Status Dragonbreath winkel

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Zo hard genaaid door die lui. :x
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door pi »

Ja, heb nog even rond zitten kijken, maar niet te vinden die kaart. Zag alleen een paar judge foils, voor meer dan 100...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DragonBreath
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 12:41 pm

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door DragonBreath »

Hallo,

Bij toeval kwam ik deze topic tegen. Ondanks dat het topic alweer 6 maanden oud is wil ik, als mede eigenaar van de site, hier nog wel graag op reageren. Wij streven namelijk altijd naar klanttevredenheid en betreuren het wanneer dit niet het geval is (en zoeken dan graag met de klant naar een passende oplossing).
Het verwijt van 1 van jullie forumleden dat hij zou zijn 'genaaid' door ons vind ik (ook al kan ik me voorstellen dat deze reactie is ingegeven door emotie) onterecht en een mening gebaseerd op aannames.

Wel vind ik een uitleg op zijn plaats;
De website is meerdere malen het slachtoffer geweest van aanvallen van buitenaf. Onze programmeur en de hostingprovider zijn erg druk geweest met het aanbrengen van patches en het herstellen van de site maar dit was geen eenvoudige klus. In de tussentijd liepen oa onze mailboxen vol met spam (tienduizenden per dag) en bleek een deel van de content op de site corrupt.

Om deze reden is de site meerdere malen uit de lucht gehaald (wat ook door forumlid is geconstateerd) en hebben we, nadat de site was gepatched, een back-up terug moeten zetten. Dit bracht echter weer het probleem met zich mee dat voorraden niet klopten en we de voorraden weer moesten gaan tellen. Hier zijn we redelijk in geslaagd maar een ieder zal begrijpen dat we geen 100 procent garantie kunnen bieden dat hier geen kleine fouten in zijn geslopen (het was een gigantische klus en het blijft mensenwerk). Van dit alles hebben we overigens ook een hele poos melding gemaakt op onze homepage en nog steeds staat in de voorwaarden dat we geen 100 procent voorraadgarantie kunnen bieden (maar welke winkel kan dit wel).

Dit alles heeft er daarbij voor gezorgd dat we behoorlijk achter lopen met de invoer van nieuwe sets. Maar we wilden eerst alles op de rit alvorens ons hier op te gaan richten.

Dank voor de mogelijkheid tot reactie,

Vriendelijke groet, Peter
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door pi »

Het is een forum, dus reactie is natuurlijk altijd mogelijk, schroom ook vooral niet om vaker te reageren.

Sommige winkels kiezen er voor om bij een fout in de voorraad de kaarten voor de klant toch te proberen te regelen, desnoods door deze bij een concurrent te halen. Ik vind het niet heel gek om er voor te kiezen dat niet te doen, zeker in een geval zoals deze waar de kaart opeens overal uitverkocht is. Ik weet dat ik rond dezelfde tijd rondgekeken heb of er nog kopietjes te vinden waren voor een redelijke prijs en zelfs non-foils waren op 2 handen te tellen voor zo'n 40 winkels die ik dan check. Toch is er zeker wat voor te zeggen om het wel te doen, bijvoorbeeld het probleem aan de klant uitleggen en aanbieden de kaart te gaan zoeken (binnen een vrij lange termijn, zeg een maand, de klant moet natuurlijk ook begrijpen dat er iets mis kan gaan en dat een ander kopietje lastig te vinden kan zijn). Een tevreden klant vertelt zijn vrienden dat zelfs een probleem goed opgelost wordt, een ontevreden klant vertelt dat zijn vrienden ook en waarschijnlijk verder iedereen die het horen wil. Een beetje verlies op de koop toe nemen kan het misschien wel waard zijn in zo'n geval als dat schade aan je reputatie voorkomt.

Als je weet dat er problemen zijn met je site, zeker rond de tijd dat er wijzigingen op de B/R lijsten plaats kunnen vinden, zou er ook wat te zeggen kunnen zijn voor de site tijdelijk offline halen tot de problemen opgelost zijn. Dit is natuurlijk een afweging, maar als je besluit online te blijven accepteer je natuurlijk wel het risico dat sommige klanten ontevreden zouden kunnen zijn als een probleem als deze zich voordoet.

Er bestaan goede spamfilters, een goedkope workaround is om alle e-mail door een gmail adres te laten gaan (alles automatisch forwarden vanaf je huidige adres en daar uitlezen, of vervolgens vanaf gmail dan weer in je e-mailprogramma ophalen).

Ik snap jullie uitgangspunt gerust, ik heb ook wel begrip voor de problemen en de gevolgen, maar ik zie wel een paar dingen waar anders mee omgegaan kan worden die misschien een overweging waard zouden kunnen zijn. De klant is in ieder geval niet degene die de problemen veroorzaakt heeft, naar mijn mening zou voorkomen moeten worden dat hij het slachtoffer er van is, maar die keuze is natuurlijk verder aan jullie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door pi »

Heb je al geprobeerd ze te e-mailen op contact@dragonbreath.nl?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kenta
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 24, 2015 2:14 pm

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door Kenta »

Ik heb ook al enkele keren een mail gestuurd naar deze winkel (via het contactformulier). Maar krijg geen reactie terug. Maakt me ook terughoudend om iets te bestellen hier.
Daarnaast staan de laatste series er ook niet op, dus misschien niet meer zo actief?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Status Dragonbreath winkel

Bericht door pi »

Ik zou het directe adres proberen, voor het geval het contactformulier stuk is of iets dergelijks. Ik zou wel vermoeden dat ze inderdaad gestopt zijn.

Hier op het forum hebben we overigens verder niks met deze winkel te maken, dus we kunnen je geen verdere hulp bieden (al zou je natuurlijk je wants kunnen posten).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie