Nieuw in de magic wereld.

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Bobalabi
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:44 pm

Nieuw in de magic wereld.

Bericht door Bobalabi »

Hoi allemaal,

Ik ben 28 jaar en kom uit amsterdam. Ik wil graag met Magic beginnen te verzamelen en spelen maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Iemand tips???
Daarnaast zoek ik ook vrienden om eventueel in de toekomst mee te spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door pi »

Welkom!

Heb je ervaring met andere collectible card games? Mijn ervaring is dat het dan iets gemakkelijker op te pakken is omdat veel van zulke spellen dingen overgenomen hebben van Magic (Magic was de eerste). Een manier om het te leren is om te beginnen met Duels of the Planeswalkers, wat te downloaden is voor verschillende game consoles en computers en zo (ik heb het zelf nooit gebruikt). Een andere manier is iemand zoeken die het je uit kan leggen. Voordeel is dat je dan ook waarschijnlijk gelijk iemand hebt om mee te spelen. Ik kom ook uit Amsterdam en zou je eventueel het spel best willen leren. Ik weet ook van verschillende andere beginners in Amsterdam en omstreken. Ik zou afraden te proberen het jezelf te leren, dat zorgt vrijwel altijd dat je dingen verkeerd aanleert (DotP geeft veel begeleiding dus dat is niet zo zeer het jezelf leren).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Bobalabi
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:44 pm

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door Bobalabi »

Hoi pi

Bedankt voor je reactie

Duels of the Planewalker heb ik de afgelopen 2 weken gespeeld en heb nu het gevoel dat ik de basis beginselen snap. Ik wil graag echte kaarten verzamelen en live spelen dat lijkt me veel leuker. Alleen het probleem is niemand in mijn omgeving speelt magic dus het zou fijn zijn als jij het mij zou kunnen leren.

Groetjes
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door pi »

Geen probleem. Afhankelijk van hoeveel je al opgepikt hebt moet je denk ik rekenen op 0.5 tot 2 uur voor de basisbeginsellen. Daarna is het simpelweg veel spelen om kaarten te leren kennen en taktisch te leren spelen. Ik raad je aan om pas wat later over zelf decks bouwen te gaan denken, als je een beter idee hebt van wat je leuk vindt om te spelen (ik heb eerder zien gebeuren dat iemand een preconstructed deck kocht om uit te bouwen dat helemaal niet bij hem pastte, dit was geen succes).

Wanneer zou voor jou uitkomen? Ik woon zelf in Noord en voor in ieder geval een eerste uitleg is het handig om bij mij langs te komen zodat ik voorbeelden bij de hand heb.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Bobalabi
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:44 pm

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door Bobalabi »

Ik heb nog totaal geen idee wat ik leuk vind om te spelen. Ik woon ook in noord en ik heb met een onregelmatig rooster te maken. Zou dinsdag avond eventueel uitkomen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door pi »

Dinsdagavond zou wat mij betreft lukken, zie PM.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw in de magic wereld.

Bericht door Donnie Darko »

Ook welkom hier van mij, er valt verder weinig te zeggen omdat pi alles wel benoemt heeft naar mijn idee.
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie