Beginnen met magic

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Creatino
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo aug 17, 2014 6:33 pm

Beginnen met magic

Bericht door Creatino »

Hee forum,

Afgelopen week heb ik "duels of the planes walkers" gedownload voor de PS3, ik vind magic tot zo ver een erg leuk spel maar het lijkt erop alsof er in Nederland maar weinig "real-life" spelers zijn. :?
Ik wilde bij Gameforce, een winkel in eindhoven, twee gratis decks gaan ophalen omdat zij dit aanbieden op hun site voor beginners. Echter worden mijn mailtjes en telefoontjes niet eens beantwoord..

Mijn vraag is dan ook, heeft het nut om op zoek te gaan naar spelers en een community of verspil ik mijn tijd door mij te verdiepen in een uitgestorven trading card game :o
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Beginnen met magic

Bericht door Donnie Darko »

Het is zeker niet uitgestorven, maar het is wellicht niet zo populair als de meesten van ons zouden willen. Niet alle spelers van dit spel zijn sociaal sterk ontwikkeld en vaak is het niet iets wat je noemt in een voorstelrondje...
Op elk niveau zijn er wel Nederlanders actief, van de Pro Tours tot aan de keukentafel. Exacte nummers kan ik niet geven, maar het zit wel in de duizenden verwacht ik.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beginnen met magic

Bericht door pi »

Welkom!

Wees niet bang, er zijn zat spelers, je moet ze alleen wel weten te vinden. Of, leer je vrienden spelen en vorm zelf een groepje.

Wereldwijd is Magic 'booming', spelersaantallen blijven groeien, de laatste cijfers zeiden zo'n 12 miljoen spelers in de wereld. Ik heb wel eens bekeken hoeveel mensen een DCI ranking hadden in Nederland (DCI is de organisatie die officiele Magic tournooirankings bij houdt) en dat waren dacht ik er meer dan 1000. Nou is lang niet iedereen daarin geregistreerd, ik zou eerder verwachten tienduizenden spelers. Ze vinden is alleen lastiger.

Mogelijk dat Gameforce misschien net een slecht voorbeeld is, ik ben nooit zo erg van ze onder de indruk geweest iig. Misschien dat je er wel veilig een keer langs kunt gaan. Als hun site een tournooiagenda heeft zou je kunnen kijken voor FNM / Friday Night Magic, dat is wanneer je een goede kans hebt er andere spelers te treffen. Ondanks de naam is dit niet altijd op vrijdag (maar wel meestal). Gewoon een beetje een praatje maken met de verkopers in de winkel en de spelers zal je een goed idee geven of er in je buurt veel gespeeld wordt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie