Boros Reckoner

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Boros Reckoner

Bericht door Jibz »

Heb deze hier maar gestart omdat ik niet precies wist waar ik hem kwijt moest.

Ik ben een maandje of twee geleden bij een Gatecrash draft weggelopen met o.a. een Boros Reckoner in mn zak. Nu had ik de kaarten die ik te ruil heb, waar de Reckoner nu dus ook bij zat, zondag eens meegenomen naar de groep waar ik regelmatig mee speel, en zij hebben er eens doorheen gekeken, en wezen me erop dat de Reckoner inmiddels wel een leuk bedragje waard is. Eén van die mensen bood me er 80 Chinese yuan voor, wat neerkomt op ongeveer 10 euro. Mijn vraag is nu of dit een redelijke prijs is om de (Chinese) Boros Reckoner voor weg te doen. Het lijkt me niet dat het zoveel zal schelen, die mensen waar ik mee speel lijken me niet het type om mij een poot uit te draaien, maar ik heb niet erg veel inzicht in de kaartenmarkt en welk verschil dat maakt met anderstalige kaarten. Mijn vraag is dus kortweg: Zou ik ergens anders (eventueel als ik terug ben in Nederland) een significant hogere prijs kunnen krijgen voor mijn Chinese Boros Reckoner, of is het verstandig om hem gewoon nog even vast te houden, voor als de prijs mogelijkerwijs nog verder gaat stijgen? Of is die 10 euro die ik ervoor geboden kreeg een prima prijsje?

Zelfde vraag zo'n beetje over mijn (Engelse) Inquisition of Kozilek, die door mijn vrienden werd getaxeerd op 40/50 yuan, dus ongeveer 5/6 euro.

Bedankt voor de hulp.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Boros Reckoner

Bericht door The Quizmaster »

Ik kan ze hier, de Chinese (weet niet of het traditional of simplified is) versies krijgen voor rond de 10-13 euro per stuk. Dus niet significant veel meer. Daarnaast is hij aardig aan het zakken op het moment, dus de kans dat je er meer voor kan krijgen als je terug komt (weet niet wanneer dat is) acht ik niet groot.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Boros Reckoner

Bericht door Jibz »

Het is sowieso een simplified, traditionele zal je denk ik alleen maar in Hong Kong, Taiwan en possibly nog wat andere plekken vinden. Bedankt in ieder geval! Dan kan ik hem er in ieder geval met een gerust hart blij mee maken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Boros Reckoner

Bericht door pi »

LOL @ "inmiddels", hij was eventjes ongeveer 2x zo hoog en is sindsdien aan het zakken.

Ik zou proberen er zo snel mogelijk vanaf te komen, want de kaart zakt nog wel even door denk ik. Als je 10 euro kunt krijgen, ga er voor! Chinees is vaak goedkoper dan Engels en de goedkoopste winkels in Amerika hebben Engelse voor minder dan $10...

De prijs voor de Inquestion is eerlijk tot een beetje aan de hoge kant, maar, de kaart kan niet in Modern Masters zitten en wordt veel gespeeld in Modern. Er is best wel een kans dat de kaart tijdens het volgende Modern seizoen nog best wat hoger zal gaan. Ik weet niet of ik aan zou raden de Inquisition nu weg te doen. Ik zou hem zelf alleen weg doen voor iets waarvan ik verwacht dat het ook omhoog gaat. Hij kan bijvoorbeeld een groot deel van een shockdual vormen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Boros Reckoner

Bericht door Jibz »

Ja, ik zeg al, ik heb absoluut geen idee van de prijzenmarkt van kaarten. Duidelijk. Bedankt voor de hulp!
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Boros Reckoner

Bericht door pi »

Ik hou het fanatiek bij, Magic is me veel te duur als ik voor alles de hoofdprijs moet betalen ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Boros Reckoner

Bericht door The Quizmaster »

Zelfs zonder de hoofdprijs is het nog duur hoor ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Boros Reckoner

Bericht door pi »

Tuurlijk, maar het door hebben wanneer een winkel een kaart veel te goedkoop heeft staan (bv recent een 14 euro foil Avenger of Zendikar) helpt de kosten laag te houden (die Avenger heb ik geruild binnen mijn groep voor heel wat meer). Of het inkopen van kaarten die ik toch uiteindelijk wil voor/als ze omhoog schieten, zo had ik bv een Candelabra of Tawnos voor 35 toen hij overal uitverkocht begon te raken. Recent heb ik voor 700+ euro aan kaarten ingeruild bij een winkel die mij bij andere winkels vrijwel allemaal de helft gekost hadden van wat die winkel er voor gaf (de anderen liepen achter). Voor dat krediet ga ik dan weer kaarten uitzoeken die die winkel te laag heeft staan of die ik graag wil, enzovoort. In ieder geval krijg ik 2x Chains of Mephistoteles van ze voor zo'n 100 euro daarvan, hetgeen ongeveer de helft is van waar ze nu normaal voor gaan, maar we waren in onderhandeling voor de winkel door had dat ze omhoog schoten en ze blijven nu de oude prijs voor me. Of als een ander voorbeeld waarbij ik wel geld terug zie, ik heb recent 1950 rares verkocht aan iemand die een playset van Magic wil hebben, deze rares waren voor ongeveer 70% van wat hij gaf bijgeruild.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie