Help! wil graag beginnen met magic.

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
nico280
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 03, 2013 5:33 pm

Help! wil graag beginnen met magic.

Bericht door nico280 »

Hallo, ik heb recent grote interesse gekregen om magic te gaan spelen, maar weet niet wat ik het best kan kopen om te beginnen.
Een starter set lijkt me handig maar ik heb gehoord dat de kaarten die hierin zitten ongeldig zijn. en aangezien ik er niet gelijk te veel geld in wel stoppen koop ik liever eerst iets handigers.

Kunnen jullie mij wat aanbevelen of zal ik toch maar gewoon een starter set kopen?

Groet Nico
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help! wil graag beginnen met magic.

Bericht door pi »

Hoi Nico,

welkom!

Waar woon je ergens?

Als je de mogelijkheid hebt ga je waarschijnlijk de beste deal krijgen bij het overnemen van een verzameling. Punt is wel dat je dan waarschijnlijk oudere kaarten krijgt en die niet overal gespeeld mogen worden. Dit is lang niet altijd het geval. Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen moeten we van jou weten waar je van plan bent te gaan spelen: met vrienden thuis, in een winkel, op grote tournooien, iets anders? Als je nog niet weet waar je gaat spelen kun je dat misschien beter eerst uitzoeken want inderdaad wil je geen geld besteden aan kaarten waar je niks/weinig aan hebt. Als je wel weet waar je gaat spelen zou ik vooral eens gaan vragen welk formaat zij aanhouden.

Ik ben hier wat uitgebreider ingegaan op de situatie van een beginner:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=3&t=4891

Wat ben je overigens van plan ongeveer uit te geven om mee te beginnen? Eventueel, wat voor uitgaven heb je in de toekomst in gedachten?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
nico280
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 03, 2013 5:33 pm

Re: Help! wil graag beginnen met magic.

Bericht door nico280 »

Bedankt voor de reply, Ik woon in de buurt van groningen.
ik weet nog niet echt waar ik wil gaan spelen, misschien met vrienden maar die zijn nogal sceptisch, toch kan ik ze mischien overhalen om het een keer te proberen.
op het begin wil ik eigenlijk niet meer dan 30 euro betalen, vooral omdat het meer is om te proberen. als ik het leuk vind en vaak speel vind ik het niet erg als de kosten op lange termijn omhoog gaan.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help! wil graag beginnen met magic.

Bericht door pi »

Dat klinkt alsof je je totaal geen zorgen hoeft te maken over het mogen spelen van kaarten, dat ga jij namelijk zelf bepalen.

Als ik jou was zou ik denk ik een duel deck set kopen en de rest van het geld nog even bewaren. hierin vind je 2 decks die klaar zijn om mee te spelen. Dit is een best leuke en goedkope set om mee te beginnen:
http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=38652

Voor 30 euro heb je overigens geen tournooiwaardige Magic decks, maar dit zal je een idee geven voor het spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie