Spelers in Amsterdam

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Spelers in Amsterdam

Bericht door BSRuben »

Beste allemaal,

Na een hele tijd afwezig te zijn geweest op dit forum en gestopt the zijn met Magic, ben ik nu weer begonnen met het spelen van Commander.
Ik speel bij een hele gezellige casual (geen LD, bijna geen counters) groep in Alkmaar, maar ben sinds kort verhuist naar Amsterdam. Omdat ik vaak wel een avond vrij heb doordeweeks zonder dat er in Alkmaar wordt gespeeld leek het me leuk om eens te kijken of er ook in Amsterdam wordt gespeeld.

Wat zoeken op internet leverde mij het café '2 Klaveren' op. Ik kan alleen niets vinden over wanneer en wat er wordt gespeeld.
Zijn er op dit forum nog spelers uit Amsterdam? Weten jullie waar er gespeeld wordt en wanneer?

Groeten,

Ruben
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spelers in Amsterdam

Bericht door pi »

Hey Ruben,

ik kom uit Amsterdam. Ik woon in Noord, waar woon jij?

Zoals je al ontdekt hebt is er de 2 Klaveren. Hier wordt maandagavond gespeeld en vrijwel exclusief drafts of soms een gek formaat. (Pre-)release tournooien vinden hier ook vaak plaats (ze hebben trouwens een heel behoorlijke keuken). Verder zou je naar Amstelveen kunnen gaan voor de wekelijkse evenementen die Nedermagic organiseert in het Uilenstede Cafe (http://www.nedermagic.nl/discussion_sho ... id=1557032), dit is normaal zondagavond (ook hier kun je goed je avondeten nuttigen). Iets verder weg is de FNM bij Zap Games in Purmerend, hier hoor ik goede dingen over, maar vrijdagavond is voor mij nooit handig dus ben er nog nooit bij geweest. Ook was er in ieder geval tot maart een FNM in de 2 Klaveren, maar geen idee of deze nog steeds gaande is. In Haarlem schijnt ook een hele leuke groep te zitten, maar dan moet je nog weer wat verder.

Zelf speel ik voornamelijk zondagmiddag EDH met een groep. Je zou natuurlijk welkom zijn om een keer mee te doen. Wel een waarschuwing vooraf: we spelen in een coffeeshop. Ik heb eventueel ook regelmatig op doordeweekse avonden tijd (behalve vrijdag). Ik ben niet zo'n fan van 1:1 EDH, maar als je een groepje bij elkaar krijgt wil ik best mee doen.

Mocht je naar Amsterdam zijn verhuisd in verband met een studie, op de VU wordt bij vlagen best wel actief gespeeld. Hoewel ik zelf daar ondertussen niet meer studeer ga ik daar aanstaande maandag weer heen voor een klein sealed tournooitje. Indien relevant kan ik je wel in contact brengen met mensen die daar actief spelen.

mazzel,

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Spelers in Amsterdam

Bericht door BSRuben »

Hey,

Thanks voor de reply. Ik woon in het meeste oostelijke stukje van Slovervaat, tegen Oud-Zuid aan. Ik heb daar voor de komende 6 maanden een kamer (inderdaad voor de studie).

EDH is wel het formaat wat ik het liefst speel, maar omdat ik natuurlijk studeer is mijn budget niet heel groot en mis ik een aantal 'staples'. Ik weet niet hoe jouw groep speelt? Hoe laat en waar? Een coffeeshop is niet ideaal, ook niet een van mijn vaste hangplekken, maar misschien kom ik wel een keertje een potje meespelen. De mensen van de site spelen niet samen?

De 2 Klaveren klinkt ook wel leuk, misschien dat ik daar eens ga kijken voor een draft. Dat er vanuit Nedermagic gespeeld wordt wist ik niet, ook leuk om eens naar te kijken. Vanuit de VU (ik studeer er wel, maar kom er weinig meer omdat ik nu stage loop bij het NKI-AVL) ken ik ene Boris. Zal eens aan hem vragen of hij bij die groep hoort.

Grtz,

Ruben
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spelers in Amsterdam

Bericht door pi »

Hey Ruben,

Boris zou heel goed bij die groep kunnen horen. Hij organiseert maandag de sealed als we het over dezelfde Boris hebben. Dat is bij STORM, de studievereniging van de Faculteit Exacte Wetenschappen. Ik geloof dat hij nog meer spelers kan gebruiken.

Bij de Magic Sunday van Nedermagic wordt ook wel eens EDH gespeeld. Er lopen een aantal meer casual spelers rond, maar ook een aantal die zeer competitief ingesteld zijn. Met de eerste groep ga je hoogstwaarschijnlijk lol hebben, maar de tweede groep is waarschijnlijk niet helemaal je ding (mijne ook niet). Michiel zelf is vrij casual met zijn EDH decks, maar heeft natuurlijk wel toegang tot heel veel kaarten. Zijn allemaal oude frame, all foil deck is best cool.

De groep waar ik mee speel is best wel casual. (Het is lastig om erg serieus te spelen in een coffeeshop ;)). Het niveau van de mensen waar we mee spelen is wisselend, net als de grote van hun collecties (mijne is zeer groot). Ik zelf ben misschien nog wel de meest competitief ingestelde speler van de groep. Niet dat ik puur speel om te winnen: ik speel vooral om mijn decks en strategieen te zien werken, wat nog wel eens resulteert in winnen (maar eigenlijk vind ik de goed gevochten potjes die ik verlies leuker). We hebben een speler die helemaal gek is van foils en graag met grote beesten beukt (denk Omnath, Locus of Mana). Spelers die vooral graag indrukwekkende dingen doen ("weet je nog dat ene potje dat ik 6 equipments op Kemba, Kha Regent had liggen..?"). Spelers die sterk naar tribal neigen en dat vrij ver door voeren (natuurlijk valt het angel deck het mono zwarte deck aan) Eentje die het voor mijn gevoel nog het leukst vindt om te "trollen". Er vallen wat van onze spelers in meerdere groepen. Wat veel gebeurt in een onze potjes is "border wars" waar 2 pissig op mekaar worden en hun best gaan doen mekaar dood te maken, wat vaak voor situaties zorgt die zeer leuk zijn om van een afstandje te bewonderen ;). Ik krijg het voor elkaar om met niet veranderde Commander precons in deze groep vaker te winnen dan te verliezen, dus schat het niveau van de decks niet te hoog.

We spelen, als we spelen, zondags vanaf ongeveer 13:00 in de coffeeshop Siberië. Meestal zijn er maar 1 of 2 spelers die daadwerkelijk een joint roken, zelf ben ik daar niet een van. Als je mee wilt doen kun je het beste vantevoren contact opnemen want het varieerd nogal of we al dan niet spelen omdat we vaak ook andere dingen hebben en we 4 spelers als minimum vereiste voor een leuk potje zien. Ik weet dat we voor deze zondag zeer waarschijnlijk er zullen zijn omdat ik kaarten geregeld heb voor 2 van de andere spelers, maar eigenlijk moet er nog een 4e op komen dagen om ook daadwerkelijk te gaan zitten spelen.

Ik werk in Slotervaart :-).

De mensen van het forum wonen verspreid over heel Nederland. Soms spreken we bij iemand thuis af, maar omdat het best wel veel reizen is voor iedereen behalve degene waar het is gebeurt dat niet heel regelmatig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Spelers in Amsterdam

Bericht door BSRuben »

Hey,

Ben ook net bezig met een Pre-Con Zedruu om te bouwen tot multiplayer chaos deck :D

Morgen kan ik helaas niet, dan speel ik de 2HG Release van RtR in Hoorn. Misschien een andere keer!?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spelers in Amsterdam

Bericht door pi »

Natuurlijk, andere keer kan ook.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie