"Oude" speler met oude voorraad

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ricovd
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 10, 2012 12:55 am

"Oude" speler met oude voorraad

Bericht door ricovd »

Ik had het met een vriend van me vandaag over MTG over hoeveel lol we er altijd aan beleefd hebben in het vervallen clubhuis van een of andere sportvereniging waar we altijd speelden, de Eppo in Eindhoven in de vakanties, de spellenbeurs in eindhoven etc etc.

Naja het komt erop neer dat we op een gegeven moment allebei eens op zolder zijn gaan graven en allebei dozen vol kaarten hebben gevonden. Echt van alles tot gesloten boosters revised en arabian knights aan toe.

We speelden van rond 92 tot ongeveer 99 das de laatste kaart die ik heb kunnen vinden althans een lightning dragon en beast of burden foil van een of ander pre event waar we toen aan mee hebben gedaan.

Wij vroegen ons af of de kaarten wellicht nog wat waard zijn heb even rondgegoogled en zag dat kaarten als sol rings, mana vaults royal assasins eigenlijk niet gek veel meer waard zijn.
Dubbelland zoals we ze toen noemden (en misschien nog steeds zo genoemd worden) lijken wel heel wat waard te zijn.

Nu de hamvraag met dozen vol, complete series v.a. revised etc is dit nog wat waard en zo ja is er dan een of andere beurs waar we de kunnen verkopen. Of bestaan er nog winkels als bijvoorbeeld de Eppo destijds die nog wat in MTG doen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: "Oude" speler met oude voorraad

Bericht door The Quizmaster »

Er kunnen zeker pareltjes tussen zitten, die redelijk wat waard kunnen zijn. Hou er wel rekening bij, dat bij dergelijke oude kaarten de waarde heel sterk aan de conditie van de kaart hangt. Zodra de kaart ook maar lichtjes beschadigt is, keldert de prijs gelijk.

Daarbij komt, dat als je alles in 1x verkoopt, je nooit de hoofdprijs zal ontvangen voor het geheel. Anders maak je een lijstje van wat je hebt aan interessante kaarten en zet die hier op het forum. Er zijn hier sowieso zeker weten al enkele geïnteresseerden.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Oude" speler met oude voorraad

Bericht door pi »

Dubbelland hebben we het nog steeds over :). Dat zijn zeker goede kaarten om het over te hebben. (Al zie je ze nu vaak duals genoemd worden).

Ik zou een van de geintresseerden kunnen zijn, er zijn een hoop oude kaarten waar ik naar zoek (vooral Beta, Arabian Nights, Antiquities en Legends). Hangt natuurlijk wel van de prijs af, bij een verzameling verkoop moet je vooral niet verwachten de winkelprijs te krijgen. Waar je ongeveer van uit moet gaan is dat er een hoop kaarten bij zitten die lastig te ruilen of verkopen zijn, niemand gaat daar iets voor geven. Dan heb je de kaarten waar wel vanaf te komen is en die gaat dan iemand optellen, waarbij ze wel een vrij lage waarde zullen schatten aangezien zij ook moeite moeten doen om er weer vanaf te komen en ook rekening moeten houden met lang met sommige kaarten te blijven zitten (een gesloten Arabian Nights booster is bv wel waardevol, maar erg lastig om vanaf te komen omdat je net een verzamelaar voor zulke dingen moet hebben, dat geldt ook voor veel kaarten). Ik denk dat die lastige kaarten voor 0 gerekend zullen worden en die anderen voor hooguit 50% straatprijs.

Helaas is je beschrijving niet gedetailleerd genoeg om echt een goede schatting te kunnen maken. Het klinkt alsof er wel een behoorlijke waarde moet zijn, maar aan de hand van je beschrijving kan het van zeg 500 tot 5000 lopen (realistisch gezien waarschijnlijk wel meer richting 500 dan 5000). Wat je eigenlijk zou willen doen is iemand vinden die genoeg kennis heeft van waardes om een inschatting voor je te maken, een voor een kaarten checken is namelijk een hels karwei waar heel veel tijd in gaat zitten als je het goed wilt doen (let op, het klinkt alsof je vooral iemand moet hebben die kennis heeft van oude kaarten). Ik zou dat op zich kunnen doen als je er voor naar Amsterdam zou willen komen, of, als het klinkt alsof er genoeg interessante kaarten bij zitten kan ik ook naar jou komen (maar dan moet er wel iets zijn wat zorgt dat het zeker de moeite waard is).

Overigens, Magic werd in '93 voor het eerst uitgebracht.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Arklight
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 11:04 pm
Locatie: Brabant

Re: "Oude" speler met oude voorraad

Bericht door Arklight »

Ik zoek nog wel zwarte/rode uncommons en landjes als je die niet kwijt raakt. Als beginnende speler kan ik hier vast wel wat mee. :)
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: "Oude" speler met oude voorraad

Bericht door Erquilon »

Ik ben ook wel geïnteresseerd wat je precies allemaal hebt en hoeveel je ongeveer wilt hebben voor (een deel van) je verzameling.
Plaats reactie