Nieuw in de wereld van Magic

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door pi »

Ik zou me nog niet druk maken om dubbel sleeven tenzij het je erg waarschijnlijk lijkt dat jij of iemand waarmee je speelt vaak drinken omtikt. Als je wilt dubbel sleeven heb je sleeves nodig die strak om de kaarten zitten. Van KMC heb je hiervoor Perfect Size sleeves en ultra Pro heeft Pro-Fit sleeves. Ik heb zelf de Ultra Pro's niet gebruikt, maar van mensen die wel ervaring hebben met beide heb ik begrepen dat ze veel liever die van KMC gebruiken. Reken voor de KMCs op 4-5 euro per pakje van 100. Zo'n kleinere sleeve doe je vanaf de bovenkant om de kaart en de andere, gewone, sleeve doe je dan zoals normaal vanaf de onderkant van de kaart er omheen.

Zelf gebruik ik vooral lege Fat Packs en 800-count boxes voor decks, maar ik heb gewoonlijk meerdere decks bij me als ik ga spelen (zelfs meerdere van die 800-count boxes vaak). Ik heb een aantal oude ultra Pro doosjes waar 2 decks van 60 kaarten in sleeves in kunnen, die zou ik waarschijnlijk gebruiken als ik 1 of 2 decks mee wil nemen, deze heb ik zo'n 16 jaar geleden gekocht, dus geen idee of die nog ergens te krijgen zijn ;). Ik weet wel dat er nog vergelijkbare doosjes te krijgen zijn, maar, er is in ieder geval 1 fabrikant die ze onderin toe laat lopen en dan passen kaarten in hoesjes er niet lekker in, dus ik zou dit zeker in een winkel halen waar je hierop kunt controleren (helaas heeft degene die ik heb met dit probleem alleen "made in China" er op staan en die is dus gedegradeert tot dobbelstenen/tokens doosje).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Cyronus
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: di mar 18, 2014 12:44 pm

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door Cyronus »

Ok, thnx.
Ik ga dan zeker met die intro packs nog niet dubbel sleeven. Het is meer dat ik altijd heel erg zuinig op dit soort dingen ben en dus niet eens omdat ik bang ben dat iemand drinken omtikt :D
Ben gewoon een perfectionist waar dan ook echt geen schrammetje op mijn kaarten mag komen :wink:

Que decks wil ik wel een passende deck box. Sowieso waar bijvoorbeeld 80 kaarten in sleeve in kunnen. Rekening houdend met de 60 kaarten binnen mijn deck en wat extra kaarten bijvoorbeeld.
Heb veel op internet gezien qua boxjes met dividers etc., maar er zijn er best aardig wat te krijgen en ik heb geen idee wat de kwaliteit is en welke met zekerheid een tijdje mee gaat.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door pi »

Je kunt ook ze dubbel sleeves en dan in toploaders stoppen ;).

Ik ben ook wel van het zuinig op kaarten zijn, maar, probeer eerst eens gewoon in hoesjes en kijk hoe het je bevalt. Ze zijn dan namelijk best wel behoorlijk beschermt en het is een beetje zonde om een deck van 15 euro voor 10 euro te sleeven. Het is belangrijker dat je goede sleevs haalt die lang genoeg zijn.

Ik zou voor de deckbox in de winkel gaan vragen. Ik kan je alleen vertellen wat ik doe, met de andere methoden heb ik gewoon niet echt ervaring want ik ben heel tevreden over wat ik gebruik.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erebos355
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 8:39 pm

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door Erebos355 »

Voor hoeveel decks? Ik heb een ultra pro deck box van born of the gods voor 3€ gekocht. Vond ik redelijk geprijsd. Plaats voor 80 gesleeved kaarten.
Cyronus
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: di mar 18, 2014 12:44 pm

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door Cyronus »

Het gaat erom dat ik 2 decks er in kan stoppen.
Eventueel in 2 losse deck boxen of in 1 box waar 2 decks in kunnen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door pi »

Een Fat Pack doos klinkt goed, dan heb je eventueel nog ruimte voor een 3e deck en in de tussentijd kun je er je dobbelstenen ook in kwijt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erebos355
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 8:39 pm

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door Erebos355 »

Ik heb op ebay nog een fat pack doos gekocht voor 9€, gratis verzending. Het was een lege born of the gods fat pack doos. Ik vond dat nog ok.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door pi »

Dat is echt heel duur voor een lege doos :(.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door -N- »

Dan had je beter een volle kunnen kopen want 9 euro is precies wat je aan een doos uitgeeft los van de pakjes.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de wereld van Magic

Bericht door pi »

Ik zou ze zelf weggeven als ik ze over heb (ik heb nog een wat beschadigde van Morningtide of van M11 als je wilt). 2-3 euro kan ik me nog wel voorstellen, maar 9 is echt veel. Boosters in een box zijn ongeveer 2.25 per stuk, ik kreeg net een mailtje voor Journey into Nyx voorverkoop, een fatpack zou daar 27.50 moeten kosten of 26 bij grotere afname, ik kom dus zelfs op 7.25 of 5.75 voor alles behalve de boosters. Ik zou sterk adviseren om eerst even hier om advies te vragen voor je aankopen doet.

Anyway, nu je een fatpack doos hebt:
- kijk of je 2 toploaders kunt krijgen (het zijn goedkope dingen die mensen vaak over hebben, ik zou deze ook weggeven)
- keer de deksel van de doos om, aan de binnenkant zie je een soort "bakje" er in zitten
- haal het "bakje" er uit (dit gaat niet heel gemakkelijk)
- doe de toploaders aan het begin en eind van de doos en je decks er tussen

Voordeel hiervan is dat de kaarten aan het begin en eind niet kunnen blijven haken achter de randen van het "bakje", wat anders kan leiden tot gebogen of beschadigde kaarten. Een beetje andere opvulling om je kaarten bij de randen weg te houden is ook goed, maar laat dan wel het "bakje" er in.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie