Mogen ALLE kaarten gebruikt worden in een duel?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Arklight
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 11:04 pm
Locatie: Brabant

Mogen ALLE kaarten gebruikt worden in een duel?

Bericht door Arklight »

Ik vroeg me af of je een deck samen mag stellen en gebruiken uit alle Magic kaarten die er vanaf het begin zijn gemaakt of alleen bijvoorbeeld kaarten van de laatste 3 jaar als je tegen iemand speelt? Of is dit gewoon wat de spelers zelf willen? Ik wil namelijk ook eens kijken of Magic wat voor mij is, maar weet nu dus niet of ik moet wachten op de 2013 kaarten, of ook gewoon oudere kaarten kan kopen en mag gebruiken in het spel.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: Mogen ALLE kaarten gebruikt worden in een duel?

Bericht door Erquilon »

Volgens mij mag je gewoon alle kaarten gebruiken. In het regelPDF van Wizards staat namelijk het volgende:
You play a Magic game with your own customized deck. You build it yourself using whichever Magic cards you want. There
are two rules: your deck must have at least 60 cards, and your deck can’t have more than four copies of any single card
(except for basic lands). The rest is up to you.
Ik ben zelf echter ook nog een beginner dus het kan zijn dat ik er (gedeeltelijk) naast zit. Wellicht dat een meer ervaren speler het bovenstaande kan bevestigen (of verbeteren)?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Mogen ALLE kaarten gebruikt worden in een duel?

Bericht door altx »

Als je geen toernooien en alleen maar casual speelt, dan mag je inderdaad in principe alle kaarten gebruiken. Als je daarentegen toernooien speelt, zul je je moeten houden aan de regels van het betreffende formaat.

Het is echter wel zo dat de meeste casual spelers het meest brede formaat (waar BIJNA alle kaarten toegestaan zijn) gebruiken als richtlijn om ervoor te zorgen dat niemand een echt broken deck kan maken. Vier keer een kaart in een deck die in Vintage (zo heet het meest brede formaat) slechts 1 keer toegestaan is, is niet leuk.

En de Un-sets (die voor de "grap" zijn) Unhinged en Unglued speelt ook niemand mee.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Arklight
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 11:04 pm
Locatie: Brabant

Re: Mogen ALLE kaarten gebruikt worden in een duel?

Bericht door Arklight »

Bedankt, dat was het antwoord wat ik zocht.
Plaats reactie