Nedermagic

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Nedermagic

Bericht door DragonBuster »

hallo,
ik zou graag wat willen kopen bij Nedermagic. is deze site betrouwbaar, heeft iemand er goede ervaring mee?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nedermagic

Bericht door Donnie Darko »

Nedermagic is één van de grootste webwinkels wat betreft magic, en zeker betrouwbaar. Ik heb daar al een tiental keer besteld en slechts één keer een verkeerde kaart bezorgd gekregen maar na een berichtje snel de juiste kaart nog ontvangen en de andere mocht ik houden.

Dus dit is zeker een site die ik zou aanraden, een nadeel is wel dat het een redelijk dure winkel is, en een site als magiccardmarket.eu is veel goedkoper (maar je koopt van particulieren dus minder betrouwbaar)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Nedermagic

Bericht door DragonBuster »

Aha heb je wel goede ervaring met magiccardmarket???
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nedermagic

Bericht door pi »

Mijn ervaring met Nedermagic is goed, als je kritisch bent voor kaart condities dan is het wel aan te raden om Michiel dat even aan te geven, want zijn 'default' is om dat niet echt te zijn.

MCM zou ik afraden, de staat van de kaarten is regelmatig erbarmelijk en als er problemen zijn is het vaak een hoop gedoe om die opgelost te krijgen. In het laatste geval dat ik tegen kwam heeft het ruim 2 maanden geduurt voor een probleem wat echt meteen duidelijk was. Ik heb me in ieder geval al voorgenomen nooit meer bij Spaanse verkopers kaarten te halen (heb al meer problemen gehad daarmee) en twijfel over nog vaker op MCM kopen in het algemeen. MCM zou ik alleen adviseren aan mensen die echt puur de beste deal zoeken en de problemen en vrij hoge verzendkosten op de koop toe willen nemen, eigenlijk dus mensen die in de kaarten handelen en mensen die totaal niet kritisch zijn voor de staat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nedermagic

Bericht door Donnie Darko »

Ik zelf ben niet echt kritisch over de staat van de kaart, zolang het goed speelbaar is dan kan ik er mee akkoord (zolang de staat van de kaart maar goed is aangegeven).
De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van bij wie je besteld, het is wel handig daar rekening mee te houden (niet 2 euro goedkoper uit willen zijn door in spanje te bestellen i.p.v. in Nederland).

Magiccardmarket is een handige site als je wat minder wilt besteden, en er een zeker risico voor aan durft te gaan. Zoek vooral bij uitstekend bekend staande verkopers en liefst dan in Nederland, en/of bestel eerst voor een laag bedrag in plaats van direct bv. 200 euro aan een onbekende over te maken... Als je logisch na denkt en voorzichtig bent kan je er je voordeel zeker mee doen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nedermagic

Bericht door pi »

Zo werkt MCM trouwens niet altijd, in veel gevallen maak je het geld over naar MCM en krijgt de verkoper pas geld als jij aangeeft de kaarten ontvangen te hebben. Dit is de enige reden dat je uberhaupt nog iets gedaan kunt krijgen als er wat mis gaat.

Logisch nadenkt, ja, voorzichtig, ja, maar ook zeker vooral niet kritisch zijn. In ruim 50% van de gevallen dat ik er bestelde waren er problemen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nedermagic

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb toch al een aantal bestellingen geplaatst op MCM (100+ zeker wel), maar in maar 2x een probleem gehad: 1x een verkeerde taal ontvangen. Deze heb ik teruggestuurd en mijn geld teruggekregen + vergoeding verzendkosten, en 1x miste er een kaart, deze werd zonder problemen nagezonden.

Gewoon opletten dat je niet bij jan-en-alleman besteld, maar even de feedback doorlezen, kijken wat voor rating hij heeft, etc. Zelfde wat je doet op Ebay dus.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nedermagic

Bericht door pi »

Mogelijk heb ik meer pech gehad dan de meesten, maar op 10 aankopen heb ik al 2x MCM zelf er bij moeten trekken om problemen opgelost te krijgen en in nog 6 gevallen was er minstens 1 kaart die niet aan de beschrijving voldeed (heb er even de door mij gegeven feedback op nagekeken). Ik moet toegeven dat ik bij de eerste paar niet doorhad dat MCM een eigen (erg slechte) grading guide had, waarna ik ging vergelijken met die guide, maar dan nog had zeker 50% minstens 1 kaart die niet aan de beschrijving voldeed. Ik koop niet bij jan-en-alleman: ik ben zeker geen beginner op het gebied van online Magic kaarten kopen. Ik ben behoorlijk actief op QuietSpeculation.com, een site toegesplitst op de handel in Magic kaarten, verschillende anderen delen daar dezelfde en vergelijkbare ervaringen.

Ik wil niet zeggen dat het voor anderen niet kan werken, sterker, ik heb er nog tegoed dus ik ga nog minstens 1 aankoop doen, maar ik kan echt niet mensen de site adviseren zonder er wat waarschuwingen bij te geven.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie