Hulp bij kopen???

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

hallo,

het is bijna kerst en ik will graag magic the gathering kaarten vragen. alleen ik weet niet welke boosters, dueling decks of wat dan ook ik moet kopen???
heeft iemand een idee??

de mana waar ik mee speel is Light-water en forest-mountain.

(meestal met light-water)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door pi »

Je bedoelt met light wit/plains?

Wat voor decks speel je? Wat voor formaten speel je? Met wat voor budget hebben we te maken? Hoe bekend is de kerstman met Magic en hoe goed weet hij dingen te vinden?

Een kleur zegt eigenlijk niks over het soort deck dat je hebt (we zouden trouwens normaal de kleuren en niet de landjes noemen). Ik vermoed dat je misschien nog niet heel lang speelt?

Als je niet bekend bent met formaten dan is dat ook goed, maar zo wel dan is het misschien mogelijk iets te vinden wat daar bij aansluit.

Budget spreekt denk ik voor zich, Magic producten bestaan van centen voor losse commons tot duizenden voor zeldzame kaarten en producten. Waarschijnlijk zal de kerstman een bovengrens hebben.

Er zijn heel specifieke producten, waarvoor misschien wel 20 webwinkels afgezocht moeten worden of die zelfs in het buitenland gehaald moeten worden. Goed mogelijk dat dat iets buiten de mogelijkheden valt.

Als je ons de situatie beter kunt helpen begrijpen dan kunnen we betere suggesties doen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Owkee ja ik speel het meest met wit en blauw.
Me Ma ik bedoel kerstman... Is niet echt bekend met magic.
We hebben de kaartshop de tinnen soldaat dicht bij ons dus dat is geen probleem.
Het budget is rond de 15 a 20 euro.
Het mogen boosters, decks wat dan ook zijn.
Als er maar goede kaarten in zitten waar ik wat mee kan ;)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door The Quizmaster »

Hmm.. het eerste wat mij zo te binnen schiet, is de Holiday Gift Box. Weet alleen niet of die hier ook te verkrijgen is en hoe duur dat ie is.

https://www.wizards.com/magic/magazine/ ... rcana/1364
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

mmmm... valt dat binnen het budget van €20 ?
daar zitten dus 4 boosters in dat zijn 60 kaarten plus nog 20 lands?
klinkt best goed maar ik heb al zo'n opbergdoos dus daar heb ik in principe niks aan veder klinkt het best cool.

mijn vriend zij iets over een deck genaamd Scars of Mirrodin Intro Pack: Myr of Mirrodin. wat houd dit dan in?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door pi »

Ik heb al holiday gift boxes in de winkel zien liggen, de prijs kan erg varieren, maar dacht dat het laagst wat ik zag €17 was. Ik zou daar inderdaad ook naar neigen aangezien je verder niet toelicht wat of hoe je speelt. Een fatpack valt een stukje buiten het budget, anders zou ik die adviseren.

Een intro pack is een preconstructed deck. De kans lijkt me vrij klein dat een specifiek, wat ouder deck nog beschikbaar is, maar de site van de Tinnen Soldaat heeft hem wel staan, dus dat zou kunnen. Een decklist is hier te vinden:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... arcana/547

Kijkend naar de kaarten die er in zitten vind ik de €10 die de Tinnen Soldaat vraagt aardig duur. De Deck Builders Toolkit of het Izzet vs Golgari duel deck lijken me een stuk betere opties kijkend naar wat de Tinnen Soldaat heeft, maar die zitten wel op €20. De Holiday Gift Box staat niet vermeld op de site.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Mmm. Owkee maar ik zag ook een box die had 9 boosters een een dobbelsteen. Hie heet die dan?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door pi »

Dat is de fatpack die ik noemde, maar die kosten gewoonlijk tussen de €25 en €30. Per set wordt er een fatpack uitgebracht en gewoonlijk zijn deze best een goede deal voor wat je krijgt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Mmmm... Owkee ja die fatpack die ik wil kost bij de Tinnen soldaat wel €37 dat is wel een beetje veel.
Maar heb jij dan een adresje waar ik hem voor €25/30 kan vinden???

De fatpack van Theros.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door pi »

Hier bijvoorbeeld:
http://manaleak.nl/theros-fatpack
(Ik heb overigens geen ervaring met deze shop en hij oogt erg nieuw).

Ik refereerde meer aan wat ik bij de American Book Center in Amsterdam kan kopen, daar krijg ik wat korting als lid en de laatste keer dat ik daar was hadden ze nog extra korting voor Thanksgiving (waarmee ze rond 27 uitkwamen). De meeste online zitten tussen de 30 en 35, wat me doet vermoeden dat sinds de laatste keer dat ik een Fatpack kocht de prijzen wat omhoog zijn gegaan. Je kunt zulke vragen overigens gemakkelijk beantwoorden door even te googlen en daarbij de taal in de advanced search in te stellen op Nederlands, dat heb ik in weze nu ook gedaan om een voorbeeld voor je te vinden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Aha wow ja dat is een goede site voor een goede prijs erg bedankt :D
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door Donnie Darko »

www.zwartelotus.nl heeft ze voor 29.95 als ik me niet vergis. Voor 25 euro is het lastig een fat pack te vinden denk ik.
EDIT: Helaas heeft zwarte lotus ze niet op voorraad op dit moment
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Aha owkee maar ik denk dat ik het laat bestellen bij die andere site van manaleak ;)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door DragonBuster »

Die ene site manaleak heeft geen reviews en zijn ook nergens bij aangeslotten dus me ma vertrouwd die site niet ;) heeft iemand nog een ander goedkoop adres? Waar hij rond de €30 is
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Hulp bij kopen???

Bericht door Jibz »

Behalve die website van Donnie zou ik het niet weten. Laagste waar ik je aan kan helpen is 32,50
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie