Vraag over prijzen.

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Vraag over prijzen.

Bericht door Jibz »

Even een vraagje voor de handelaars onder ons.


Een vriend van me is gestopt met Magic, en probeert zijn verzameling in delen te verkopen. Nu neem ik een deel van hem over, maar een aantal wil hij, vanwege de waarde van de kaarten, apart verkopen, te weten een playset Polluted Delta. Weet iemand wat een beetje een behoorlijke prijs is om te vragen voor een playset daarvan?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraag over prijzen.

Bericht door pi »

De eerste vraag zou zijn, hoeveel geduld heeft hij? Als hij het liefst gisteren verkoopt dan zal hij een veel lagere prijs moeten accepteren dan wanneer hij bereid is een jaar de tijd te nemen. De tweede vraag is, wat is de staat van de kaarten? Als het vergelijkbaar is met de meeste van jouw ruilkaarten dan heeft hij mazzel als hij er de helft van NM uit weet te halen (niks persoonlijks, maar schade is gewoon desastreus voor waarde).

Aangenomen een NM Engelse set van Onslaught (er is ook een judge promo) zou ik uitgaan van een bovengrens van zo'n 200 met zeer veel geduld en een ondergrens van 120 als het liefst gisteren verkocht moet zijn. Ik denk dat 140-160 een realistische verwachting zou zijn als hij er een beetje de tijd voor neemt. Ga er wel vanuit dat dit moeite gaat kosten: scans zullen gemaakt moeten worden, advertentie geplaatst moeten worden of potentiele kopers zullen op andere wijze gevonden moeten worden, er zal onderhandeld moeten worden, etc. Er is een reden dat veel verkopers uiteindelijk toch kiezen voor de gehele verkoop in 1x: hun tijd is ook geld waard. Het is zeker een markt van kopers, verwacht dat een aantal te laag zullen bieden (en niet geheel zonder reden, Wizards kan besluiten dat 10 Fetches een goed idee voor Modern is en de prijs van Deltas laten kelderen door een herdruk).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Vraag over prijzen.

Bericht door Jibz »

Die variabelen zijn allemaal aan hem, wat betreft de kwailiteit, hij had zijn deck gewoon gesleeved, en mappen om ze in te bewaren, dus daar zou niet veel mis mee moeten zijn, geloof ik.
Ik kan hem nu in ieder geval even die schatting die je maakte aan hem doorgeven, dan kan hij in ieder geval verder. Bedankt.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraag over prijzen.

Bericht door pi »

Ajb :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie