Cadeau

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BrotherInLaw
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2012 8:17 am

Cadeau

Bericht door BrotherInLaw »

Hallo,

ik ben op zoek naar een mooi kerstcadeau voor iemand.

Ik weet dat die persoon graag Magic speelt en momenteel met Return to Ravnica deck speelt.

Waar zou ik hem gelukkig mee kunnen maken? Zijn er zeldzame kaarten in dit deck? Of andere kaarten die compatible zijn met dit deck?

Budget is 60€.

Alvast bedankt voor jullie advies want ik ken niets van Magic, maar weet dat hij zoiets wel zou apprecieren.

Grts!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Cadeau

Bericht door Maccius »

Ik weet het niet precies maar het klinkt alsof degene waar je iets voor moet kopen nog niet zo lang speelt en nog niet zoveel kaarten heeft. Return of Ravnica is de nieuwste serrie kaarten en te weinig informatie om een specifiek advies te geven. Er worden elk jaar diverse series uitgebracht, en eigenlijk werken alle +- 20000 verschillende kaarten wel op een of andere manier met elkaar. Dus met wat jij vertelt is het eigenlijk niet mogelijk zonder meer informatie een echt goed advies te geven.

Maar als degene voor wie je wat moet kopen inderdaad een relatief nieuwe speler is. Dan is een fatpack (ik link naar 1 mogelijkheid maar er zijn vele winkels en sites waar je spullen kan kopen) http://www.bazaarofmagic.nl/fat-packs/f ... 06547.html Deze bijvoorbeeld denk ik een leuke start. Je kan ze ook van een andere serrie kopen. Of 2 waarmee je net boven de 60 uitkomt. Je kan ook een fatpack en een duel deck kopen. Dan denk ik dat je een leuk kado hebt voor een startende speler. http://www.bazaarofmagic.nl/magic/duel- ... -9004.html

Eigenlijk kan je niet echt verkeerd gaan met de sealed producten, zolang het een beginnende speler is. Ik zou dan alleen zorgen dat het inderdaad uit een van de nieuwere series komt. Zie deze link. Bovenaan is het nieuwste. http://www.wizards.com/Magic/TCG/Articl ... llproducts


Als het een gevorderde speler is met specifieke wensen, dan moet je veel meer informatie leveren voordat er een advies kan komen.

Geen idee of er ook shops zijn die een tegoedbon hebben, dat zou dan wellicht een beter idee zijn.
BrotherInLaw
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2012 8:17 am

Re: Cadeau

Bericht door BrotherInLaw »

Nee hij speelt toch al redelijk lang, heeft dus ook al veel kaarten. Maar momenteel zou hij met die RtR spelen...

Is er geen "rare" kaart van rond de 60€? Ben zeker dat hij geen "dure" kaarten heeft...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cadeau

Bericht door pi »

Wizards of the Coast brengt jaarlijks een kerst kaart uit. Deze kaarten zijn NIET speelbaar op tournooien, maar wel heel toepasselijk bij kerst en in de buurt van de prijs die je zoekt. Als hij een speler is die meer voor de lol speelt zou hij er waarschijnlijk heel blij mee zijn. Nou vind ik ze al lastig te vinden, dus voor iemand die niet zo bekend is met Magic wordt dit al snel vrijwel onmogelijk, ik heb daarom even voor je gezocht:
http://www.magicmadhouse.co.uk/magic-th ... -c599#t198
(Ik kon geen Nederlandse winkel met voorraad vinden, ik heb zelf verschillende keren bij deze winkel gekocht, ze leveren vrij snel, zeker snel genoeg om de kaart op tijd binnen te hebben).

Kaarten van rond de €60 zijn er zeker, het is alleen lastig je goed advies te geven met weinig informatie. Je zegt dat hij nu met RtR speelt, dat klinkt als iemand die vooral met de laatste sets speelt. De meeste Magic kaarten in de prijsklasse waar je het over hebt zijn oude kaarten die voor een groot deel zo'n prijs hebben omdat ze erg zeldzaam zijn of foil kaarten (glimmend en extra zeldzaam) waar hij maar net een fan van zou moeten zijn. Dit is bijvoorbeeld een overzichtje van de kaarten tussen de €50 en €60 bij de bekendste Nederlandse online winkel:
http://www.nedermagic.nl/magic-cards.as ... o=on&st=on

Er staat op het moment dat ik dit schrijf geen kaart tussen waar iemand die alleen met recente kaarten speelt wat aan zou hebben. Van wat er tussen staat zou ik Bayou, Taiga of Force of Will aanraden voor een casual speler die je iets duurs zou willen geven waarvan anderen weten wat de waarde is (het zijn heel bekende kaarten), Chains of Mephistopheles als investering (ik zie die waarde uiteindelijk wel groeien, maar dit is een heel obscure kaart) of (Alpha) Icy Manipulator of (Portal 3 Kingdoms) Diaochan, Artful Beauty voor iets heel zeldzaams (de ene is van de eerste set, de andere is van een set die officieel alleen in Azië en Australië uitgebracht is en die kwa zeldzaamheid in dezelfde buurt zit als de eerste set). Uit mijn eigen kaarten zou ik je eventueel Force of Will of Diaochan wat goedkoper dan de winkel kunnen verkopen.

(Merk trouwens op dat de plaatjes die hier getoond worden niet altijd overeen zullen komen met de daadwerkelijke kaart die binnen komt omdat kaarten wel eens in meerdere sets gedrukt worden).

Helaas is het moeilijk te zeggen waar hij het meest blij van wordt. Ongeopende pakjes zijn veilig, of anders een tegoedbon inderdaad. Mogelijk kun je zijn naam of nickname delen want misschien heeft hij ergens online een "wants lijst" staan die we voor je kunnen vinden waarop precies te zien is wat hij graag zou willen (misschien kun je hem eens subtiel vragen of hij wel eens online ruilt). Als dat niet helpt een specifieke kaart te vinden geeft het misschien wel een goed idee van wat hij leuk zou vinden.

Bij twijfel zou ik denk ik voor een van de holiday cards die ik als eerste noemde gaan. Als je denkt dat de kans groot is dat hij dat niet zelf opzoekt wil je misschien wel een hint geven dat zo'n kaart behoorlijk zeldzaam is, niet alle promo kaarten zijn dat namelijk.

p.s. Redelijk lang en veel kaarten is trouwens erg relatief, de kans is groot dat iemand die niet zo bekend is met het spel dit anders inschat dan wij het zouden doen. Redelijk lang zou bijvoorbeeld voor mij aanvoelen als meer dan 2 jaar en veel kaarten als meer dan 10.000.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BrotherInLaw
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 14, 2012 8:17 am

Re: Cadeau

Bericht door BrotherInLaw »

Thanks,

en wat zouden jullie van deze vinden:
http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=344
Is eentje uit de beta serie (2e reeks?)

Lijkt me ook wel vrij uniek voor het budget?

Hoe worden die eigenlijk geleverd? Zit dat in zo'n doosje zo'n kaart? Zonee, kun je ergens mooie doosjes kopen hiervoor?

Thanks
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cadeau

Bericht door pi »

Hij heeft er alleen wat aan als hij veel zwart speelt en met oude kaarten speelt. Daarnaast is de kaart alleen zo duur omdat het een "klassieke" bekende kaart is van deze specifieke set, de kaart is behoorlijk vaak herdrukt en je ziet hem dus ook vaak in ruilmappen. Ter vergelijking, deze sterk vergelijkbaar ogende versie is te koop voor ongeveer €1.50:

Afbeelding

Als we van dezelfde set in een wat grotere range zoeken:
http://www.nedermagic.nl/magic-cards.as ... &st=on&s=3

Serra Angel is een heel iconisch creature voor Magic en hoewel ook vaak herdrukt een veel begrenswaardigere kaart, Lich en Word of Command zijn alleen in de eerste set gedrukts en daarna nooit herdrukt. Die komt hij vrijwel gegarandeerd nooit in ruilmappen tegen, maar, de kans is erg klein dat hij er mee zal spelen (en de Word is ook nog een stukje buiten je budget).

Ik zou je zeker eerder een van de kaarten die ik noemde in mijn vorige post aanraden.

Misschien dat als je Michiel, de eigenaar van die site, een berichtje stuurt dat je er een mooi doosje bij zoekt omdat het een cadeau is hij wat voor je gaat regelen. Normaal wordt zo'n kaart opgestuurd in een extra sterk hoesje ter bescherming, maar dat zijn geen geweldige cadeau verpakkingen.

p.s. Beta is inderdaad de tweede reeks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie