich aan kunnen houden. Zo heb je standard, dat bestaat uit de laatste paar sets die zijn uitgekomen en als je daar in mee wilt spelen heb je alleen de nieuwste kaarten nodig. Maar wat je speelt hangt vaak ook van je medespelers af, ik weet niet of je al mensen kent die het spelen...

Er zijn zo'n 11 000 verschillende kaarten, reprints niet meegeteld. Als je een thema hebt voor je deck, kan je gaan kijken wat voor kaarten er zijn die daar goed bij passen door te zoeken op een site als gatherer

Op de site van wizards kan je ook de store locator vinden, die zegt dat de dichtstbij zijnde winkels in jouw geval in Dronten, Kampen of Lelystad, zie ook http://locator.wizards.com/
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door pi »

Ik raad beginners altijd aan om een kleine verzameling over te nemen. Het gaat dan om kwaniteit, niet om kwaliteit. 20 euro voor zo'n 2000 kaarten, of veelvouden daar van zijn met geduld best goed te doen.

Als je langer op het forum actief blijft wil ik best zelf een setje van 2000 kaarten voor 20 euro samenstellen. Donnie Darko heeft hier bv ook een keer gebruik van gemaakt. Het is dan wel de bedoeling dat je echt wat langer actief bent aangezien de tijd die het kost zorgt dat er voor mij vrijwel geen winst aan zit en ik het meer doe ter ondersteuning van het forum.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door Erquilon »

pi schreef:Ik raad beginners altijd aan om een kleine verzameling over te nemen. Het gaat dan om kwaniteit, niet om kwaliteit. 20 euro voor zo'n 2000 kaarten, of veelvouden daar van zijn met geduld best goed te doen.

Als je langer op het forum actief blijft wil ik best zelf een setje van 2000 kaarten voor 20 euro samenstellen. Donnie Darko heeft hier bv ook een keer gebruik van gemaakt. Het is dan wel de bedoeling dat je echt wat langer actief bent aangezien de tijd die het kost zorgt dat er voor mij vrijwel geen winst aan zit en ik het meer doe ter ondersteuning van het forum.
Een verzameling koop je gewoon via Marktplaats neem ik aan?

Klinkt goed, dat aanbod. Ik ben wel van plan om langer actief op het forum te blijven ja. Aan wat voor soort kaarten moet ik dan denken, die jij wil gaan samenstellen? :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door pi »

Via Marktplaats inderdaad bijvoorbeeld. Er zijn andere wegen, maar dat is wel een populaire manier. Stoppende spelers die je kent gebeurt ook nog wel eens of via andere verkoopsites. Het voordeel van zo'n verzameling overnemen ten opzichte van wat ik doe is dat je een kans hebt op het vinden van duurdere kaarten. Voordeel bij mij is dat ik het eigenlijk op elk moment samen kan stellen en wat garanties geef voor de inhoud.

Ik heb hier een topic over wat ik samen kan stellen, daar vind je ook andere informatie en zo:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4222

Als je daar gebruik van wilt maken moet je wel eerst nog wat langer actief zijn (of eventueel meer willen betalen als je het nu wilt). Stel vragen ajb in dat topic.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: Wat te kopen/sparen als beginner?

Bericht door Erquilon »

Als je daar gebruik van wilt maken moet je wel eerst nog wat langer actief zijn (of eventueel meer willen betalen als je het nu wilt). Stel vragen ajb in dat topic.
Dat begrijp ik volkomen :)
Ik blijf gewoon lekker actief op het forum. Binnenkort eens even in Zwolle kijken naar de mogelijkheden (en misschien wel dichter in de buurt :D ).

Misschien dat we ergens in de toekomst zaken kunnen doen :wink:
Plaats reactie